تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
کد خبر : 33570

لزوم نظارت جدی والدین بر فعالیت سایبری فرزندان

لزوم نظارت جدی والدین بر فعالیت سایبری فرزندان

  رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ضرورت نظارت والدین بر رفتار و فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان گفت: والدین برای مصون سازی فرزندان خود در برابر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی باید با استفاده از ابزار‌های کنترل والدین نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی آنان داشته باشند. به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به ضرورت نظارت والدین بر رفتار و فعالیت سایبری کودکان و نوجوانان گفت: والدین برای مصون سازی فرزندان خود در برابر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی باید با استفاده از ابزار‌های کنترل والدین نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی آنان داشته باشند.
به گزارش دنیای اسرار :سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: بخشی از وقت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی سپری می‌شود؛ لذا خانواده‌ها باید نظارت دقیقی بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی داشته و در خصوص آسیب‌های فضای مجازی با آن‌ها گفتگو کنند.
وی افزود: فضای مجازی یک فضای استاندارد برای کودکان نیست وعدم نظارت والدین براستفاده کودک از این فضا می‌تواند وی را در معرض آسیب‌های جبران‌ناپذیر مختلف قرار دهد و اگر زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود ممکن است فرزندان دچارآسیب‌های ناشی تز فضای مجازی می شوند.
سرهنگ مرتضوی افزود: والدین از نصب و استفاده فیلترشکن توسط کودکان و نوجوانان جلوگیری کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزارها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتواهای نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی برای آنان می‌شود.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: نصب نرم‌افزار فیلترینگ خانگی بر روی سیستم مورد استفاده کودکان می‌تواند به خانواده اجازه ‌دهد به اشکال مختلف اعم از محدود سازی دسترسی یا گزارش به والدین نظارت بر مصرف اینترنت فرزندان را انجام دهند، برخی از این نرم افزار‌ها مخصوص گوشی هوشمند و تبلت و برخی نیز مخصوص رایانه طراحی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.