تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۲۶
کد خبر : 29750

مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان

مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان

در پنجمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفت؛ مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: برای غلبه بر تبعات آثار ناشی از خشکسالی باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار داد. همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب «مانور

Print Friendly, PDF & Email

در پنجمین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب صورت گرفت؛
مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب آبفای استان اصفهان
به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان: برای غلبه بر تبعات آثار ناشی از خشکسالی باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار داد.

همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب «مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب» با رمز «یا ابالفضل العباس» به طور همزمان در ۳۸ منطقه تحت پوشش آبفای استان اصفهان آغاز شد.
در این مانور نزدیک به ۳۰۰ نفر از مروجین و بسیجیان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ملبس به «کلاه»، «کاور » و «کارت شناسایی عکس دار» بر اساس دستورالعمل اجرایی، در سطح معابر شهری و روستایی گشت زنی کرده و نسبت به مواردی همچون «نصب پمپ مستقیم روی شبکه»، « شست و شوی معابر»، «نشت کولر»، «آبیاری فضای سبز»، «پرسازی استخر»، «انشعابات غیر مجاز»، «شست و شوی خودرو»، «شست و شوی فرش» و به طور کلی هرگونه هدررفت مشهود به مشترکین متخلف، پرمصرف یا سهل انگار تذکر می دهند.
مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب همچنین با حضور در مکان های پرجمعیت و پرتردد نظیر ایستگاه های اتوبوس، ایستگاه های مترو، محیط های آموزشی، مساجد، مصلاهای نماز جمعه، پارک ها و فضاهای سبز و … نسبت به آموزش چهره به چهره اقدام کرده و با توزیع بروشورهای آموزشی، شهروندان و روستاییان را در ۱۰۰ شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش با روش های صرفه جویی در مصرف آب آشنا می کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مراسم آغاز «مانور بزرگ مروجین مصرف بهینه آب» گفت: میزان بارش در فصل بهار امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۹۵ درصد کاهش یافته و وقوع خشکسالی های مستمر در استان منجر به کاهش شدید منابع آب زیرزمینی، خشکی چشمه ها و چاه های بسیاری در سطح استان شده است.
منصور شیشه فروش با بیان این که با کاهش شدید منابع آبی، برخی از نیروگاه های برق آبی کشور از مدار بهره برداری خارج شده اند افزود: برای غلبه بر تبعات آثار ناشی از خشکسالی باید مصرف بهینه را در دستور کار قرار داد.
وی به لزوم کاهش مصرف برق در ادارات در فصل تابستان اشاره کرد و اظهار داشت: ادارات باید در ساعات کاری ۳۰ درصد و بعد از ساعات اداری تا ۶۰ درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کرده ودر ساعات اوج مصرف از دیزل ژنراتور استفاده نمایند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب را ضروری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر شبکه آبیاری فضای سبز در همه ۱۱۴ شهر استان از شبکه آب شرب جدا شده است و این امر همچنان باید ادامه یابد.
شیشه فروش به موضوع آبرسانی سیار به بیش از ۳۰۰ روستا در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: با مصرف بهینه آب می توان بستر تامین آب شرب پایدار روستائیان را فراهم کرد.
وی پیشنهاد داد برای تشویق مشترکان کم مصرف، بسته های حمایتی در قالب ارائه لوازم کاهنده مصرف در نظر گرفته شود.
درادامه این مراسم مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: ترویج مصرف بهینه آب در جامعه، مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است و این مهم باید سرلوحه فعالیت همه کارکنان صنعت آب و فاضلاب قرار گیرد.
حسین اکبریان افزود: ترویج و ترغیب افراد جامعه به مصرف بهینه آب باید با لحن بسیار آرام و محترمانه باشد زیرا رفتار مومنانه باعث جذب حداکثری افراد می شود.
وی با بیان این که مانور مروجین مصرف بهینه آب تا پایان تابستان به صورت ویژه و در طول سال به صورت روزانه ادامه خواهد داشت گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه موجب مدیریت و کاهش مصرف آب در جامعه می شود که این امر در تامین و توزیع عادلانه آب در شهر ها و روستاهای استان بسیار موثر است.
اکبریان افزود: باید با اتخاذ و ترویج راهکارهای فرهنگی، زمینه مصرف درست آب در جامعه را بیش از پیش فراهم کرد تا بتوان بر تبعات ناشی از خشکسالی در کشور غلبه نمود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.