تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر : 6623

مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک

مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک

رییس پلیس پیشگیری ناجا: مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: مطابق برنامه قرار است ۴ هزار واحد گشتی به دوربین روی لباس و یا عینک مجهز شوند. دنیای اسرار: سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس در ستاد فرماندهی انتظامی

Print Friendly, PDF & Email

رییس پلیس پیشگیری ناجا:


مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: مطابق برنامه قرار است ۴ هزار واحد گشتی به دوربین روی لباس و یا عینک مجهز شوند.

دنیای اسرار: سردار محمد شرفی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشفیات پلیس در ستاد فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: این راهبرد در سطح ۳۰ هزار کلانتری، پاسگاه، ایستگاه های بازرسی و حفاظت از اماکن اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰ میلیون مراجعه مردمی به کلانتری ها و پاسگاه ها صورت می گیرد گفت: بخشی از خدمات الکترونیک انتظامی از طریق دفاتر پلیس به ۱۰+ انجام می شود.
رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: پلیس درصدد است تا بخش دیگری از خدمات را در قالب مبادله الکترونیکی انجام دهد و تمامی مراجعات در قالب پرونده الکترونیکی در سامانه ثبت شود و هرگونه اطلاع رسانی بدون نیاز به حضور مراجعان از طریق سامانه پیامکی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با این هدف گذاری در سال آینده پنج میلیون مراجعه حضوری به پاسگاه ها و کلانتری ها کاهش خواهد یافت ؛
همچنین پلیس در تلاش است تا با استفاده از فناوری های نو ارتباط با دستگاه قضایی در دادسراها را نیز به شیوه تبادل الکترونیکی انجام دهد.
سردار شرفی افزود: بر این اساس که هر فردی که به عنوان متهم به کلانتری ها وارد می شود در همان مرحله اول، سجل کامل وی در سامانه قابل رویت و ارتباط با دادستان آن منطقه و شهر وارد می شود و دستور هرگونه اقدام شامل امکان داشتن وکیل، خدمات درمانی و یا هر گونه مراقبتی از طریق دستگاه قضایی برای وی صادر می شود.
وی هدف از اجرای این خدمات را افزایش رضایتمندی مردم و همچنین رعایت حقوق متهمان و رضایت نظام قضایی از عملکرد کلانتری ها و پاسگاه ها برشمرد.

سردار شرفی در عملیات مرصاد ۲۶ در اصفهان با اشاره به مجهز شدن ۴ هزار واحد گشتی به دوربین لباس و یا عینک گفت: تا پایان سال آینده تمام واحدهای گشتی نیروی انتظامی به دوربین مجهز خواهد شد.

 وی افزود: تاکنون ۱۷۰۰  مورد در تهران، اصفهان، مشهد، خوزستان، فرودگاه امام به دوربین روی لباس و یا عینک مجهز  شده است.
سردار شرفی افزود: بر این اساس و با توجه به صرفه بودن این شیوه در کاهش هزینه های نقل و انتقال متهمان، زیرساخت‌های ویدئو کنفرانس در برخی از استان‌ها آماده شده و در سال آینده اجرایی می شود.
وی اجرای سامانه پایش هوشمند را از دیگر اقدامات و برنامه های سال آتی پلیس برشمرد و گفت: این طرح نیز با هدف افزایش رضایتمندی مراجعان صورت می گیرد که بر این اساس رفتار ماموران در کلانتری ها و پاسگاه ها از مراجعه کنندگان نظرسنجی می شود و در صورت نیاز اصلاح اقدامات مورد نیاز انجام می شود.
سردار شرفی در پایان با اشاره به اینکه ۸۶ درصد کشفیات و بیش از ۸۵ درصد دستگیری ها در حوزه پلیس پیشگیری صورت می گیرد گفت: نصب ۴۰ هزار دوربین نظارتی در کشور در دستور کار پلیس قرار گرفته است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ دوربین نصب شده است و تا پایان سال آینده، تمامی واحدهای گشتی نیروی انتظامی به دوربین مجهز خواهد شد.
پلیس اصفهان در سالجاری در قالب عملیات مرصاد ۲۶ موفق شد ۲۶ تن مواد مخدر و ۹۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.