تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 25524

مدیران تشکل های مردم نهاد روابط عمومی استان اصفهان بر همدلی و مشارکت همه جانبه در توسعه علوم ارتباطات و روابط عمومی استان تاکید کردند.

مدیران تشکل های مردم نهاد روابط عمومی استان اصفهان بر همدلی و مشارکت همه جانبه در توسعه علوم ارتباطات و روابط عمومی استان تاکید کردند.

به گزارش دنیای اسرار:نشست صمیمانه مدیران تشکل های روابط عمومی استان اصفهان به میزبانی موسسه خیریه شجره طیبه برگزار شد. در این نشست صمیمانه با هدف تحقق شعار روابط‌عمومی عامل پیوندها و مانع گسست ها با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت امنای خانه ارتباطات استان اصفهان ، عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی اصفهان

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:
نشست صمیمانه مدیران تشکل های روابط عمومی استان اصفهان به میزبانی موسسه خیریه شجره طیبه برگزار شد.

در این نشست صمیمانه با هدف تحقق شعار روابط‌عمومی عامل پیوندها و مانع گسست ها با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت امنای خانه ارتباطات استان اصفهان ، عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی اصفهان ، رئیس شورای نمایندگی اصفهان انجمن روابط عمومی ایران ،مدیر عمارت هنرمند،  مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاداسلامی ،مدیر گروه ارتباطات دانشگاه دانش پژوهان پیشرو ،رئیس دپارتمان ارتباطات واطلاعات اصفهان ،مدیر موسسه فنی و حرفه ای علم و فناوری به همراه تنی چند ازنخبگان سیاسی و علمی همزمان با هفته بزرگداشت روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد.

درابتدای جلسه احمد رضا ضیایی، معاون روابط عمومی استانداری اصفهان ضمن تشکر از اقدامات ارزنده اجرا شده توسط تشکل‌های روابط عمومی استان و شور و نشاط علمی محقق شده در این استان به همت این عزیزان، مراتب قدردانی خود را به حاضرین اعلام نموده و گفت: همانگونه که خداوند متعال می‌فرماید: دست خدا با جماعت است .رسول مکرم اسلام سلام الله علیها نیز می فرمایند :یک نماز جماعت بهتر از ۴۰ سال نماز فرادا است و لذا هنگامی که نخبگان یک جامعه در جهت اعتلا و رشد آن جامعه به جای برنامه‌ریزی های منفرد، به سمت کار گروهی و خرد جمعی سوق می آورند. اثربخشی و ماندگاری آنان چنان بزرگ و تحول گرا است که جامعه ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

در ادامه جلسه، پیشکسوت حوزه ارتباطات استان و عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان  در خصوص توسعه اجتماعی و فردی و علل غلبه توسعه فردی بر توسعه اجتماعی در جامعه، مطالبی بیان داشت و پیش نیاز رفع این نقیصه اجتماعی را ترویج دیگر خواهی از دوران نوآموزی و پیش از آموزش رسمی در بین کودکان دانست. وی از حرفه  روابط عمومی به عنوان تسهیلگر رشد اجتماعی یاد کرد و با استناد به قرآن که مخاطب آن  بشریت ( الناس) ساکن روی زمین است، عرصه فعالیت ارتباطات را بسیار گسترده دانست. استاد قادریان برلزوم همگرایی دست اندرکاران حوزه ارتباطات بر اساس احترام متقابل تاکیدنمود و  و اظهار امیدواری کرد که از طریق عبور از رشد فردی و درک لذت خدمت به  مردم و دیگرخواهی، شاهد توسعه اجتماعی روز افزون در جامعه باشیم.

مهندس یزدان پناه مدیر عامل موسسه خیریه شجره طیبه که میزبان این نشست صمیمانه بود این گردهمایی همدلانه را اساسی برای توسعه پایدار دانست و گفت موسسه خیریه شجره طیبه رسالتی چون شناسایی نخبگان و فرهیختگان جوان و حمایت آنها در راستای توانمندسازی و ایجاد زمینه های توسعه پایدار را دارد و این امر مهم تنها در پناه توجه به مبانی و اصول علوم ارتباطات و همگرایی و مشارکت محقق می‌شود.

 در ادامه جلسه دبیر شورای سیاستگذاری روابط عمومی کشور با حاضرین این جلسه به گفتگو نشست و تشکیل این نشست را ارزش آفرینی در راستای تحقق سیاستهای روابط عمومی کشور دانست. استاد امیر عباس تقی پور ضمن تبریک این هفته به حاضرین و جامعه روابط عمومی و ارتباطات استان اصفهان گفت: روابط عمومی روند راهبردی ارتباطات است که مبتنی بر روابط سودمند دو طرف بین سازمان و عموم مردم قلمداد می شود. به تعبیری ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مدیران، فهم متقابل از یکدیگر ،حفظ آن به منظور سودمندی و استفاده بهینه از امکانات و بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای فرارو در این است که در دنیای امروز روابط عمومی ها و مراکز اطلاع رسانی باید به آن توجه ویژه داشته باشند. موفقیت روابط عمومی در گرو این است که علاوه بر شناخت جایگاه رسالت و مسئولیت خویش و شناخت معیارهای صحیح ارتباط با افکار عمومی را به طور مفید و موثر گسترش دهد چرا که اصل لازم برای نائل شدن به اهداف ، حسن رابطه، درک متقابل توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم است و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه از روابط عمومی قدرتمند برخوردار باشیم.

دبیرکنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی الکترونیک ایران ضمن تاکید بر فناوریبه عنوان راهبرد جدید جهان امروز افزود : از حدود ربع قرن قبل با فراگیر شدن رایانه و اینترنت و به دنبال آن افزایش سرعت گردش اطلاعات و ارتباطات و مطالعات ؛مجازی سازی امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. محیط‌های مجازی توانستند موانعی که همواره انسان و فناوری را از هم دور نگه داشته از میان بردارند و بستر فعالیت هارا گسترش دهند .در این میان روابط عمومی الکترونیک فرصت‌هایی را فراهم می‌سازد تاکیفیت ارائه خدمات به کاربران بهبود یافته وآنان را قادر می‌سازد در هر ثانیه ودقیقه  به حجم وسیعی از خدمات و اطلاعاتدست پیدا نمایند. این نوع از روابط عمومی اطلاعات و داده های فناوری ارتباطی رابرای ارائه خدمات بهتر به کار می‌گیرند.

در ادامه دکتر سید محمد موسوی عضو هیئت امناء ونایب رئیس هیئت مدیره خانه ارتباطات استان اصفهان گفت: مهم‌ترین رویکرد روابط عمومی تلاش تخصصی و علمی برای حل مشکلات پیش روی سازمان  وجامعه است و این امر تنها با مشارکت همه جانبه و بر اساس کار تیمی محقق می‌شود. جزایر مستقل و واگرا در کارکردهای اجتماعی بیش از توسعه، به رشدی ناموزون دست می‌یابند که انرژی و تلاش مضاعفی را به خود جذب می‌کنند .رویکردهای علمی و نگاه تخصصی از طریق آموزش و توانمندسازی مستمر باعث دستیابی به توسعه پایدار خواهد شد.

پیشکسوت و مدرس ارتباطات استان اصفهان در ادامه ضمن تشکر از همه تشکل‌های ارتباطی که با برنامه‌ریزی و پشتکار باعث شدند تا هفته بزرگداشت روابط عمومی و ارتباطات کشور در استان اصفهان ماندگار و به یادماندنی شود افزود: مهمترین رویکرد در این همگرایی انجام کار با کیفیت است چرا که فعالیت‌های ما الگویی برای روابط عمومی محسوب می‌شود.. کارشناس روابط عمومی از بدو ورود به رویدادهای روابط عمومی که ما برگزار می‌کنیم در حال یادگیری  است وبه شیوه عمل ما مهمترین درس برای اوست و لذا برگزاری رویدادهای ضعیف و پرنقص قابل قبول نیست.

نشست صمیمانه مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد روابط عمومی استان اصفهان  که در محل موسسه خیریه شجره طیبه در سومین روز از هفته بزرگداشت روابط عمومی و ارتباطات سال ۱۴۰۰ برگزار شد. با صحبت‌های مهندس میرپویا  ودکتر محسنی نیا اعضای شورای استانی انجمن روابط عمومی ایران با تاکید بر وحدت رویه در سیاست گذاری ارتباطی و همدلی در راستای برگزاری برنامه های آموزشی مدون و از جمله برنامه دوشنبه های ارتباطی و رویکردهای پژوهشی محور ادامه یافت.

استاد فرید صلواتی مدیر عمارت هنرمند، نیز ارتباطات را نقد اندیشه های اجتماعی و روابط عمومی را تحمل پذیری و نقد مدیریت و سازمان در پذیرش دیدگاهها و حرکت به سمت مدیریت مشارکت پذیر عنوان نمود و بر اهمیت تکنولوژی ارتباطی و شبکه های اجتماعی و توسعه ارتباطات انسانی، روابط عمومی و نقد اجتماعی تاکید کرد.

جلسه با صحبتهای دکتر هادی زمانی ادامه یافت . رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان ضمن تشکر از زحمات ارزنده تشکل‌های ارتباطی استان علم محوری و آموزش مستمر را مهم‌ترین رویکرد علوم ارتباطات در استان اصفهان قلمداد نمود و برگزاری نزدیک به ۱۲۰ رویداد(سمینار و وبینار) آموزشی و علمی در طول سه سال گذشته را از مهم‌ترین دستاوردهای همگرایی و تعامل بین حاضرین در جلسه دانست.

 مدرس دانشگاه دانش پژوهان پیشرو میراث معنوی یک ملت را با ارزش ترین دستاوردهای آن ملت دانست و در این خصوص جشنواره روابط عمومی اصفهان، کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، فصلنامه جامعه شناسی روابط عمومی ، جلسات دوشنبه های ارتباطی و دوره‌های DBA روابط عمومی و ارتباطات و دو گروه ارتباطات استان اصفهان را میراث معنوی علوم ارتباطات اصفهان دانسته و تاکید نمود برای هیچ‌کس ضعف این میراث ماندگار قابل قبول نیست. چه در برگزاری و چه در اطلاع‌رسانی و برندسازی. مهم‌ترین اصل در ماندگاری و دفاع از این میراث حفاظت و توسعه آن است.

مهندس اخلاق پور نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده موسسه فنی حرفه ای علم و فناوری با تاکید بر تاسیس و راه‌اندازی و برگزاری دیپلم روابط عمومی و رسانه در اصفهان جهت همکاری با مجموعه ذیربط اعلام آمادگی نمود.

جلسه با  صحبتهای ارزشمند معاون آموزشی موسسه خیریه شجره طیبه به پایان خود نزدیک می‌شد .رونمایی از پوستر سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران و تجلیل از مدیران و پیشکسوتان تشکل‌های روابط عمومی این مراسم همدلانه پایان نشست را به همراه داشت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.