تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 11757

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان: تراز حفاری دو ایستگاه «زینبیه» و «عاشق اصفهانی» به عمق نهایی خاکبرداری رسید

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان: تراز حفاری دو ایستگاه «زینبیه» و «عاشق اصفهانی» به عمق نهایی خاکبرداری رسید

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان:تراز حفاری دو ایستگاه «زینبیه» و «عاشق اصفهانی» به عمق نهایی خاکبرداری رسید مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: تراز حفاری قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان به عمق نهایی خاکبرداری رسید. به گزارش  دنیای اسرار، محمدرضا بنکدار با اشاره به آخرین روند اجرایی خط دوم قطارشهری

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان:
تراز حفاری دو ایستگاه «زینبیه» و «عاشق اصفهانی» به عمق نهایی خاکبرداری رسید

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: تراز حفاری قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی خط دوم قطارشهری اصفهان به عمق نهایی خاکبرداری رسید.

به گزارش  دنیای اسرار، محمدرضا بنکدار با اشاره به آخرین روند اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی خط دوم قطارشهری اصفهان و روند ساخت ایستگاه‌ها و تونل این خط صورت گرفته و این موضوع موید تلاش‌های همه‌جانبه پرسنل زحمتکش سازمان قطارشهری و همچنین صبر و شکیبایی شهروندان عزیز است.

وی ادامه داد: با توجه به روند مطلوب عملیات عمرانی ایستگاه عاشق اصفهانی، خاکبرداری این ایستگاه در قسمت شمالی، به تراز فنداسیون(خاک‌برداری نهایی) رسیده و در تلاش هستیم که طبق برنامه، این موضوع را در ایستگاه زینبیه نیز عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: موضوع رسیدن خاکبرداری به فنداسیون از این جهت اهمیت دارد که تی بی ام(ماشین مکانیزه حفار) برای عبور از ایستگاه، نیازمند رسیدن سطح خاکبرداری به این تراز بوده و با تکمیل این بخش، زمینه ورود تی بی ام به ایستگاه‌ها فراهم خواهد شد.
وی تصریح کرد: تراز خاکبرداری در قسمت شمالی دو ایستگاه زینبیه و عاشق اصفهانی به عمق نهایی رسیده و پس از بتن‌ریزی آماده عبور تی بی ام شده است. پس از آن، تی بی ام در داخل ایستگاه به صورت مکانیکی حرکت کرده و نیازی به حفاری و سگمنت‌گذاری درون ایستگاه وجود ندارد.

بنکدار با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده قرار گرفته شده در خط یک قطارشهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود.
وی به تجهیزاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته اشاره کرد و افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد(تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تا کنون بیش از ۴۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به ۱۰۰ متر رسیده است.
وی درباره جزئیات عملیات اجرایی خط دوم متروی اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی(ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی(ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام خواهد شد.

بنکدار اضافه کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک( شهرک امام حسین(ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.