تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 22489

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: زنده گیری بیش از ۱۳۶۰ سگ بدون صاحب

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: زنده گیری بیش از ۱۳۶۰ سگ بدون صاحب

به گزارش دنیای اسرار:کنترل جمعیت حیوانات موذی و سگ های بدون صاحب یکی از وظایف معاونت خدمات شهری شهرداری میباشد و مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداریها و دهیاری ها که توسط وزارت کشور تدوین شده مبنی بر کنترل و ساماندهی سگ های بلاصاحب و عدم اتلاف آنها ، شهرداری اصفهان قریب به ۵ سال

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:کنترل جمعیت حیوانات موذی و سگ های بدون صاحب یکی از وظایف معاونت خدمات شهری شهرداری میباشد و مطابق با دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداریها و دهیاری ها که توسط وزارت کشور تدوین شده مبنی بر کنترل و ساماندهی سگ های بلاصاحب و عدم اتلاف آنها ، شهرداری اصفهان قریب به ۵ سال است که با احداث پناهگاه نسبت به کنترل و ساماندهی آنها به روش دستورالعمل های ابلاغی اقدام می نماید.
به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان بهزاد حقانی با اشاره با اقدامات معاونت خدمات شهری در خصوص زنده گیری سگهای بلاصاحب گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در تمامی مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان یک نفر کارشناس و متخصص زنده گیری به همراه دو خودروی مجهز با نفرات مستقر و متخصص که توسط کارشناسان مقیم در مناطق به شناسائی و شرطی سازی و مشخص نمودن محل های تجمع سگ های بلاصاحب می پردازند و نسبت به زنده گیری آنها اقدام می نمایند.
حقانی ادامه داد: روزانه سگ های زنده گیری شده به پناهگاه انتقال داده میشوند و پس از مراحل قرنطینه نسبت به ثبت اطلاعات سگ ها از نظر سن ، نژاد ، شرایط جسمی و سایر مشخصات اقدام و پس از آن فرآیندهای کلینیکی بر روی آنها انجام میپذیرد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری با اشاره به تاکید مدیریت شهری مبنی به رعایت کامل اصول بهداشتی در پناهگاه گفت: سگ های زنده گیری شده پس از ورود به مرکز ساماندهی از نظر بیماریهای انگلی و سایر بیماریها و آسیب های جسمی مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرند و پس از طی مراحل انگل زدایی ، شستشو،واکسیناسیون و … جهت انجام عقیم سازی به اتاق عمل انتقال داده میشود که البته تمامی مراحل عقیم سازی توسط دامپزشک مستقر مورد تائید اداره دامپزشکی شهرستان اصفهان انجام میگیرد.
وی ادامه داد: پس از انجام عمل عقیم سازی سگ ها به اتاق ریکاوری و سپس برای قرنطینه به فنس های در نظر گرفته شده منتقل می شوند و پس از طی دوران جراحت و تزریق آنتی بیوتیک در صورت لزوم و تشخیص دامپزشک جهت بهبودی زخم های حاصل از عمل جراحی پلاک گذاری و به آغوش طبیعت برگردانده میشوند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری در خصوص هزینه های انجام شده از زنده گیری تا رهاسازی گفت: هزینه هر قلاده سگ از مرحله شرطی سازی، زنده گیری ، عمل عقیم سازی ، واکسیناسیون ، نصب گوشواره ، نگهداری و غذا رسانی تا رها سازی در مرکز کنترل و نگهداری سگ های بلاصاحب بالغ بر بیش از ده میلیون ریال میباشد.
وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور مدیریت کنترل و نگهداری سگ های بلاصاحب به سازمان های مردم نهاد واگذار میگردد که در حاضر سازمان مردم نهاد فریاد آوارگان طبیعت عهده این مرکز می باشد.
حقانی افزود: در ۸ ماهه اول سال . جاری تعداد ۱۳۶۳ قلاده سگ زنده گیری شده است که از این تعداد ۷۳۴ قلاده عقیم سازی و تعداد ۵۶۸ قلاده رها سازی شده است و همچنین تعداد ۳۵۰ قلاده واگذار و مابقی در پناهگاه نگهداری و مراقبت میشوند.
بهزاد حقانی به تعداد افراد فعال در این چرخه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۵ نفر به صورت مستقیم در پروسه جمع آوری و کنترل سگ های بدون صاحب مشغول خدمت رسانی می باشند که ۱۵ نفر کارشناس شرطی سازی و زنده گیری در مناطق پانزده گانه و ۲ خودرو مخصوص حمل سگ ها به همراه ۲ نفر نیروی متخصص زنده گیر؛ ۵ نفر پرسنل مرکز ساماندهی؛ ۱ نفر دامپزشک مستقر در مرکز و یک نفر سرپرست و هماهنگ کننده مناطق و سازمان مردم نهاد جهت سرپرستی مرکز کنترل و همچنین ۱ نفر کارشناس بهداشت و کارشناس خدمات شهری جهت مدیریت ، برنامه ریزی و هماهنگی و پیگیری فرآیند کار فعال می باشند.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان به بودجه در نظر گرفته شده در خصوص حیوانات اشاره کرد و گفت: شهرداری اصفهان در راستای انجام وظایف قانونی خود و به منظور حمایت از حیوانات نسبت به تخصیص بودجه و اصلاح ردیف بودجه در سال ۱۳۹۹ مبلغ سی و پنج میلیارد ریال اقدام نموده این مبلغ که بابت توسعه و احداث فاز یک پناهگاه مطابق با استانداردهای بین المللی و روز دنیا در کنار سایت فعلی می باشد.
وی ادامه داد: پناهگاه مورد نظر در محیطی به مساحت ۱۲۰۰۰ هزار متر مربع و شامل ساختمانهای کلینیک ، اداری و نگهبانی همراه با انبار ، سردخانه برای نگهداری غذا و ضایعات ، سالن قرنطینه و سالن انتظار می باشد که که فاز ۱ این پروژه در سال جاری شروع به احداث خواهد شد و فاز های بعدی در سال آینده در دستور کار میباشد .
وی تاکید کرد همکاری و همراهی سازمان ها و گروه های مردم نهاد می تواند کمک موثری در ساماندهی و کنترل سگ ها برای همکاران ما در شهرداری باشد

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.