تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 31830

مدیر آبفای نطنز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران بر کاهش مصرف سرانه آب در این منطقه تاکید کرد

مدیر آبفای نطنز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران بر کاهش مصرف سرانه آب در این منطقه تاکید کرد

مدیر آبفای منطقه نطنز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با اشاره به مصرف سرانه آب ۴۰۰ لیتر در شبانه روز مشترکین این منطقه، بر مدیریت بهینه مصرف آب تاکید کرد. به گزارش دنیای اسرار:سید حسن واقفی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد واحدهای این منطقه به صورت باغ ویلا هستند اعلام

Print Friendly, PDF & Email
مدیر آبفای منطقه نطنز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با اشاره به مصرف سرانه آب ۴۰۰ لیتر در شبانه روز مشترکین این منطقه، بر مدیریت بهینه مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش دنیای اسرار:سید حسن واقفی با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد واحدهای این منطقه به صورت باغ ویلا هستند اعلام کرد: متراژ این باغ ویلا ها معمولا بیش از ۵۰۰ متر مربع است، این درحالیست که ساکنان آنها عموما با آب شرب اقدام به شستشو و آبیاری درختان می نمایند که همین امر تاثیر به سزایی در مصرف غیر متعارف آب شرب در منطقه نطنز داشته است.
وی نیاز آبی ساکنان منطقه نطنز را ۱۲۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و اظهارداشت: آب شرب منطقه نظنز از طریق منابع محلی که عمدتا چاه های متفرقه هستند تامین می شود که در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های مستمر و کاهش آبدهی منابع آبی بعضا مردم با افت فشار در فصل تابستان مواجه می شوند.
مدیر آبفای نطنز کیفیت آب شرب این منطقه را مطابق استانداردهای تعریف شده دانست و اظهار داشت: کیفیت آب شرب منابع آبی به طور مستمر از سوی شبکه بهداشت و دیگر نهاد های ذیصلاح بررسی می شود این درحالیست که واحد آزمایشگاه آب آبفای استان نظارت دقیق بر کیفیت آب شرب این منطقه دارد و مردم هیچ گونه نگرانی بابت کیفیت آب شرب نداشته نباشند.
در ادامه رئیس خانه فرهنگ آب در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران که با محوریت زنان و مدیریت مصرف برگزار شد گفت: زنان عهده‌دار وظیفه سنگین پرورش نسل و تربیت فرزندان هستند در نتیجه آنان عامل اصلی انتقال فرهنگ در زمینه آب به نسل‌های آینده هستند.
زهره تشیعی با بیان اینکه زنان نقش وسیعی در اداره امور خانواده دارند که یکی از الزامات آن دسترسی به آب سالم و مناسب است، اعلام کرد: زنان بیشتر از مردان در معرض اثرات ناشی از قطعی یا افت فشار آب در خانه قرار می گیرند پس لازم است این گروه از افراد جامعه توجه ویژه‌ای به رعایت الگوی مصرف بهینه آب داشته باشند .
وی با توجه به حضور فعال زنان در جامعه امروزی گفت: امکان و ایجاد فعالیت در قالب تشکل‌های خودجوش مثل NGO ها در واقع مدیریت و تعامل کاری زنان در سطوح مختلف خانواده، محله، شهر، اجتماع و مراکز فعالیتی گوناگون را مهیا نموده است واین امر می‌تواند نقش‌آفرین فعالیت‌های اساسی در زمینه مدیریت مصرف آب را فراهم نماید.
رئیس خانه فرهنگ آب آبفای استان اصفهان زنان را عامل اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب برشمرد و اظهار داشت: این گروه به دلیل موقعیتی که در خانواده دارند می‌توانند آموزش ‌دهندگان مجربی در زمینه‌های مختلف مصرف بهینه آب باشند و از طرفی به دلیل اینکه زنان بیشتر از دیگر اعضا خانواده در منزل با آب سروکار دارند مجری تغییر فرهنگ آب محسوب می‌شوند و یک مادر می‌تواند در خانه الگوی صحیح مصرف را به دیگر اعضا آموزش دهد.
مدیر آموزش و پرورش نطنز فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش، گسترده‌ترین و مناسب‌ترین بستری است که می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی نماید.
علیرضا غلامی اعلام کرد: با همکاری آبفا و آموزش و پرورش می توان برنامه هایی در زمینه مصرف درست آب برای دانش آموزان طراحی نمود چرا که متاسفانه مصرف سرانه آب شرب در نطنز بسیار بالاست.
وی گفت: باید برای دانش آموزان فرایند در دسترس قرار گرفتن آب شرب را به خوبی تشریح نمود تا آنها بدانند که هزینه یک لیتر آب شرب که در اختیار آنها قرار می گیرد بسیار بیشتر از آن چیزی است که از خانواده ها دریافت می شود تا قدر آب را بهتر بدانند و آن را بهینه مصرف کنند.
انسیه موحدی یکی از مادران حاضر در این برنامه ضمن قدردانی از برگزاری این پویش گفت: امروز که من به همراه دخترم در این برنامه حاضر شدم می توانم در ترغیب فرزندم به مصرف درست آب کمک کنم چرا که در این برنامه نکات آموزنده ای در راستای مصرف درست آب بیان شد و در آینده می توانم همین موارد را به فرزندانم گوشزد کنم .
یکی دیگر از مادران حاضر در این جلسه گفت: من به عنوان مشترک کم مصرف به این برنامه دعوت شدم ولی از اینکه مصرف سرانه آب شرب در نطنز بالاست جای تاسف دارد چر ا که اصولا مردم این منطقه هنگام نظافت حیاط به جای جارو از آب استفاده می کنند در حالیکه من به شخصه در فصل خانه تکانی حتی وسایلی که از آنها استفاده نمی کنم را مورد شستشو قرار نمی دهم و فقط وسایل مورد نیاز را با آب می شویم.
زهرا وفایی یکی از دانش آموزان حاضر در این برنامه گفت: امروز یاد گرفتم که آب سرمایه ملی است و باید با مصرف درست از آن محافظت کرد و سعی می کنم بارعایت نکاتی در این برنامه که در راستای مصرف درست آب عنوان شد از مصرف بی رویه آن جلوگیری کنم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.