تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۵۲
کد خبر : 11735

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان:بازسازی فاز سوم بلوار پرستار در دست اقدام است

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان:بازسازی فاز سوم بلوار پرستار در دست اقدام است

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان:بازسازی فاز سوم بلوار پرستار در دست اقدام است به گزارش دنیای اسرار، علی اصغر شاطوری با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در سال ۹۸، اظهار کرد: بازسازی فاز یک و دو بلوار پرستار حدفاصل خیابان گلستان تا غرضی اواخر سال گذشته انجام شد و هم اکنون فاز سه آن

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان:بازسازی فاز سوم بلوار پرستار در دست اقدام است

به گزارش دنیای اسرار، علی اصغر شاطوری با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در سال ۹۸، اظهار کرد: بازسازی فاز یک و دو بلوار پرستار حدفاصل خیابان گلستان تا غرضی اواخر سال گذشته انجام شد و هم اکنون فاز سه آن در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده به پایان برسد.

وی افزود: قرارداد فاز پایانی مخازن آب، ایستگاه پمپاژ مخازن و احداث کلکتور آب فضای سبز منطقه حدفاصل بزرگراه چمران تا میدان شهدا منعقد و پیمانکار آغاز به کار کرده است، این طرح هم اکنون در دست اقدام است تا احداث خط کلکتور به پایان برسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به مشکل کم‌آبی برای فضای سبز در شمال شهر اصفهان و منطقه هفت، خاطرنشان کرد: در دو سه سال گذشته تصمیم بر احداث این مخازن گرفته شده است و سه مخزن با ظرفیت هفت هزار و۵۰۰ مترمکعب در جنوب بلوار فرزانگان احداث شده است.

وی ادامه داد: قرارداد ایستگاه پمپاژ سال گذشته منعقد شده است و در حال حاضر مراحل نهایی تجهیز و ساخت به وسیله پیمانکار ایستگاه پمپاژ در حال انجام است، باتوجه به کیفیت پایین آب فضای سبز در شمال گلستان به اجبار باید آب چاه‌ها را در مخزنی تجمیع کنیم تا کیفیت پایین آب بعضی از چاه‌ها تعدیل و وضعیت فضای سبز بهتر شود.

شاطوری عنوان کرد: طرح احداث مخازن با چنین گنجایشی در شمال شهر اصفهان منحصر به فرد است، استفاده از پساب فاضلاب این مخازن کمک بسیاری به آبیاری فضای سبز منطقه هفت و مناطق شمال شهر اصفهان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آزادسازی نیمی از خیابان شهید احمدی ناتمام مانده بود، تاکید کرد: اجرای عملیات احداث ادامه خیابان شهید احمدی از جمله طرح‌های در دست اقدام برای سال جاری است، این خیابان حدفاصل فلکه حج تا بزرگراه بعثت است و بخشی از آن طی سال‌های گذشته آزادسازی و احداث شده است. 

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: همکاری نکردن مالکان برای آزادسازی این خیابان، احداث کامل آن به تاخیر انداخته بود  این خیابان به دلیل بن بستی کمکی به کاهش بار ترافیکی منطقه نمی‌کرد و به صورت دسترسی محلی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی ادامه داد: خیابان شهید احمدی به موازات خیابان گلستان قرار دارد و  احداث این خیابان موجب کاهش بار ترافیکی خیابان گلستان می‌شود و نقش به سزایی در روان‌سازی ترافیک  محدوده دارد.

شاطوری تصریح کرد: با توجه به همکاری نکردن مالکان، مجبور به اعمال ماده هشت شده‌ایم و روند آزادسازی توسط کارشناسان ثبت و کارشناسان ارزیابی در دست بررسی است تا آنان نظرخود را به دادگاه ارائه کنند.

وی گفت: چنانچه حکم دادگاه را دریافت کنیم ادامه آزادسازی و احداث این خیابان تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک محدوده مورد نظر دارد همچنین آزادسازی خیابان رضازاده حدفاصل خیابان گلستان تا خیابان سعدی نیز امسال در دستور کار  قرار دارد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از این خیابان طی سال‌های قبل آزادسازی شده است، ادامه داد: باتوجه به وجود زمین وقفی برای آزادسازی خیابان رضازاده، چهار هزار مترمربع عرصه زیر خیابان و املاک وقفی در توافقی آزادسازی شد و در حال حاضر نیز جلساتی برای آزادسازی حدود ۲۵ خانه و پلاک زمین در محدوده مورد نظر برگزار و چندین توافق در همین زمینه طی چندروز گذشته انجام شده است.

وی افزود: شهرداری منطقه هفت آمادگی کامل دارد تا هم به صورت نقدی و هم به صورت ملکی و با مشارکت ساکنان آزادسازی املاکی که در مسیر خیابان قرار دارد را انجام دهد، البته باتوجه به وقفی بودن املاک نباید حقی از متصرفان فعلی ضایع شود.

شاطوری خاطرنشان کرد: با توجه به بافت ریزدانه و املاک وقفی، آزادسازی املاک و احداث خیابان رضازاده تاثیر بسزایی در توسعه محدوده مورد نظر دارد و در این راستا در تلاش هستیم عملیات اجرایی این خیابان در شش ماهه نخست سال جاری آغاز شود.

وی با اشاره به احداث پارکینگ میدان قدس، گفت: زمینی به مساحت ۱۹۵۰ مترمربع با کاربری پارکینگ برای احداث پارکینگ میدان قدس جنب بیمارستان غرضی در نظر گرفته شده که بخشی از این زمین  آزادسازی شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان تاکیدکرد: باتوجه به شرایط ترافیکی این محدوده از شهر و مراجعه افراد از نقاط مختلف شهر اصفهان و استان‌های همجوار، نبود پارکینگ مشکلات عدیده‌ای را هم برای شهروندان ساکن  محدوده و هم برای مراجعان ایجاد کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.