تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 7922

مراقب حراج های اینترنتی نوروزی باشید

مراقب حراج های اینترنتی نوروزی باشید

مراقب حراجهای اینترنتی نوروزی باشید به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حراج‌های نوروزی به شهروندان هشدار داد: در خریدهای اینترنتی مراقب باشند در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند. سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی ” در گفت و گو

Print Friendly, PDF & Email

مراقب حراجهای اینترنتی نوروزی باشید

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و حراج‌های نوروزی به شهروندان هشدار داد: در خریدهای اینترنتی مراقب باشند در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار نشوند.

سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : درروزهای اخیر شاهد تبلیغات گسترده و زیادی از حراج‌های نوروزی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های آنها هستیم که با وعده تخفیف ویژه و ارزان به دنبال طعمه می‌گردند.

وی افزود: شهروندان باید توجه کنند حتما در خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

این مقام انتظامی افزود: برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند که کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده کنند، به نحوی که صفحه مجوز حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند دامنه وب سایت فروشگاه مورد نظر خود رادر فهرست کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی منتشر شده در سایت نماداعتماد به آدرس enamad.ir جستجو نمایند، وی در ادامه در خصوص صفحات جعلی پرداخت گفت: فیشینگ کپی دقیق رابط گرافیکی وب‌گاه بانکی است که با ورود کاربر به این صفحه قلابی ووارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از سوی فیشرها به سرقت می‌رود،مطرح کرد: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربرانباید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https ذکر شده باشد یا وجود علامت قفلمانند، در کنار صفحات آدرس اینترنت بانکی را هم در تشخیص اعتبار سایت اینترنتی، ازدیگر موارد تشخیص صفحات جعلی بانکی عنوان کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.