تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر : 22702

مردم اصفهان در نهم دیماه ۸۸ یک روز زودتر از سراسر کشور به میدان آمدند

مردم اصفهان در نهم دیماه ۸۸ یک روز زودتر از سراسر کشور به میدان آمدند

به گزارش دنیای اسرار:فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان: بیشترین حضور و مشارکت و بالاترین حمایت مردمی از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ بود. سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا با بیان اینکه ما نیاز داریم به گذشته برگردیم و تاریخ‌های درخشان، زمان‌ها و مناسبت‌های درخشان کشور را مرور

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان: بیشترین حضور و مشارکت و بالاترین حمایت مردمی از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ بود.

سردار سرتیپ دوم مجتبی فدا با بیان اینکه ما نیاز داریم به گذشته برگردیم و تاریخ‌های درخشان، زمان‌ها و مناسبت‌های درخشان کشور را مرور و نقاط قوت و ضعف و مسائل مختلفی را که در این ایام رخ داده است را بازخوانی و ارزیابی کنیم اظهار کرد: ما باید تاثیرات حرکات مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در این ایام به نسل کنونی و جوانان عزیزی که در آن ایام نبودند یا از رشد کافی برخوردار نبودند به نحو مطلوب منعکس و منتقل کنیم.
وی بیشترین حضور و مشارکت و بالاترین حمایت مردمی از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ دانست و افزود: حضور و حمایت مردم و رای آن‌ها در صندوق نشان دهنده حمایت و پشتیبانی و دفاع آن‌ها از حرکت و مسیر انقلاب اسلامی بود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۸۸ عده‌ای با حمایت و پشتیبانی دشمنان و استکبار جهانی کشور را نزدیک به هشت ماه درگیر آشوب و اغتشاش کردند گفت: در نهایت مشخص شد که هدف دشمن و عوامل مزدوران داخلی، چیزی جز ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نبوده است.
وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان ۸ دی ماه و یک روز زودتر از مردم سراسر کشور به میدان آمدند تاکیدکرد: در نهم ماه حماسه عظیم و سنگینی را مردم ایجاد کردند و باعث شدند که فتنه در جا خاموش شود.
فدا مهم‌ترین دستاورد حماسه ۹ دی را خاموشی شعله فتنه دانست و افزود: این امر با حضور و مشارکت مردم به دست آمد.
وی دومین دستاورد حماسه ۹ دی را نمایش عظمت و شکوه ملت ایران عنوان و تشریح کرد: عمل به تکلیف و حضور در صحنه و عمل به موقع، به جا و اندازه که توسط مردم صورت گرفت نشان دهنده حمایت همه جانبه مردم از ارزش‌ها، اصول، ولایت فقیه و تجدید میثاق مردم با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، حمایت از ولایت فقیه و روحیه ولایتمداری و تجدید عهد و پیمان با مقام معظم رهبری بود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: همچنین حضور مردم در نهم ماه باعث پایان بخشیدن به دوره هشت ماهه آشوب و اغتشاشات، ناامنی‌ها و ناآرامی‌های داخل کشور و زدن مهر سلامت و تایید بر انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود.
وی یکی از دلایل اصلی شکست فتنه را امداد و نصرت خداوند متعال و همچنین هوشیاری و قاطعیت، شجاعت، درایت و پافشاری مقام معظم رهبری بر اجرای قانون و تبیین و روشنگری ایشان در خطبه‌های نماز جمعه و جدا کردن مردم از ضد انقلاب دانست.
فدا در ادامه به اولین سالگرد قهرمان ملت ایران شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و تشریح کرد:
سردار سلیمانی از زمانی که وارد سپاه پاسداران شد در منطقه کردستان به مقابله با گروه‌های تجزیه‌طلب پرداخت و بعد از آن نیز در سیستان و بلوچستان با توطئه، تجزیه و جدایی استان‌های شرقی کشور مبارزه کرد.
وی افزود: شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی در زمان دفاع مقدس به عنوان اولین فرمانده نیروهای اعزامی از استان کرمان در منطقه جنوب جهت مقابله با ارتش بعث عراق وارد صحنه شد و توانمندی، قابلیت، مدیریت، درایت و شجاعتی از خود نشان داد که باعث شد در جوانی فرماندهی و مسئولیت یکی از لشکرهای خط‌شکن سپاه را برعهده بگیرد و در عملیات‌های مختلف در کنار سرداران و فرماندهانی چون شهید خرازی و شهید احمد کاظمی شرکت کند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سال ۱۳۷۸ مسئولیت فرماندهی نیرو قدس را برعهده داشت خاطرنشان کرد: این امر باعث شد که دگرگونی در رشد و حرکت جبهه مقاومت در مقابله با توطئه استکبار جهانی در دل منطقه رقم بخورد و توانست تمام نقشه‌های استکبار جهانی را خنثی کند.
وی افزود: کسانی که به دنبال حمله به ایران و قطع کردن اساس و بنیان جمهوری اسلامی بودند و همچنین افرادی که به واسطه حمله به عراق و افغانستان منتظر حمله بعدی به کشور ما بودند و افرادی که به دنبال تجزیه خاورمیانه و راه‌اندازی خاورمیانه جدید و تجزیه عراق و تجزیه و جدایی کشور سوریه و باعث ایجاد داعش و راه اندازی جنگ‌های مختلف و هزینه کردن هزاران میلیارد دلار در دل منطقه و به ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و خاموش‌کردن جبهه مقاومت بودند امروز شاهد هستند که بالندگی، توانمندی و قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت بیشتر از قبل شده است.
فدا با بیان اینکه جبهه مقاومت با فرماندهی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران و با الگوگیری شیوه نبرد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و الگوگیری از مشارکت و حضور همه جانبه مردم ایران در دفاع از کشور باعث شد که داعش منحل شود تاکید کرد: همه این‌ها ثمری تلاش و جدیت، جهاد شبانه‌روزی، ایثار خالصانه و عمل برای خداوند متعال و حرکت خالصانه شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.
به گفته وی کسی که توانست ظرفیت‌های مختلف جهاد اسلام را اعم ازفاطمیون، زینبیون، حیدریون و نیروهای مدافع حرم را حول محور جبهه مقاومت در دل منطقه روشن کند شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان مانند المهندس المهدی بود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه داعش تا پشت دروازه‌های بغداد و اماکن مقدس مثل نجف کربلا و سامرا رسیده بود گفت: جبهه مقاومت به فرماندهی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توانست آن‌ها را شکست دهد و ثمره تلاش و جدیت و مجاهدت و شهادت شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت ندای استکبارستیزی و مقابله با استکبار جهانی و خروج استکبار از منطقه است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد خروج منفعلانه استکبار جهانی از منطقه باشیم.
وی در خصوص برنامه‌های در نظر گرفته شده ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی تشریح کرد: عمده این برنامه‌ها به واسطه شرایط گسترش بیماری کرونا و ابلاغ دستورالعمل‌های محدودیت‌ها در استان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
فدا به اردوی راهیان نور اشاره و تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخش زیادی از دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم کشور به مناطق عملیاتی بلاخص جنوب کشور و استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان شمال غرب کرمانشاه و باختران اعزام می شدند تا از نزدیک با عملکرد نیروهای استان اصفهان در طول هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.
وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور امسال به دلیل شرایط کرونا برگزار نشده است اظهارکرد: با استفاده از فضای مجازی و فراهم کردن شرایط رزمندگان در مناطق عملیاتی مستقر می‌شوند و از همان جا به صورت زنده و برخط خاطرات و گزارش‌های عملیاتی مختلف و عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران را در طول هشت سال دفاع مقدس را تشریح می‌کنند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه این کار در نوع خود اولین بار است که به صورت مجازی در کشور انجام می‌شود ابراز داشت: این امر مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت و همچنین با مشارکت جدی آموزش و پرورش و مدیران مدارس رو به رو شد و دبیرخانه راهیان نور فضای مجازی توسط وزارت آموزش و پرورش به استان اصفهان واگذار شد و امیدواریم که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و الگو دهی به جوانان و سبک زندگی شهدا و عملکرد استان اصفهان را در طول هشت سال دفاع مقدس با استفاده از این ظرفیت به نسل جوان کنونی منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه نهم تا دهم دی ماه دهه بصیرت فاطمی و ولایت مداری و مقاومت عملی نامگذاری شده است گفت: ۹ دی ماه روز بصیرت ولایت مداری و حماسه عاشورایی بود که مراسم آن در سالن اهل بیت با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دکتر حاج بابایی برگزار شد.
فدا ادامه داد: همچنین امروز دهم دی ماه مراسمی با عنوان بصیرت و اتحاد ملی و رونمایی از تولیدات محتوایی معاونت‌‌های سپاه پاسداران و همچنین رونمایی از سردیس حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود.
وی در خصوص مراسم یازدهم دی ماه گفت: مراسمی با عنوان بصیرت و پیروی از ولایت و مراسم رژه موتور سواران در محل گلستان شهدای اصفهان و در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان(عج) با اشاره به اینکه مبنای برنامه‌های ۱۲ دی ماه بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است گفت: در این روز مراسمی با عنوان آمادگی برای طلوع خورشید ولایی برگزار خواهد شد و همچنین مراسم دعای کمیل همزمان با ساعت شهادت سردار سلیمانی در امام زاده شاه امیرحمزه و دعای نوبه نیز در گلستان شهدا برگزار می‌شود.
به گفته وی در روز ۱۳ دی ماه نیز مراسمی با عنوان بصیرت حسینی و مکتب شهید سلیمانی مراسم گرامی داشت سالگرد شهادت وی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت کم در گلستان شهدا برگزار می‌شود.
فدا به مراسم روز ۱۴ دی ماه تحت عنوان بیداری اسلامی که در سالن کوثر با همکاری ارتش برگزار می‌شود اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین مراسم اهدای خون در قالب طرح نذر خون به نیابت از شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این روز توسط بسیج اقشار برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آزادی ۱۱۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان اصفهان در قالب نذر به نیابت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز در روز چهاردهم دی ماه توسط سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان انجام خواهد شد گفت: روز پانزدهم دی ماه نیز مراسمی با عنوان تکریم سردار دل‌ها برای گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار خواهد شد .
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اینکه شانزدهم دی ماه مصادف است با چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده گفت: مراسم گرامیداشت این شهید به صورت مجازی توسط بسیج دانشجویی برگزار و در روز ۱۷ دی ماه نیز مراسمی با عنوان سیلی به شیطان بزرگ برای گرامیداشت حمله به پایگاه عین الاسد و گرامیداشت جان باختگان هواپیمای اوکراینی برگزار خواهد شد.
وی افزود: هجدهم دی ماه نیز مصادف با سالروز قیام مردم قم است که به استقبال فرمایشات مقام معظم رهبری خواهیم رفت.
فدا با بیان اینکه برنامه‌های متعددی توسط اقشار مختلف سپاه به مناسبت گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در این هفته به صورت راه اندازی پویش‌های مردمی برگزار می‌شود گفت: همچنین فضاسازی شهری و راه اندازی حسینیه‌های سیار از دیگر برنامه‌های سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان است.
وی به اجرای طرح حافظان سلامت محلات که در قالب هزار و صد قرارگاه در مساجد در حال اجرا است اشاره و تشریح کرد: در این طرح ۶۱ درصد جمعیت استان اصفهان که معادل سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است، غربالگری کرونا شدند و همچنین آموزش خانواده‌ها برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری نیز در این طرح دنبال می‌شود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان به شناسایی خانواده‌های نیازمند اشاره و تاکید کرد: کمک‌های مومنانه به صورت هدفمند و یکپارچه با شرط حفظ آبرو به این خانواده‌ها تقدیم می‌شود.
وی در خصوص فعالیت‌های بسیج دانشجویی گفت: در این ایام ۱۲ هزار دست غذا و میوه توسط بسیج دانشجویی توزیع و ۱۰ یادواره مجازی برگزار خواهد شد.
همچنین در ادامه بهزاد دانشگر نویسنده کتاب آورتین با بیان اینکه دوران عمر و سربازی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سه بخش تقسیم می‌شود گفت: یک بخش در زمان دفاع مقدس است و بخشی از آن نیز مربوط به فرماندهی ایشان در سپاه قدس است که به دلیل شرایط امنیتی هنوز خاطره و ماجراهای زیادی از آن دوران گفته نشده است.
وی با بیان اینکه بخشی از زندگی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی مربوط به دوره مدیریتی ایشان بعد از جنگ است تشریح کرد: در این دوره ناامنی و شرارت اشرار منطقه جنوب کشور، سیستان و بلوچستان و کرمان را فراگرفته بود.
دانشگر افزود: اشرار موجب آزار و اذیت مردم می‌شدند و به هر جایی که می‌خواستند حرکت می‌کردند و مشکلات مختلفی را برای مردم به وجود می‌آوردند که متاسفانه با پشتیبانی‌هایی که از آن‌ها صورت می‌گرفت و با قدرت تسهیلاتی که داشتند نیروی انتظامی امکان رو در رویی با آنها را نداشت تا اینکه با فرمان مقام معظم رهبری حاج قاسم فرماندهی قرارگاه را به عهده می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کتاب آورتین به این دوره از مبارزات حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد گفت: این دوره‌ی مهمی است که کمتر به آن پرداخته شده و اگر حاج قاسم نتوانسته بود جلوی اشرار را بگیرد کشور ما سی سال پیش شرایطی را که در سوریه در حال حاضر ایجاد شده است تجربه می‌کرد که با لطف خدا و جهاد مخلصانه حاج قاسم این اتفاق نیفتاد.
به گفته دانشگر این کتاب در دوجلد تالیف شده است که جلد دوم آن در ماه‌های آینده منتشر و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.