تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر : 11530

مرور خاطرات نیم قرن عشق به تولید

مرور خاطرات نیم قرن عشق به تولید

در دورهمی پولاد مردان ذوب آهن اصفهان مرور خاطرات نیم قرن عشق به تولید به گزارش دنیای اسرار:روز جمعه هفتم تیرماه یکی از بوستان های شهر اصفهان ، میزبان دورهمی پولاد مردان تولید ذوب آهن اصفهان بود. مردانی که با تلاش و کوشش شبانه روزی آنها در بخش فولادسازی اقدامات بزرگی نظیر تولید فولاد توپ

Print Friendly, PDF & Email

در دورهمی پولاد مردان ذوب آهن اصفهان

مرور خاطرات نیم قرن عشق به تولید

به گزارش دنیای اسرار:روز جمعه هفتم تیرماه یکی از بوستان های شهر اصفهان ، میزبان دورهمی پولاد مردان تولید ذوب آهن اصفهان بود. مردانی که با تلاش و کوشش شبانه روزی آنها در بخش فولادسازی اقدامات بزرگی نظیر تولید فولاد توپ های جنگی و بازسازی خسارت های جنگ با حفظ خط تولید در دهه ۶۰  تا پایان دوران جنگ به ثمر نشست و هم اکنون نیز فولاد ریل با کیفیت مطلوب به منظور تولید این محصول استراتژیک در بخش فولادسازی،زینت بخش کارنامه نخستین تولید کننده فولاد کشور شده است.

این پولاد مردان که به گفته خودشان همچنان رفت و آمد خانوادگی دارند، پس از ۳۰ سال خدمت و یا بعضاً بیش از آن در این روز گرم سال با گرمای مهر و محبت خود در محفلی خودمانی از شهرهای مختلف کشور گرد هم آمدند. خاطره گویی ها و به دنبال آن خنده های از ته دل و گرفتن دست همدیگر  لحظه به لحظه بر صفای این محفل با صفا می افزود …

 یکی از این پولادمردان که پس از ۲۵ سال خدمت همکارش را از نزدیک دید با شور و شعف خاصی او را در آغوش گرفت، از روزهایی که با همدیگر در کارخانه داشتند،سخن می گفتند. 

همه عزیزان همچنان قلب شان برای کارخانه و تولید آن می تپید، از همدیگر سراغ بخش های مختلف را می گرفتند.  از کلام شان مشخص بود هر روز وضعیت صنعت فولاد و ذوب آهن اصفهان را پیگیر هستند.

با چند نفر از این پولادمردان همکلام شدم از روزهای سختی که در کارخانه داشتند سخن می گفتند، بسته های مختلف دارو همراه شان دیده می شد که به گفته خودشان نیاز بود ، در زمان مقرر استفاده کنند. از بیمه درمان شان رضایت کافی را نداشتند. عزیزی می گفت،همسرم به علت مشکلات قلبی به عمل جراحی نیاز داشت و بیمه برخی از مخارج را نپذیرفت،از مسئولین تقاضا داریم پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه در شرکت برای درمان ما تدبیر نمایند.

به لحظات پایانی این دورهمی که نزدیک می شدیم، صندوقی را مشاهده کردم که در بین این  عزیزان دست به دست می شود،نزدیکتر رفتم و سوال کردم،گفتند برخی از همکاران مان با مشکلاتی مواجه هستند،تاب و توان آن نداریم ، ببینیم عزیزی که سال های عمرش را در کنار ما سپری نموده امروز دغدغه مالی دارد، این صندوق را به دورهمی های خودمان می آوریم و کمکی هر چند کوچک برای عزیزان مان از صمیم قلب جمع می کنیم. آری، پیشگامانی که در روزهای سخت با اعتقاد راسخ و دستان پرتوان خود بند بند این کارخانه عظیم را بنا نهادند و روز و شب شان را در مسیر تحقق آرزوی ایرانیان سپری نمودند، امروز با مشکل بیمه درمان مواجه هستند که زیبنده این عزیزان و نام مادر صنعت فولاد کشور نیست. ناگفته نماند که این مادر بخشنده همواره از وجود خود به همگان بخشیده همان طور که آثار این بخشندگی در جای جای ایران زمین پس از نیم قرن همت و بالندگی اش جاودانه گردیده اما  مادر سخاوتمندمان هم اکنون با بی مهری روبه رو  است.

 امید است بزرگترین مشکل این کارخانه عظیم که تامین پایدار مواد  اولیه است،چالشی که با گرفتن معادن از آن زنجیره تولید را از هم گسست با تدبیر مسئولین به زودی برطرف شود و با دور اندیشی بیش از پیش دست اندرکاران و اتخاذ تدابیر موثر مشکل بیمه درمان این عزیزان نیز برطرف گردد.

آنانی که به عنوان عضو خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان برکت وجود و کلام شان همواره رونق بخش تولید این کارخانه عظیم بوده و خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.