تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر : 1924

مرگ، پلنگ جوان مازندران را رها نکرد

مرگ، پلنگ جوان مازندران را رها نکرد

پایگاه خبری دنیای اسرار مرگ، پلنگ جوان مازندران را رها نکرد یک قلاده پلنگ نر جوانی که اردیبهشت ماه سال جاری پس از نجات از تله گرازگیر کشاورزان در مازندران با نشانه گذاری در زیستگاهش رها شده بود ، با تیر خلاص یک دامدار از پا درآمد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا ، راز

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مرگ، پلنگ جوان مازندران را رها نکرد

یک قلاده پلنگ نر جوانی که اردیبهشت ماه سال جاری پس از نجات از تله گرازگیر کشاورزان در مازندران با نشانه گذاری در زیستگاهش رها شده بود ، با تیر خلاص یک دامدار از پا درآمد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا ، راز مرگ این پلنگ جوان پس از آن فاش شد که گرنبند ردیاب ماهواره ایش توسط اهالی روستای ‘ سیکا ‘ شهرستان نکاء در شرق مازندران پیدا و تحویل محیط زیست زیست شد .
طبق گزارش اولیه ردیاب ماهواره ای ، پلنگ زخمی پس از تیمارداری و رهاسازی حدود ۴۰ کیلومتر در جنگل منطقه ‘ سنه کوه ‘ شهرستان میاندرود در شرق مازندران تردد داشت ولی پس از آن به دلیل نامعلومی گزارشی از ردیاب به محیط زیست مخابره نشد.
در سال جاری چهار قلاده پلنگ و خرس در خارج از قلمرو طبیعی خود برای یافتن غذا در تله سیمی گراز گیر کشاورزان گرفتار و سه قلاده از این حیوانات تلف شدند.
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران گفت که پلنگ نری که سرنوشتش اکنون مشخص شده حدود ۵ ساله بود و اردیبهشت ماه سال جاری پس از نجات از تله سیمی گرازگیر کشاورزان میاندرود در ۱۰ کیلومتری شرق ساری ، پس از تیمارداری در منطقه جنگلی و کوهستانی سنه کوه در همین منطقه رها شده بود.
کوروس ربیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با پیدا شدن گرنبند ردیاب پلنگ نر از سوی یکی از ساکنان روستایی شهرستان نکاء و تحویل آن به محیط زیست، راز تلف شدن این حیوان کمیاب به دست یکی از دامداران منطقه فاش شد.
وی توضیح داد : در منطقه ای که گردنبند پیدا شده بود ، استخوان جمجمه پلنگ هم توسط کارشناسان محیط زیست پیدا شد و این نشانه ها پایانی بود بر زندگی این حیوان کمیاب جنگل های ایران که به دست یکی از دامداران منطقه به احتمال به بهانه حفاظت از دامش کشته شد.
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران افزود: این دامدار پلنگ کش شناسایی و بزودی از سوی محیط زیست برای بازجویی و یافتن سرنخ های جدید از مرپ پلنگ احضار می شود.
ربیعی حضور دامداران غیرمجاز را در جنگل های مازندران تهدید اصلی برای زیست حیوانی بویژه حیوانات گوشتخوار دانست و گفت که این افارد با وجود این که خودشان به زیستگاه و قلمرو حیوانات تجاوز کرده اند ، اما به بهانه حفاظت از دامشان این جانوران را از پای در می آورند.
براساس مصوبه شورای عالی محیط زیست در سال ۹۳ جریمه کشتن هر قلاده پلنگ ۸۰۰ میلیون ریال و یوزپلنگ نیز یک میلیارد ریال تعیین شد.
در سال جاری این سومین قلاده از حدود ۱۰۰ قلاده پلنگ جنگل های مازندران است که براثر شکار از بین می رود و تاکنون پای هیچ یک از این شکارچیان غیرمجاز به محکمه باز نشده است.
حفاظت از محیط زیست تنها در سال جاری سبب زخمی شدن دستکم چهار محیط بان شد .
محیط بابان مازندران در۹ ماهه سال جاری حدود یک هزار قبضه سلاح شکاری را از شکارچیان توقیف کردند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.