تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۸:۲۴
کد خبر : 3198

مسئولان به مشکلات غسال‌ها رسیدگی کنند

مسئولان به مشکلات غسال‌ها رسیدگی کنند

پایگاه خبری دنیای اسرار مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور: مسئولان به مشکلات غسال‌ها رسیدگی کنند مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور گفت: مسئولان باید دیدگاه خود را نسبت به افراد شاغل در آرامستان ها تغییر داده و به مشکلات آنها به ویژه غسال‌ها رسیدگی کنند. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا: احمد توهمی

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور:

مسئولان به مشکلات غسال‌ها رسیدگی کنند

مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور گفت: مسئولان باید دیدگاه خود را نسبت به افراد شاغل در آرامستان ها تغییر داده و به مشکلات آنها به ویژه غسال‌ها رسیدگی کنند.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا: احمد توهمی صبح امروز(پنجشنبه) در نخستین کارگاه آموزشی تطهیرکنندگان استان اصفهان که در تالار شهروند برگزار شد، اظهارکرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری تنها سازمانی است که تمام فعالیت‌های آن بر اساس مقررات دین مبین اسلام انجام می شود.

وی تصریح کرد: افرادی که در سازمان آرامستان ها فعالیت می‌کنند، وظایف شرعی بر عهده دارند در واقع رفع مسئولیت برای افرادی می کنند که دستشان از حیات کوتاه است.

توهمی سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان را شبیه یک سازمان عمرانی توصیف کرد و افزود: باید آرامستان‌ها به گونه ای طراحی شود تا حالات تألم و ناراحتی از نگاه بازماندگان متوفیان کاهش پیدا کند.

وی گفت: همه افراد نمی توانند سختی کار شاغلان آرامستان ها را درک کنند چرا که سختی کار آنان واقعا ستودنی است و متاسفانه کسی نسبت به آنها ادای دین نمی کند، در حالی که مسئولان باید دیدگاه خود را نسبت به افراد شاغل در آرامستان ها تغییر داده و به مشکلات آنها به ویژه غسال‌ها رسیدگی کنند.

مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور اظهارکرد: غسال‌ها در وجهه اجتماعی افرادی گوشه‌گیر هستند و همه با آنها ارتباط برقرار نمی کنند، حتی مدیرعامل برخی سازمان ها به محض ورود غسال ها این جمله را بر زبان می آورند که «نماینده ملک الموت وارد شد» که این موضوع مایه تأسف است.

وی با بیان اینکه برای جبران بخش ناچیزی از زحمات غسال ها و دیگر کارکنان آرامستان ها، اتحادیه آرامستان های کشور در خصوص تصویب سختی کار آنها گام های ارزنده ای برداشته است، افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده از سال ۸۶ این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور به شمار می آید.

توهمی تاکید کرد: تمام افرادی که در آرامستان ها کار می کنند از نگهبان تا مدیرعامل باید سختی کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه سختی کار کارکنان آرامستان ها را می توان در آلایندگی محیط کار آنها بررسی کرد، گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی بررسی کند، به این باور خواهد رسید که آلودگی و آلایندگی محوطه آرامستان از حد استاندارد بیشتر است.

مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور تصریح کرد: جسد اموات پس از مدتی از دفن، در قبر متلاشی و گازهایی از آن متصاعد و در محوطه آرامستان پراکنده می شود و کارکنان سازمان آرامستان ها در چنین محیط آلوده ای فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: افراد در بدترین حالات روحی به آرامستان ها مراجعه می کنند و عواطف روحی در آنها حکم‌فرما است، از این رو قوانین را نمی بیند و دوست دارند به محض ورود تمام نیازهای آن منظم و برنامه ریزی شده انجام شود، در حالی که همین افراد در مراجعه به سایر سازمان ها به قوانین احترام می گذارند، صبوری می کنند و احتمال معطلی برای انجام امور خود را می دهند.

 مدیر عامل اتحادیه آرامستان های کشور از افراد شاغل در آرامستان ها به عنوان «هنرمند» یاد کرد و افزود: آرامستان جای مقدسی است و کسی که وارد آن می شود باید با وضو باشد.

وی تاکید کرد: هر مسئولی که احساس می کند که کار کردن در آرامستان سخت نیست، می تواند به مدت یک هفته به آرامستان آمده و با همان حقوق و مزایا گوشه ای بنشیند و نظاره گر باشد، بی شک روز دوم به این مکان نخواهد آمد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.