تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 7452

مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی

مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی

مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی به گزارش دنیای اسرار:زهرا اخوان‌نسب– هر کسب وکار یا شرکت برای پاسخ به نیازهای جامعه و در زمانی خاص تاسیس شده است و برای آینده باید بر توسعه محصولاتی که تقویت کننده فرهنگ جامعه است ، سرمایه گذاری کند. فعالیت یک بنگاه اقتصادی سهمی مهم در تحول جامعه  دارد و

Print Friendly, PDF & Email

مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی


به گزارش دنیای اسرار:زهرا اخوان‌نسب– هر کسب وکار یا شرکت برای پاسخ به نیازهای جامعه و در زمانی خاص تاسیس شده است و برای آینده باید بر توسعه محصولاتی که تقویت کننده فرهنگ جامعه است ، سرمایه گذاری کند. فعالیت یک بنگاه اقتصادی سهمی مهم در تحول جامعه  دارد و برای مردم موهبت های بسیاری در بر دارد، زندگی اجتماعی را استحکام می بخشد و بر پایه های راسخ ،سازنده و مفید استوار می نماید . یک شرکت تا زمانی که قادر باشد با فعالیت خود به حفظ و پیشرفت فرهنگ جامعه کمک کند ،پایدار خواهد ماند. فعالیت یک شرکت برای کمک به حفظ زندگی اجتماعی پایدار ، پیشرفت و تعالی فرهنگ است. مهم ترین قسمت مسئولیت اجتماعی شرکتها این است که اهداف خود را بر اساس تفکر هم زیستی سازنده با جامعه و پیشرفت دو جانبه بنا کنند.
یکی از راههای کمک به شرکتها برای عمل به مسئولیت اجتماعی شان این است که مردم بتوانند نظراتشان را به راحتی درمورد آنان بیان کنند و امکان ارزیابی کردن خط مشی و رفتار شرکتها را داشته باشند. ارزیابی و بازخورد مشتریان می تواند به تثبیت قیمتها کمک کند و شرکت ها را از نحوه عمل به مسئولیت اجتماعی شان آگاه سازد.
سخت کوشی و تلاش برای کسب سود معقول از دیگر ابعاد عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت ها است.
بدین ترتیب شرکتها می توانند با پرداخت مالیات به دولت بخشی از سود خود را به بخش عمومی تزریق کنند و موجبات رفاه عمومی را بیش از پیش فراهم نمایند.
تعریف جامع و کوتاه مسئولیت اجتماعی شرکتها و بنگاه های اقتصادی با ایجاد یک تجارت موفق و ساختن دنیای بهتر دو هدفی است که نه تنها با هم در تضاد نیستند، بلکه از اجزای اصلی دستیابی به موفقیت بلند مدت به حساب می آیند.
توجه به رشد و ارتقاء فعالیت های اقتصادی بانوان بستر مناسب تری را جهت حضور آنان در قبول پست‌های مدیریتی کلان کشور به همراه داشته باشد برنامه هایی همانند:استفاده بهینه از تجارب علمی و اقتصادی بانوان در مجامع ملی ، مهره چهره زنان مسلمان  فعال اقتصادی ایران و توانمندیهای آنان به سایر کشورها ، انجام مطالعات و پژوهش با هدف شناسایی چالش های پیش روی زنان فعال اقتصادی و ارائه راهکارها ، بهره مندی از ظرفیت بانوان مدیر و نخبه و تصمیم ساز کشور جهت تسهیل فعالیت اقتصادی بانوان ، تکمیل بانک اطلاعاتی زنان فعال اقتصادی استان ، تعامل و همکاری با دانشگاه ها جهت جذب و استعداد های بانوان درحوزه کسب وکار ، تشکیل اتاق فکر بانوان استان ، تقویت روابط تجاری بانوان با سایر کشورها ، تقویت نقش زنان فعال اقتصادی در نهاد خانواده ، تقویت فرهنگ نشاط و شادابی بانوان ، افزایش و آگاهی جامعه و خانواده از دانش  و توانمندیهای زنان و نقش آن در توسعه ، هدایت تحصیلی دختران در انتخاب رشته های تحصیلی، متناسب با مسئولیت های خانوادگی وآینده شغلی آنان ، توانمند سازی بانوان ،فارغ التحصیلان و افراد جویای کار جهت ورود به بازارهای کسب وکار ، توسعه خدمات مشاوره ای رایگان در زمینه های اقتصادی و کسب و کار برای دانشجویان ، دعوت از اساتید ،کارشناسان و صاحب نظران در امور مربوط به زنان فعال اقتصادی برای تبادل نظر و بهره گیری از تجربیات آنها  می‌تواند گامی مؤثر در جاده مسئولیت های اجتماعی برای بانوان کشور باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.