تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 2600

مشکلی برای تامین گروه‌های خونی در اصفهان نداریم

مشکلی برای تامین گروه‌های خونی در اصفهان نداریم

پایگاه خبری دنیای اسرار اصفهان – مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: مشکلی در حوزه تامین گروه‌های خونی در استان اصفهان نداریم. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:مجید زینلی اظهار داشت: از اول فروردین تا روز گذشته نزدیک به ۲۲ هزار و ۲۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون اصفهان مراجعه کردند.

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

اصفهان – مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: مشکلی در حوزه تامین گروه‌های خونی در استان اصفهان نداریم.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:مجید زینلی اظهار داشت: از اول فروردین تا روز گذشته نزدیک به ۲۲ هزار و ۲۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون اصفهان مراجعه کردند.

وی بیان داشت: از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان تصریح کرد: روزانه باید ۴۵۰ واحد خون در شهر اهدا شود که این میزان با مراجعه بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر امکانپذیر است.

ذخیره خونی اصفهان اکنون به چهار روز رسیده است

وی بیان داشت:‌ امروز نیز روز جهانی بیماران خاص و بیماران تالاسمی است که اعضای هیئت مدیره انجمن بیماران خاص اقدام به اهدای خون کردند.

زینلی با تاکید بر اینکه خون، یک بافت زنده است و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی به صورت روزانه است، افزود: از اهداکنندگان تقاضا داریم که به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه حد نرمال ذخیرۀ خون حداقل شش روز است، گفت: در حال حاضر ذخیره خون استان در حد چهار روز است و این وضعیت ایده‌آل نیست و از شهروندان همکاری بیشتر در اهدای خون را خواستار هستیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.