تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 27791

مصرف حدود ۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیروگاه های استان اصفهان

مصرف حدود ۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیروگاه های استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از مصرف بیش از ۴ میلیارد و۸۵۳میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد. به گزارش  دنیای اسرار، مدیرعامل این شرکت، با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸میلیارد و ۶۴۳ میلیون متر مکعب گازطبیعی در بخش

Print Friendly, PDF & Email


مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، از مصرف بیش از ۴ میلیارد و۸۵۳میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش  دنیای اسرار، مدیرعامل این شرکت، با بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۸میلیارد و ۶۴۳ میلیون متر مکعب گازطبیعی در بخش صنایع عمده استان به مصرف رسیده که بیش از نیمی از آن معادل ۴ میلیارد و۸۵۳  میلیون متر مکعب، در نیروگا های سطح استان به مصرف رسیده است.

مهندس علوی، با تاکید بر سیاست جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی نظیر مازوت و فرآورده های میان تقطیر بیان داشت: استفاده از گاز طبیعی به میزان قابل توجهی آلودگی ناشی از سایر سوخت ها را کاهش داده و در تولید برق استان نقش بسزایی دارد.

وی، گفت: مصرف گاز طبیعی علاوه بر مزیت‌های زیست محیطی، منجر به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری از واحدهای نیروگاهی نسبت به سوخت مایع است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به افزایش هر ساله تعداد مشترکین گاز طبیعی و میزان مصرف گاز در استان، گفت: تداوم تولید برق با سوخت گاز با کمک مردم امکان پذیر است لذا به هم استانی های عزیز توصیه می شود با صرفه جویی در مصرف برق و گاز، به تامین مطمئن گاز به ویژه در مناطق سرد سیر استان کمک کنند و امکان پایداری گازرسانی در تمامی بخش های مصرفی گاز طبیعی را در روزهای سرد را فراهم سازند.

وی، با اشاره به اینکه هریک درجه کاهش دمای خانه، ۶ درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد، تصریح کرد: مصرف کنندگان عزیز با راهکارهای ساده مانند حفظ دمای رفاه( ۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد) ، استفاده از یک بخاری یا وسیله گرمایش در هر منزل، پوشیدن لباس گرم، خاموشی چراغ های روشنایی اضافه، جلوگیری از هدر رفت انرژی در منازل، می توانند در مصرف منطقی انرژی نقش داشته باشند.

وی، درباره مصرف گاز صنایع استان اصفهان نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان گاز استان هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۴۵۳ میلیون و۵۷۲هزار متر مکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۲میلیارد و ۶۳۵ میلیون متر مکعب، پتروشیمی ها برابر با ۵۳ میلیون و۸۲۳ هزار مترمکعب و پالایشگاه ها برابر با ۶۴۶ میلیون و ۱۰۷هزار متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: شتاب‌بخشی به روند گازرسانی به صنایع، افزون بر جهش و رفع موانع تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، سبب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.