تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر : 31205

مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های برخوار، شاهین شهر ومیمه انجام شد

مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های برخوار، شاهین شهر ومیمه انجام شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های برخوار، شاهین شهر ومیمه انجام شد  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با هدف ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه، مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان‌ها انجام شد. به گزارش دنیای اسرار: حسن ساسانی افزود: مطالعات ۶۰ کیلومتر از

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های برخوار، شاهین شهر ومیمه انجام شد

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: با هدف ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه، مطالعات ۹۰کیلومتر از رودخانه‌های این شهرستان‌ها انجام شد.

به گزارش دنیای اسرار: حسن ساسانی افزود: مطالعات ۶۰ کیلومتر از مسیل های دارای الویت در دست انجام و مطالعات مرحله دوم ۲۱ کیلومتر از این مسیل‌ها نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه و مسیل های عبور سیلاب از آنها در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است، خاطر نشان کرد: تا کنون ۹ کیلومتر از مسیل های منطقه لایروبی شده است.

ساسانی تصریح کرد: رودخانه‌های شهرستان‌های برخوار، شاهین شهر و میمه با تعیین الویت در حال ساماندهی و لایروبی هستند و حد حریم و بستر مسیل‌ها برای آزادسازی توسط ارگان‌های ذیربط تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ ابلاغ خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اهمیت ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها و تأثیر آن بر کنترل سیلاب‌های احتمالی و کاهش خسارات مالی و جانی گفت: متأسفانه برخی از افراد از روی بی اطلاعی و برخی نیز با هدف تصرف اراضی ملی که شامل حریم یا بستر رودخانه‌ها می‌شود؛ اقدام به تصرف این اراضی با هدف کشاورزی یا ساخت و ساز می‌کنند که همین موضوع باعث تغییر در مسیر رودخانه‌ها می‌شود و در زمان سیلابی شدن رودخانه‌ها باعث بروز خسارت‌های جدی می‌شود.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در راستای اجرای وظایف قانونی خود طرح جامع مدیریت کنترل سیلاب شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار را در فاز مطالعاتی و اجرایی تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ تکمیل می‌کند.

ساسانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۴ نقطه حادثه خیز در شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار شناسایی شده است که هر کدام بنا بر اولویت‌های تعیین شده و اعتبارات لازم طی هشت ماه تعیین تکلیف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: ساماندهی و لایروبی این رودخانه‌ها با هدف تأمین امنیت منازل، تأسیسات و معابر شهری و روستایی، ایمن سازی مراکز جمعیتی حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و مهار سیلابها انجام می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.