تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
کد خبر : 7767

معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان پیشرو در اجرای پروژه‌های شهری

معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان پیشرو در اجرای پروژه‌های شهری

معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان پیشرو در اجرای پروژه‌های شهری معاون عمران شهری شهردار اصفهان: در سال آینده سه اولویت اجرایی در دستور کار معاونت شهری شهرداری اصفهان قرار دارد. به گزارش دنیای اسرار:ایرج مظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های مهم عمرانی در شهر گفت: در حوزه عمران شهری سه اولویت در دستور

Print Friendly, PDF & Email

معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان پیشرو در اجرای پروژه‌های شهری

معاون عمران شهری شهردار اصفهان: در سال آینده سه اولویت اجرایی در دستور کار معاونت شهری شهرداری اصفهان قرار دارد.

به گزارش دنیای اسرار:ایرج مظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های مهم عمرانی در شهر گفت: در حوزه عمران شهری سه اولویت در دستور کار قرار دارد که اولویت‌ها به ترتیب پروژه قطار شهری، حلقه حفاظتی شهر و آماده سازی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی است.
وی افزود: در سال ۹۷، ۳۷.۶ درصد بودجه عمرانی به مترو اختصاص یافته بود که در بودجه سال آینده این رقم به ۴۱.۳ درصد افزایش می‌یابد و عمده بودجه قطار شهری مربوط به دو قطار شهری که هفته گذشته عملیات حفاری آن آغاز شد است.
مظفر با بیان اینکه در سال ۹۷، ۵۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان بودجه برای حلقه حفاظتی شهر در نظر گرفته شده بود اظهار کرد: حلقه حفاظتی پروژه شاخص بعدی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در سال ۹۸ است که در سال آینده ۱۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: اولویت حلقه حفاظتی شهر با شمال و مناطق ۱۰، ۱۴ و ۱۵ است و تا پایان سال ۹۹ حلقه حفاظتی شهر از کیلومتر صفر کارخانه قند تا بلوار فرزانگان به اتمام می‌رسد.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به دیر شاخص پروژه های شهری اصفهان افزود: عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح کارخانه قند فروردین ۹۸ آغاز و طی مدت زمان ۲۰ ماه به اتمام می‌رسد.
وی در خصوص مشخصات این پروژه گفت: مساحت کل پروژه مجموعه پل‌های تقاطع غیر‌همسطح ۲۶۰ هزار متر مربع و دارای ۵ پنل است که یک و نیم کیلومتر از حلقه حفاظتی شهر را نیز پوشش می‌دهد.
ایرج مظفر مساحت آزاد سازی لازم برای اجرای این پروژه را ۱۷ هکتار اعلام کرد و افزود: برای آزادسازی و اجرای این پروژه ۱۰۴۰ میلیارد ریال اعتفار در نظر گرفته شده که تا کنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: پروژه اتصال تقاطع اردستانی تا بلوار فرزانگان نیز تا کنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری ۷۰ هزار تن آسفالت در شهر اصفهان استفاده شده که این میزان نسبت به سال‌های گذشته به دلیل تغییر سیاست شهرداری اصفهان جهت جلوگیری از انجام روکش‌های غیرضروری و همچنین افزایش چند برابری قیمت قیر کاهش یافته است.
وی علت تاخیر در اجرای پروژه پیاده راه سازی چهارباغ را تغییر در مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بخشی از پیاده راه سازی چهارباغ انجام شد و در دوره جدید مدیریت شهری محور پیاده راه چهارباغ در دو بخش شرقی و غربی در اختیار شهروندان قرار گرفت و عملیات محور میانی در سال آینده انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در محور میانی چهارباغ دو بخش فضای سبز ۵ متری، آبنمای توری و هفت حوض قرار خواهد گرفت.
ایرج مظفر با اشاره به پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: این پروژه به صورت مشارکت توسط شهرداری اصفهان و شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در حال ساخت است که ۶۵ درصد از سهام آن متعلق به شهرداری و مابقی به اتاق بازرگانی و دیگر بخش‌ها تعلق دارد.
وی افزود: فاز اول این پروژه با ایجاد یک سالن در ۱۵ هزار متر مربع که تا کنون ۷۰ درصد آن ساخته شده و در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.