تاریخ انتشار : جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 12094

معاون وزیر کشور: شهرهای بدون سینما با کمک وزارت کشور صاحب سینما می‌شوند

معاون وزیر کشور: شهرهای بدون سینما با کمک وزارت کشور صاحب سینما می‌شوند

معاون وزیر کشور: شهرهای بدون سینما با کمک وزارت کشور صاحب سینما می‌شوند به گزارش دنیای ا سراربه نقل ازفارس:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و وزارت کشور امضا شده و شهرهایی که سینما ندارند شهرداری‌های آنها می‌توانند زمین و پروانه را برای ایجاد این سینما

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر کشور: شهرهای بدون سینما با کمک وزارت کشور صاحب سینما می‌شوند

به گزارش دنیای ا سراربه نقل ازفارس:معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و وزارت کشور امضا شده و شهرهایی که سینما ندارند شهرداری‌های آنها می‌توانند زمین و پروانه را برای ایجاد این سینما واگذار کنند و سازمان شهرداری‌ها نیز به صورت بلاعوض مبلغی کمک می‌کند تا شهرهای بدون سینما نیز در یک بازه زمانی کوتاه از داشتن سینما بهرمند شوند.

مهدی جمالی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خمینی‌شهر در حاشیه بازدید از شهرها و روستاهای این شهرستان گفت: خمینی‌شهر در جوار شهر اصفهان واقع شده و مشکلات کلان‌شهر اصفهان نیز در این شهرستان گسترش پیدا می‌کند و نیاز است که در کنار اصفهان مشکلات این شهرستان نیز دیده و توجه شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی در خلأ امکان‌پذیر نیست و باید همه مشکلات و معضلات در دیگر شهرستان‌ها و روستاها را نیز لحاظ کنیم، افزود: موضوعاتی که در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد  برخی باید در حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور پیگیری شود و همچنین بحث‌هایی که با شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای عالی ترافیک است نیز باید در آن قالب دنبال شود.

وی اضافه کرد: مسائلی نیز در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مثل موضوع روکش آسفالت معابر و قیر که برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر سهمیه خوبی را می توانیم در اختیار قرار دهیم که باید در این حوزه حل شود.

جمالی‌نژاد ابراز کرد: در صورتی که در شهرستان خمینی‌شهر پروژه‌های زودبازده و کم‌هزینه‌ای را برنامه‌ریزی کنند، می‌توانیم بلاعوض کمک‌هایی را داشته و از طریق روش‌های تامین مالی دیگر نیز کمک‌هایی خواهیم داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: تسهیلاتی را در شهرها و روستاهای شهرستان خمینی‌شهر ارائه می‌دهیم و هر پروژه‌ای که درآمدزا باشد به طور ویژه تسهیلاتی ارائه می‌کنیم.

وی ادامه داد: ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی دنبال راهکارهای درآمدی جدیدی باشند و اوراق مشارکت که اکنون در کلان‌شهرها استفاده می‌شود، می‌توان با ارائه اوراق مشارکت به این شهرستان نیز کمک کرد.

جمالی‌نژاد همچنین تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارشاد و وزارت کشور امضا شده و شهرهایی که سینما ندارند، شهرداری‌های آن‌ها می‌توانند زمین و پروانه را برای ایجاد این سینما واگذار کنند و سازمان شهرداری‌ها نیز به صورت بلاعوض مبلغی معادل ۵۰۰میلیون تومان و وزارت ارشاد نیز مبالغی بالغ بر ۷۰۰میلیون تومان کمک می‌کند تا شهرهای بدون سینما نیز در یک بازه زمانی کوتاه از داشتن سینما بهرمند شوند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در پایان اظهار کرد: شهرستان خمینی‌شهر می‌تواند در عرصه بازآفرینی نقش آفرینی کند که وزارت کشور و استانداری  و سازمان شهرداری‌ها مدنظر دارد تا در بازه زمانی اندکی اقدامات مثبت و اثرگذار خوبی را در خمینی‌شهر شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بازآفرینی ترکیبی از تلاش همه دستگاه‌های اجرایی است تا اقدام زیربنایی خوبی انجام شود و تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت بازآفرینی و سازمان شهرداری بسته شده بسیاری از اقدامات را تسهیل کرده است که باید از این ظرفیت در شهرستان‌ها استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.