تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۰۲
کد خبر : 2528

منابع تامین آب بندرعباس شرایط خوبی ندارند

منابع تامین آب بندرعباس شرایط خوبی ندارند

پایگاه خبری دنیای اسرار بندرعباس – معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: منابع تامین آب و ذخیره سد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط خوبی ندارند و به لحاظ کمی تنش هایی در تابستان خواهیم داشت. پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، شاهین پاکروح ظهر دوشنبه در بازدید

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

بندرعباس – معاون نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: منابع تامین آب و ذخیره سد ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شرایط خوبی ندارند و به لحاظ کمی تنش هایی در تابستان خواهیم داشت.

پایگاه خبری دنیای اسرار به نقل از مهر:به گزارش، شاهین پاکروح ظهر دوشنبه در بازدید از منابع آبی کلان شهر بندرعباس، اظهار داشت: امسال با توجه به آمار بارندگی در کشور ، سال سخت و پرتنشی را پیش رو داریم و تلاش وزارت نیرو در حوزه تامین آب با رویکرد سازگاری با اقلیم است که در استان هرمزگان نیز مانند سایر استان ها از لحاظ شرایط بارندگی نسبت به نرم کشوری خشکسالی داریم  و ۱۶ شهر از مجموع ۳۵ شهر استان درگیر تنش آبی هستند.

وی گفت: در این راستا مجموعه اقدامات ما در صنعت آب و فاضلاب هرمزگان، کنترل و مدیریت تنش آبی است که امیدواریم بتوانیم با اتمام فاز یک آبشیرین کن بندرعباس و حفر چاه های پایین دست شمیل و نیان به عنوان منابع جایگزین، این تنش ها را با حداقل چالش مدیریت کنیم.

ضرورت استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف در تابستان امسال

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند با شرایط اقلیمی پیش آمده و خشکسالی پیش رو ، راه حل اصولی در این شرایط تغییر در رفتار مصرفی است و مدیریت مصرف و تقاضا پاشنه آشیل این مسئله است که به مردم و رفتار آنان برمی گردد.

وی ادامه داد: توصیه ما استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف در تابستان فارغ از تنشی که برای مردم به لحاظ تامین کمی آب مورد نیاز ایجاد می کند، است چرا که این ابزار با تعدیل فشار میزان آب را به یک آب مصرفی بهینه و مصرف معقول توسط مردم تبدیل می کند

پاکروح تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش نزولات جوی، نسبت به ۵۰ سال گذشته بدترین سال را تجربه می کنیم که تلاش می کنیم تا نسبت به سال قبل آب را با شرایط کمی و کیفی بهتری به شبکه توزیع آب منتقل کرده و تنش های ناشی از کمبود آب را مدیریت نماییم.

کیفیت آب، خط قرمز صنعت آب و فاضلاب کشور

معاون بهره برداری آبفای کشور در پاسخ به وضعیت کیفی آب شرب بندرعباس در شرایط کم آبی نیز تصریح کرد: خط قرمز خدمات ما در صنعت آب و فاضلاب کشور موضوعات کیفی است که با توجه به شرایط اقلیمی استان و موضوعاتی که در گذر از بهار و  شروع فصل تابستان در سدهای تامین آب شرب کلان شهر بندرعباس و میناب اتفاق می افتد، لایه بندی حرارتی ایجاد می شود که می تواند بر روی کیفیت آب تاثیرگذار باشد.

وی افزود: اقدامات وسیعی در تصفیه خانه های آب میناب و بندرعباس انجام شده که جدای از کنترل بهداشتی آب، شامل موضوع طعم و بوی آب است که با توجه به بهبود کیفی آب موجود در شبکه نسبت به سال گذشته، امیدواریم ضمن نظارت های مستمر و مجموعه اقدامات لازم بتوانیم در شرایط تنش آبی ملاحظات کیفی آبی را همچون گذشته داشته باشیم.

گفتنی است، پاکروح که به منظور بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب شهر بندرعباس سفر کرده، از پروژه آبشیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، تصفیه خانه های آب شهرهای میناب و بندرعباس و سدهای استقلال و شمیل و نیان بازدید کرد و عصر امروز نیز نشستی با مدیران عامل آب استان دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.