تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۶:۵۹
کد خبر : 10978

منطقه خاص گردشگری در غرب اصفهان ایجاد می شود

منطقه خاص گردشگری در غرب اصفهان ایجاد می شود

منطقه خاص گردشگری در غرب اصفهان ایجاد می شود به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان: ایجاد خزانه واحد متمرکز، به رشد متوازان شهری کمک می‌کند. محمد کیهانی با بیان اینکه منطقه دو  تنها منطقه سه تکه شهرداری اصفهان است گفت: مجموع مساحت این منطقه دو هزار و ۱۴۵ هکتار است که ۵۲ درصد

Print Friendly, PDF & Email

منطقه خاص گردشگری در غرب اصفهان ایجاد می شود

به گزارش دنیای اسرار:مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان: ایجاد خزانه واحد متمرکز، به رشد متوازان شهری کمک می‌کند.
محمد کیهانی با بیان اینکه منطقه دو  تنها منطقه سه تکه شهرداری اصفهان است گفت: مجموع مساحت این منطقه دو هزار و ۱۴۵ هکتار است که ۵۲ درصد از آن خارج از محدوده و ۴۸درصد آن در محدوده قانونی است.
وی افزود: یک سوم از محدوده قانونی را نیز زمین‌های کشاورزی به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر منطقه دو ادامه داد: ۱۰۴ هکتار از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل داده و فقط از ۱۷ درصد زمین‌های موجود در این منطقه می‌توان درآمدزایی داشت.
وی یکی از معضلات شهرداری اصفهان را مناطق متکی به خود دانست و تاکید کرد: در اصفهان خزانه واحد متمرکز وجود ندارد و این امر یعنی هر منطقه به میزان درآمدی که دارد هزینه می‌کند و این عامل، نخستین ریشه شکاف بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار است.
کیهانی با اشاره به اینکه در مدیریت جدید شهری ایجاد خزانه واحد در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: این امر به رشد متوازن شهر کمک بزرگی می‌کند به نحوی که تمام درآمد شهرداری به این خزانه واریز می‌شود و از طریق اعتبارات به مناطق برگردانده خواهد شد.
وی بزرگترین مشکل منطقه دو را مشکلات مالی عنوان و تاکید کرد: بهترین دست‌آورد ما در سال گذشته ایجاد نظم مالی بوده است.
مدیر منطقه دو در ادامه افزود: بودجه منطقه دو در سال گذشته ۳۵.۵ میلیارد تومان بود که ۲۲ میلیارد تومان آن بابت پرداخت بدهی‌ها هزینه شد و همچنین تمام بودجه جاری و بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی محقق شده است.
وی افزود: بودجه سال ۹۸ این منطقه ۴۰ میلیارد تومان است که بودجه جاری کاهش یافته و بودجه عمرانی ۲۱ درصد افزایش داشته و همچنین ۱۴ میلیارد نیز بودجه محرک توسعه به این منطقه اختصاص داده شده که در مجموع بودجه منطقه ۵۴ میلیارد تومان است.
وی از انتقال کارگاه‌های موزائیک سازی به بختیار دشت خبر داد و تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده با استانداری موافقت‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته است و تعدادی از زمین‌ها تغییر کاربری یافته‌اند.
کیهانی از ایجاد منطقه خاص گردشگری در غرب اصفهان خبر داد و افزود: هفته گذشته با حضور شهردار اصفهان تفاهم نامه‌ای بین شهرداری منطقه دو شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان امضاء و قرار شد منطقه ۱۸ هکتاری به منطقه گردشگری تبدیل شود.
وی با اشاره به ایجاد خانه کودک در پارک قلمستان گفت: مبلغ سه و نیم میلیارد تومان در ردیف پروژه‌های محرک توسعه بودجه سال ۹۸ منطقه دو برای احداث خانه کودک در نظر گرفته شده و همچنین احدات پارک موضوعی الفبا نیز در دستور کار این شهرداری قرار دارد.
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از رشد صددرصدی صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ در این منطقه خبر داد و گفت: منطقه دو در سال۹۷ از نظر صدور پروانه ساختمانی رتبه دو را در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این منطقه توانسته نظر سرمایه‌گذاران را برای ساخت و ساز و ایجاد آبادانی در منطقه جلب کند و متراژ پروانه‌های صادر شده در هفت ماهه پایانی سال گذشته ۱۲۹ هزار و۲۸۳ مترمربع بوده است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.