تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 6189

منطقه ۱۱ اصفهان قدمتی ۱۴۰۰ سال دارد

منطقه ۱۱ اصفهان قدمتی ۱۴۰۰ سال دارد

منطقه ۱۱ اصفهان قدمتی ۱۴۰۰ سال دارد مدیر منطقه ۱۱ اصفهان گفت: این منطقه قدمت ۱۴۰۰ ساله دارد که برخی از محله های آن مانند محله ماربین قدیم می تواند به عنوان قطب فرهنگی در اصفهان مطرح شود.دنیای اسرار : حمید اشرفی با بیان اینکه محور گردشگری رهنان با تلاقی ۴ محله به محل درب

Print Friendly, PDF & Email

منطقه ۱۱ اصفهان قدمتی ۱۴۰۰ سال دارد


مدیر منطقه ۱۱ اصفهان گفت: این منطقه قدمت ۱۴۰۰ ساله دارد که برخی از محله های آن مانند محله ماربین قدیم می تواند به عنوان قطب فرهنگی در اصفهان مطرح شود.
دنیای اسرار : حمید اشرفی با بیان اینکه محور گردشگری رهنان با تلاقی ۴ محله به محل درب میدان می رسد که حمام و مسجد تاریخی رهنان، زورخانه ذوالفقار و هنر سرای مهتاب از جمله مکان های تاریخی و فرهنگی این محور می باشند گفت: احیای حمام رهنان باعث هویت بخشی به محور گردشگردی رهنان می شود و با احیای اعمالی که در زمان های نه چندان دور در این حمام انجام می شده مانند حمام حنا بندان، حمام عزا، حمام زائو و همچنین ایجاد حوضچه های نمک، حوضچه لجن، حوضچه ماهی و حوضچه رایحه می توان موجبات توسعه گردشگری و جذب توریست را فراهم کرد.
وی در ادامه به توسعه گردشکری سلامت اشاره کرد و افزود: ایجاد طبیب خانه سنتی و اسلامی، داروخانه گیاهان دارویی و سنتی و غریب خانه از جمله برنامه های این منطقه برای توسعه گردشگری است.
به گفته مدیر منطقه ۱۱ بستنی رهنان یکی از جذابیت های گردشگری منطقه به شمار می رود و این بستنی به عنوان دسر در جشنواره ۲ سال پیش کشور سوئیس رتبه برتر را در جهان کسب کرده است.
وی در ادامه افزود: از زمان های قدیم رهنان از نظر صنایع دستی شهره عام و خاص بوده است به خصوص در زمینه هنرهای خاتم سازی، قالب سازی، علامت سازی، ضریح سازی، میناکاری و قلم زنی و به همین دلیل بازار صنایع دستی و سوغات در محور گردشگری رهنان احداث خواهد شد.
اشرفی در خصوص پیاده راه سازی خیابان ابوذر گفت: مردم رهنان خیابان ابوذر را چهارباغ این منطقه می دانند و پیاده راه سازی این خیابان به دلیل وجود حمام بزرگ رهنان و مساجد و قدمت ۷۰۰ ساله می تواند در هویت بخشی منطقه تاثیرگذار باشد، در این خیابان مغازه های تجاری، کتابخانه ها و مساجد واقع شده و نخستین سینمای غرب اصفهان نیز در انتهایی آن قرار خواهد گرفت که کلنگ زنی آن در هفته آینده انجام می شود و امیدواریم در فصل بهار این سینما به بهره برداری برسد.
وی در مورد اقداماتی که طی ماه های گذشته انجام شده است اظهار کرد: تغییر کاربری زمین ۴۰ هزار متر مربعی به مانژ اسب سواری، آزاد سازی روغن نباتی ناز، افتتاح خیابان شهید سردار تقی یار، رونمایی از مستند رهنان دیار هزارساله، اصلاح  هندسی پیاده رو سازی، افتتاح بزرگترین پارک شمال غرب اصفهان مزین به نام شهدای مدافع حرم، ترمیم آسفالت معابر و به روز رسانی تابلوهای منطقه از جمله پروژه های انجام شده در این منطقه هستند.
مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در خصوص پروژهای در دست اقدام نیز گفت: احداث پارک آب و آتش، احداث باغ بستنی، تملک خیابان شریف غربی تا سودان، بازگشایی گلوگاه های محلات و احداث خیابان ۲۴ متری لیمجیر به خیابان امام رضا(ع) از دیگر طرح هایی است که در آینده به بهره برداری خواهند رسید.
وی در مورد ایجاد شهرک مبل در منطقه ۱۱ اذعان کرد: زمین اختصاص یافته در منطقه ۱۲ برای احداث شهرک مورد قبول واقع نشده و در تلاش هستیم که شهرک کارگاه های مبل را در منطقه ۱۱ احداث کنیم، همچنین با مدیران کارخانه روغن نباتی ناز صحبت شده تا چند طبقه از ساختمان روغن نباتی ناز را برای فعالیت مبل فروشان اختصاص دهند.
وی در پایان به بوجه این منطقه اشاره و تاکید کرد: بوجه امسال این منطقه ۳۱ میلیارد تومان بوده و ۱۲ میلیارد تومان نیز برای محرومیت زدائی تصویب شده بود که متاسفانه هنوز تعلق پیدا نکرده و با توجه به تعریف پروژه های محرک توسعه سال آینده با افزایش ۳۰ درصدی بوجه روبرو خواهیم بود.
گفتنی است منطقه ۱۱ در شمال غربی اصفهان با مساحتی بالغ بر ۱۱۴۰ هتکار قرار دارد که ۱۱۷ هکتار از آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.