تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
کد خبر : 30097

مهمترین هدف سازمان نظام پزشکی صیانت از سلامت مردم است

مهمترین هدف سازمان نظام پزشکی صیانت از سلامت مردم است

به گزارش خبرنگار دنیای اسرار: کامران منتظری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه امروز با فاجعه نیروی انسانی در حوزه پزشکی مواجه هستیم، بیان داشت: امروز دانشجویان رشته پزشکی به دنبال خروج از کشور و ادامه تحصیل خود در کشورهای خارجی هستند. وی با اشاره باینکه متخصصان ایرانی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار دنیای اسرار: کامران منتظری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه امروز با فاجعه نیروی انسانی در حوزه پزشکی مواجه هستیم، بیان داشت: امروز دانشجویان رشته پزشکی به دنبال خروج از کشور و ادامه تحصیل خود در کشورهای خارجی هستند.
وی با اشاره باینکه متخصصان ایرانی در حال خروج از کشور هستند، اضافه کرد: این موضوع باعث کاهش تعداد متخصصان ایرانی می‌شود و کشور را در آینده با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه سلامت و امنیت دو پایه‌ اساسی زندگی مردم است، افزود: اگر هر کدام از این موارد آسیب ببینند زندگی دچار اختلال می شود.
وی با بیان اینکه در جامعه ای که سلامت اولویت نباشد جامعه دچار آسیب می‌شود، گفت: صیانت از سلامت مردم وظیفه اصلی ما است که برای تامین آن نیاز به نیروی انسانی و تجهیزات و قوانین داریم.

منتظری ادامه داد: در سال های اخیر دولت و مجلس متأسفانه به موضوع سلامت همانند امنیت اهمیت داده نمی شود و در این راستا، هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی بدون دریافت هزینه و به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: تعرفه‌گذاری پزشکی طی دو دوره قبل، از نظام پزشکی گرفته شده است و به شورای عالی سلامت که تنها یک نفر از آنها پزشک هست و مابقی از بیمه هستند، واگذار شده است.
وی با بیان اینکه بیمه‌ها برای نرخ سلامت سوددهی خود را در نظر می‌گیرند و این امر به نظام سلامت آسیب وارد کرده است، ادامه داد: امیدواریم در تبدیل و تغییر قانون در دوره هفتم تعرفه گذاری باز هم به نظام پزشکی واگذار شود.
وی با بیان اینکه سطح زندگی یک پزشک در هرکجای دنیا کمی بالاتر است، توضیح داد: یک پزشک بعد از ۱۵ تا ۲۵ سال تحصیل وارد کار می‌شود و باید حداقل سطح درآمدی داشته باشد که بتواند زندگی‌اش را اداره کند. معتقدم راهکارهای ساده‌ای برای حل مشکلات موجود در حوزه سلامت وجود دارد، اما ابتدا مسئولان باید مشکل را بپذیرند و امیدوارم گوش شنوایی باشد.
وی تصریح کرد: واقعی نبودن تعرفه های پزشکی باعث شده که از راه های مختلف برای واقعی کردن دستمزدهای خود استفاده کنند. اما طی یکسال و نیم که تعرفه ها واقعی شد دیگر شاهد زیر میزی و رها کردن دستگاه پُز، نبودیم.
رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اعلام اینکه هر چند تعداد پزشکان افزایش یابد، باز حاضر به حضور در روستا نمی‌شوند، گفت: تا زمانی که بستر حمایتی از پزشکان در شهرهای دور افتاده شکل نگیرد، پزشکان همراهی نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با جمعیت جوان در کشور رو به رو هستیم ،اظهار کرد: حدود هشت سال آینده جمعیت کشور به سوی سالمندی خواهد رسید و نیروی کار جوان در کشور وجود نخواهد داشت.
منتظری گفت: متأسفانه در جامعه با رشد منفی جمعیت روبرو هستیم و جامعه‌شناسان و جمعیت‌شناسان کشور دیدگاه رشد منفی جمعیت را مورد توجه قرار داده‌اند و جامعه باید با شیوه نامه های صحیح به سمت رشد جمعیت ترغیب شود.
وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی گفت: سیستم دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور با حذف ارز ترجیحی دچار مشکل شده است، اگر مجلس بودجه بیمه‌ها را به خوبی و کامل تخصیص دهد، تعرفه‌گذاری‌های جدید به مردم فشاری وارد نخواهد آورد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیمه ناباروری در حال حاضر در سه مرکز استان اصفهان اجرایی شده است، افزود: این امر شایسته است و می‌تواند به شرایط زوج‌های نابارور کمک کند.
رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: این قرارگاه بیمه هزینه‌های ناباروری را بر عهده گرفته و ما به دنبال آن هستیم که شرایط رحم اجاره‌ای نیز در کشور تسهیل گردد.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.