تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 6032

میزان آگاهی عمومی به آموزش مهارتی کم است

میزان آگاهی عمومی به آموزش مهارتی کم است

میزان آگاهی عمومی به آموزش مهارتی کم است معاون آموزشی، پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: میزان آگاهی عمومی مردم نسبت به دوره های آموزش مهارتی که سبب کارآفرینی و اشتغالزایی می شود، کم و محدود است. دنیای اسرار:عباس مهدیان روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات

Print Friendly, PDF & Email

میزان آگاهی عمومی به آموزش مهارتی کم است


معاون آموزشی، پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: میزان آگاهی عمومی مردم نسبت به دوره های آموزش مهارتی که سبب کارآفرینی و اشتغالزایی می شود، کم و محدود است.

دنیای اسرار:عباس مهدیان روز دوشنبه در نشست خبری در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: ۷۵ درصد دوره های آموزش های فنی و حرفه ای به دوره های مهارتی اختصاص دارد، اما بسیاری این دوره ها را نمی شناسند و یا اطلاعات کمی از آن دارند.
وی اضافه کرد: معضل یاد شده نیازمند آسیب شناسی است، اما در مجموع به غیر از چالش های فرهنگی، ضعف در اطلاع رسانی دلیل اصلی این موضوع به شمار می رود.
معاون فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه تنوع بخشی به رشته ها و حرفه های آموزشی در این مجموعه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: آموزش های جانبی موسوم به آموزش های نَرم رویکرد دیگر فنی حرفه ای است تا دانش آموختگان به غیر از رشته تخصصی اصلی، موضوعات و رشته های جانبی در راستای کارآفرینی نیز فرا بگیرند.
به گفته اوامسال۵۰ عنوان رشته حرفه ای جدید به دوره های آموزشی فنی و حرفه ای اصفهان افزوده شده است.
مهدیان با اشاره به اینکه ۶ هزار استاندارد در سطح جهانی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: حدود یکهزار استاندارد از این مجموع در دوره های فنی و حرفه ای استان اصفهان رعایت می شود.
وی رایگان بودن برخی دوره های آموزشی فنی و حرفه ای را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این امر به افزایش حضور علاقه مندان می انجامد و سبب کارآفرینی و اشتغالزایی خواهد شد.
معاون آموزشی، پژوهشی و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان توجه به آموزش تمامی اقشار مردم را ضروری خواند و گفت: این سازمان برای اشتغال جوانان به ویژه بانوان دوره های متعددی برگزار کرده است.
مهدیان محدودیت های مالی و نیروی انسانی را از مشکلات سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد و اظهارداشت: پارسال حدود ۱۷ میلیارد ریال برای برگزاری دوره های آموزشی در این منطقه هزینه شد، اما این مبالغ برای برگزاری دوره ها کافی نیست.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه ‘ زندگی با طعم مهارت ‘ با هدف توسعه مشاغل خانگی و اشتغالزایی بانوان با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در مجتمع مطبوعاتی اصفهان خبر داد و گفت: این نمایشگاه مشتمل بر ۳۰ غرفه از امروز به مدت چهار روز پذیرای علاقه مندان است.
حدود یکهزار حرفه مهارتی در بخش های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در ۵۴ مرکز آموزش فنی وحرفه ای به متقاضیان ارائه می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.