تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 10524

ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بازسازی خواهد شد

ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بازسازی خواهد شد

ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بازسازی خواهد شد مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه: در شرایطی که قیمت یک دستگاه اتوبوس معمولی به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است چاره ای جز نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی وجود ندارد. به گزارش دنیای اسرار:قدرت افتخاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان از ایجاد ۳۰ الی ۴۰

Print Friendly, PDF & Email

ناوگان اتوبوسرانی اصفهان بازسازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه: در شرایطی که قیمت یک دستگاه اتوبوس معمولی به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است چاره ای جز نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی وجود ندارد.

به گزارش دنیای اسرار:قدرت افتخاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان از ایجاد ۳۰ الی ۴۰ درصد تغییرات در این سازمان خبر داد و تصریح کرد: این تغییرات در جهت افزایش بهره‌وری، کارآمدی و رضایت مردم صورت گرفته و همچنین  یک فرم نظرسنجی بین ۱۰۲ خط و هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس توزیع شده که بازتاب نظرات مردم در حوزه‌های مختلف اعم از وضعیت ناوگان، خطوط، کرایه‌ها و راهوران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ حاکی از افزایش و بهبود رضایت مردم از کلیت حمل و نقل عمومی و اتوبوسرانی است.
وی با بیان اینکه سیستم اتوبوسرانی با ظرفیت بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر در طول روز بالاترین میزان جابجایی مسافر را در سطح شهر دارد اظهار کرد: خوشبختانه علی‌رغم تمام مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی مثل افزایش شدید قیمت‌ها و هزینه‌های خدمات، تعمیرات و نگهداری و نیز افزایش حقوق پرنسل که در سال ۹۸ برای این سازمان ایجاد شد و با توجه به فرسودگی نسبتا زیاد ناوگان اتوبوسرانی که عمری بالای نه و نیم سال را در حال حاضر دارد توانستیم یک درصد میزان جابه‌جای مسافر را افزایش دهیم.
به گفته افتخاری بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی با هدف افزایش کارایی و کاهش تعداد سوار و پیاده شدن مسافران و در نهایت ارتباط تنگاتنگ به شبکه خطوط مترو اصلاح شده است و این تغییرات سبب شده تا با حفظ تعداد ۷۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از خط خارج شده و همچنین ۱۰خیابان نیز به خطوط سرویس‌دهی اتوبوسرانی اضافه شود.
وی به کاهش بیش از ۳ میلیون لیتر مصرف سوخت در طول سال اشاره کرد و ابراز داشت: حذف و ادغام خطوط موازی باعث کاهش سرفاصله، مصرف سوخت و زمان توقف شده و با مطالعات صورت گرفته خطوطی تعریف شد که در نگاه اول شاید بار مالی برای شرکت اتوبوسرانی داشته باشد اما در بلندمدت اثرات مثبت زیادی داشته است.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان در ادامه افزود: مجموع این اقدامات سبب شد که پیاده و سوار شدن مسافران کم شود و زمان انتظار به ۱۲ دقیقه کاهش یابد و امیدواریم در سال ۹۸ این زمان انتظار به ۱۰ دقیقه برسد.
وی هدف اصلی این سازمان را نظام‌بندی و نظم بخشی به خطوط اتوبوس رانی دانست و تشریح کرد: با نصب تابلوهای زمان‌بندی در ابتدا و انتهای خطوط فرعی که زمان انتظار بیشتری دارند این موضوع نیز برطرف خواهد شد.
افتخاری در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسافران از برنامه زمان‌بندی بی اطلاع بوده‌ و  فقط در سامانه اتوبوس‌های تندرو مسافران از زمان حرکت ناوگان اطلاع دارند اما با راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی و نصب تابلوهای زمانبندی مسافران به مسافر مطلع تبدیل می‌شوند که باعث افزایش رضایتمندی مسافران خواهد شد.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی اصفهان و حومه به افزایش قیمت اتوبوس به یک میلیارد و نیم اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی هیچ چاره‌ای جز بازسازی ناوگان فرسوده نیست.
وی تعداد اتوبوس‌های متوقف در پایانه طباطبایی را ۴۳۰ دستگاه اعلام و توضیح داد: ۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و تبدیل به اتوبوس‌های دیزل شده است و در حال حاضر نزدیک به یک سوم ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان بازسازی شده و تابستان امسال نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزلی بعد از بازسازی به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه می‌شود.
افتخاری از اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان خبر داد و عنوان داشت:در حوزه نوسازی ناوگان در سال ۹۶، تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا از قراردادهای قبلی که هزینه‌های آن پرداخت نشده بود منتقل و به ناوگان اضافه شد و همچنین امسال ۲۵ دستگاه اتوبوس و ۳۵ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان افزوده شده است.
وی  به ضرورت استفاده از مینی‌بوس در معابر کم عرض شهر تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت مینی‌بوس‌های جدید ۲۱ نفر نشسته و ۲۰ نفر ایستاده است و همچنین دارای استاندارد یورو ۵ هستند و رانندگان آن نیازی به دارا بودن گواهینامه پایه یک ندارند و همین مسئله باعث تقویت ناوگان در بخش مینی‌بوس‌ها خواهد شد.
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی بابیان اینکه بازمهندسی خطوط با احداث ۵ پایانه درون‌شهری در شهر اصفهان همراه بوده و عملیات عمرانی ۳ پایانه در حال انجام است و به زودی افتتاح خواهند شد، اظهار کرد: پایانه پاسداران در شهرک قدس، پایانه صفه، پایانه اندیشه در مجاورت پل یزدآباد، پایانه کاوه که در این جهت کارخانه شکوه تخریب شده است تا با احداث این پایانه خطوط خیابان کاوه ساماندهی شود و همچنین پایانه صمدیه ۵ پایانه‌ای هستند که در اصفهان احداث خواهند شد.
وی در خصوص امکانات رفاهی این پایانه‌ها برای مسافرین گفت: در این پایانه‌ها می‌توان خدماتی

از جمله اتاق کودک و مادر، آبخوری و سرویس بهداشتی و سایبان تعریف کرد که مهم ترین آن ارتباط مستقیم با خط یک قطار شهری است.
افتخاری از افزایش مسافران قطار شهری در سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: مجموع تغییرات ایجاد شده در خطوط اتوبوسرانی میزان مسافر قطار شهری را ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی براینکه با بهره برداری از پایانه صفه اتوبوس‌های بهارستان و سپاهان‌شهر مستقیم از این پایانه جابجا می‌شوند یا خیر و در این صورت آیا مبلغ دریافتی از مسافران کمتر خواهد شد و نسبت به تعوض اتوبوس‌های فرسوده که در شان مردم سپاهان‌شهر نیست چه تدبیری اندیشیه شده است گفت: در گذشته هزینه تمام شده تقسیم بر سه می‌شد به این صورت که دولت، شهرداری و مردم هرکدام یک سوم از هزینه را پرداخت می‌کردند اما از سال ۹۲ به بعد دولت یارانه بلیط و خرید اتوبوس را پرداخت نمی‌کند و این امر سبب افزایش هزینه‌ها شده است که در حدود یک چهارم آن را مردم پرداخت می‌کنند و مابقی توسط شهرداری تامین می‌شود و در خصوص کرایه‌ها نیز در سال ۹۸ افزایش ۲۰ درصدی داشته است که از ۵۰۳ تومان به ۶۲۷ تومان رسیده همچنین ما در سال نود و شش ۲۲ نوع کرایه در ناوگان داشتیم که در سال ۹۷ به ۱۱ نوع و در سال ۹۸ به ۶ الی ۷ نوع کرایه کاهش یافته است و اگر ما بخواهیم کرایه را بر اساس مسافت طی شده دریافت کنیم این مستلزم داشتن تجهیزات مورد نیاز است و اینکه بخواهیم کل هزینه تمام شده را از مردم دریافت کنیم که در حدود ۲۴۰۰ تومان خواهد بود همچنین درمورد فرسودگی خطوط سپاهان شهر بعد از ساماندهی اتوبوس‌های بازسازی شده این اتوبوس‌ها در مناطق ۵ و۶ اصفهان نیز استفاده خواهد شد و کرایه خطوطی که به صورت داخلی عمل خواهند کرد کاهش می‌یابد همچنین بعد از راه اندازی پایانه صفه کلیه خطوط خیابان چهارباغ بالا و هزار جریب ساماندهی و خطوط موازی از این خیابان حذف خواهند شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.