تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 29308

نحوه اختصاص مواد اولیه، بهره‌وری شرکت‌های فولادی را تحت شعاع قرار می‌دهد

نحوه اختصاص مواد اولیه، بهره‌وری شرکت‌های فولادی را تحت شعاع قرار می‌دهد

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: نحوه اختصاص مواد اولیه، بهره‌وری شرکت‌های فولادی را تحت شعاع قرار می‌دهد به گزارش دنیای اسزاز:دکتر سیف‌الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و هیأت همراه، ضمن بازدید از خطوط تولید ذوب‌آهن اصفهان، در نشستی با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل و معاونین این مجتمع عظیم صنعتی، راهکارهای تقویت

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد:

نحوه اختصاص مواد اولیه، بهره‌وری شرکت‌های فولادی را تحت شعاع قرار می‌دهد

به گزارش دنیای اسزاز:دکتر سیف‌الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و هیأت همراه، ضمن بازدید از خطوط تولید ذوب‌آهن اصفهان، در نشستی با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل و معاونین این مجتمع عظیم صنعتی، راهکارهای تقویت و ارتقاء سطح تعاملات را بررسی کردند.

مهندس رخصتی با بیان این که وزارت صمت به عنوان متولی معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنایع در کشور محسوب می شود، گفت: این نشست‌ها به منظور انتخاب راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تعامل ذوب‌آهن اصفهان با ارکان وزارت صمت و سایر مراجع ذی‌صلاح برگزار شد.

وی نقش ترکیب مواد اولیه در تولید محصولات جدید و باکیفیت را حایز اهمیت دانست و گفت: کمبود مواد اولیه مانند سنگ آهن و زغال‌سنگ با کیفیت و نحوه تامین و اختصاص آن‌ها، بهره‌وری شرکت‌های فولادی به ویژه  ذوب‌آهن اصفهان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

مهندس رخصتی با بیان این که ذوب‌آهن اصفهان سنگ آهن معادن داخلی را به بهای روز خریداری می‌کند و در پرداخت قیمت آن نیز مشکلی ندارد، تاکید کرد : ذوب‌آهن آماده است تمام زغال سنگ تولید داخل را هم دریک فرایند منطقی خریداری کند تا نیازی به صادرات آن نباشد.

مدیرعامل شرکت، واگذاری پهنه‌های معدنی مواد اولیه به ذوب‌آهن اصفهان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ذوب‌آهن اصفهان برای سرمایه‌گذاری و شرکت در مزایده واگذاری معادن آمادگی لازم را دارد و انتظار داریم برای داشتن معدن و تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود، متولیان امر نیز از این شرکت بزرگ حمایت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نیز در این نشست گفت: در بازدید از خطوط تولید شاهد سرزنده بودن و پویایی خطوط تولید کارخانه بودم که نشان روند رو به رشد و آرامش منطقی حاکم بر کارخانه دارد.
وی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان با اشتغال نزدیک به ۲۰ هزار نفر، لازم است تولیدی پایدار و مداوم داشته باشد و وزارت صمت نیز در این راستا از ذوب‌آهن اصفهان حمایت لازم را می‌کند که در این رابطه مذاکرات خوب و مثبتی نیز در حال انجام است.

امیری از نقش و تاثیر شرکت ذوب آهن در حفظ آرامش بازار با عرضه محصولات متنوع و باکیفیت از سوی این شرکت، قدردانی کرد و افزود: مدیران پیشین برای ذوب‌آهن گام‌های خوبی برداشتند و با توجه به رویکرد و نگاه مدیریت جدید، چشم‌انداز و افق‌های روشنی برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد.

وی، سطح همکاری و تعاملات ذوب آهن با وزارت صمت را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: ذوب‌آهن با این سطح همکاری و برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ و سال‌های آتی تدوین کرده، در چشم‌انداز ۵ ساله به اهداف مورد نظر خود خواهد رسید، ضمن این‌که با رویکرد جدید، برای تعاملات ذوب‌آهن با وزارت صمت، دورنمای امیدبخشی را می‌توان برای این شرکت متصور بود.

شایان ذکر است؛ با توجه به سفر احتمالی ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان اصفهان و تاکید مقامات عالی استان و وزارتخانه ‌های کار و صمت برای هماهنگی هرچه بیشتر با ارکان فعال عرصه های معدن، صنعت و عرضه کالا ، این نشست برگزار گردید.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.