تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 33427

نحوه تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر مشخص شد

نحوه تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر مشخص شد

در سفر سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به استان اصفهان، ضمن بازدید میدانی از اراضی ملی و دولتی شهرستان خمینی‌شهر، مسائل حوزه اراضی و نحوه تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تعیین تکلیف شد. به گزارش  دنیای اسرار:ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و

Print Friendly, PDF & Email

در سفر سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به استان اصفهان، ضمن بازدید میدانی از اراضی ملی و دولتی شهرستان خمینی‌شهر، مسائل حوزه اراضی و نحوه تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش  دنیای اسرار:ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در بدو ورود به استان اصفهان با همراهی معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین شهرستان خمینی شهر از اراضی ملی و دولتی این شهرستان بازدید به عمل آورد.

در این بازدید میدانی ضمن بررسی اراضی طرح نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر، زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی و اراضی توافق شده در سنوات قبل، موانع و مشکلات موجود احصاء شد تا در جلسات مرتبط مورد پیگیری قرار گرفته و در رابطه با آن اتخاذ تصمیم شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مشترک با مسئولین شهرستان خمینی شهر اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان به دلیل وضعیت قرارگیری خمینی‌شهر و شهرهای اطراف آن و همچنین نبود اراضی دولتی کافی، در مبحث تامین اراضی این شهرستان با چالش‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه، قانون جهش تولید مسکن ظرفیت‌های بسیار خوبی را قرار داده است اذعان داشت: در تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن، اولویت ما استفاده از زمین‌های دولتی متعلق به راه و شهرسازی بوده اما در بعضی شهرها به دلیل نبود اراضی کافی ناچار می‌شویم به سراغ زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برویم که شهرستان خمینی شهر نیز از این قبیل موارد محسوب می‌شود.

مالکی افزود: از ظرفیت‌های دیگری که برای تامین زمین وجود دارد توافق با مالکین و بخش خصوصی است، در این رابطه نیز اراضی متعلق به مردم که در اطراف محدوده بوده و نیاز به الحاق یا کاربری دارند را طی توافقی با آنان در اختیار طرح قرار میدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در استفاده از اراضی دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن، اراضی مازاد آنان در نظر گرفته می‌شود و به هیچ عنوان در اراضی که مورد نیاز توسعه‌ای آن دستگاه بوده و برای آن برنامه‌ای دارند ورود نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: مطابق با دستور رئیس جمهور در جلسه پیشین شورای عالی مسکن، در رابطه با اراضی مازاد، وزارت راه و شهرسازی می‌بایست، طرح و برنانه توسعه‌ای دستگاه اجرایی را مورد بررسی قرار داده و اگر زمین مورد نظر مازاد بر برنامه توسعه‌ای تشخیص داده شد در طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار داده می‌شود.

وی بیان داشت: توافقی نیز با وزارت علوم صورت گرفته تا در زمین‌هایی که از این وزارتخانه اخذ و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده می‌شود، ساخت خوابگاه متاهلین دانشگاه، تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان واجد شرایط دانشگاه در اولویت قرار داده شود، لذا برای خمینی‌شهر نیز پیکیری‌های لازم انجام و توافقات را پیش می‌بریم.

مالکی با اشاره به توافق‌های بعمل آمده با نیروهای مسلح در خصوص استفاده از اراضی آن در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برای شهرستان خمینی‌شهر نیز اگر اراضی پادگان برای عملیات توسعه‌ای و رزم و … مورد نیاز نباشد توافق‌هایی در این خصوص پس از سیر مراحل لازم صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: تمامی مشکلات مرتبط با اراضی شهرستان خمینی‌شهر در این جلسه مطرح تا پیرامون آن تصمیم‌گیری شود و موضوعی بلاتکلیف باقی نماند.

گفتنی است در ادامه این سفر یک روزه و طی جلسات جداگانه معاونین سازمان ملی زمین و مسکن با نمایندگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوراسگان و نجف‌آباد، بانک شهر و مالکین اراضی‌ توافقاتی در حوزه اراضی انجام پذیرفت، همچنین از پروژه‌های ۹۶۹ واحدی نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر، ۵۷۷ واحدی نجف‌آباد و ۹۲۰ واحدی شاهین‌شهر و اراضی مشارکتی این شهرستان بازدید بعمل آمد و مشکلات جانمایی مرتفع شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.