تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 3493

نحوه مقابله با مأموران قلابی

نحوه مقابله با مأموران قلابی

پایگاه خبری دنیای اسرار نحوه مقابله با مأموران قلابی سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی استان اصفهان در خصوص این پرونده گفت: زورگیری، اخاذی و سرقت تحت عنوان مأموران دولتی از جمله جرایمی است که برخی از سارقان حرفه ای از این طریق اقدام به سرقت می کنند. وی افزود: بر اساس ماده ۵۵۵

Print Friendly, PDF & Email

پایگاه خبری دنیای اسرار

نحوه مقابله با مأموران قلابی

سرهنگ جواد درستکار، رئیس مرکز اطلاع رسانی استان اصفهان در خصوص این پرونده گفت: زورگیری، اخاذی و سرقت تحت عنوان مأموران دولتی از جمله جرایمی است که برخی از سارقان حرفه ای از این طریق اقدام به سرقت می کنند.

وی افزود: بر اساس ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری، لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است، دخالت دهد یا معرفی کند، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول بیان داشت: بعضاً مشاهده می شود عده ای با سوء استفاده از نام و لباس مأموران ادارات وارد منازل شده و اقدام به سرقت می کنند. مردم باید هنگام مراجعه افراد مشکوک که خود را مأمور معرفی می کنند تا زمانی که کارت شناسایی آن ها را به طور کامل و با دقت رؤیت نکردند و هویت آنان به عنوان مأمور احراز نشده،  از ورود آنان به منزل خود ممانعت کنند.

وی افزود: مأموران مسئول تعیین و اعمال هیچ نوع مجازات کیفری یا حقوقی به صورت مستقل نیستند از این رو از تهدیداتی که از سوی این مأمورنماها می شود هراسی نداشته باشید.

این مقام انتظامی گفت: مردم باید به منظور شناسایی افراد مأمورنما حتما کارت شناسایی آنان را دریافت کرده و مندرجات آن را با صاحب کارت تطبیق دهند. باید توجه کرد سارقان مأمورنما بیشتر به دنبال افراد کم سواد و کهنسال به منظور سوء استفاده از آنان می گردند و نداشتن کارت شناسایی معتبر و حکم مأموریت و یا حکم قضائی نشانه بارز افراد مأمورنما است.

سرهنگ درستکار عنوان داشت: پلیس اعلام می کند که مأموران نیروی انتظامی فقط در صورت داشتن کارت شناسایی معتبر و با در دست داشتن حکم قضائی می توانند به بازرسی از منازل بپردازند.

وی افزود: شهروندانی که از سواد کافی برخوردار نیستند هم می توانند هرگونه همکاری با مأموران را به برقراری تماس تلفنی با ۱۱۰ موکول کرده و پس از اطمینان لازم از مأموریت آنان همکاری لازم را به عمل آورند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان بیان داشت: همچنین مردم باید در برابر کسانی که به عنوان مأمور ادارات آب، برق و گاز وارد منزل می شوند، هوشیاری خود را حفظ کرده و فقط اجازه ورود تا محل کنتور را به آنان داده و از وارد شدن این افراد به مکان های دیگر منزل جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان این موضوع را مد نظر قرار دهند که هیچ مامور اداره ای که برای نوشتن شماره کنتور به منزل می آید حق ورود به مکان های دیگر منزل و دیدن سایر اتصالات را ندارد. در صورتی که مأموری درخواست بازدید ازسایر جاهای منزل را کرد، به وی مشکوک شده و موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارید و یا به اداره مربوطه اعلام کنید.

این مقام انتظامی بیان داشت: از نکات قابل توجه در این زمینه می توان متذکر شد که هیچ مأموری برای نوشتن کنتور تلفن وجود ندارد و اگر کسی چنین موضوعی را مطرح کرد، بدون شک مأمور قلابی بوده و به قصد سرقت و یا مزاحمت وارد شده و بلافاصله موضوع را از طریق ۱۱۰ مطرح کنید.

سرهنگ درستکار گفت: استفاده از آیفون های تصویری می تواند شما را به شناسایی افراد مأمور نما کمک کند زیرا مأموران اصلی ادارات دارای کارت شناسایی معتبر و کاور مخصوص دارای آرم و علایم هستند و نباید درب منزل خود را به روی هر کسی که ادعای مأمور کرد باز کنید.@

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.