تاریخ انتشار : شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر : 13000

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان برگزار شد

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان برگزار شد

با حضور ۴۵۰ شرکت کننده؛ نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان برگزار شد با حضور ۴۵۰ شرکت کننده نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان در اصفهان برگزار شد به گزارش دنیای اسرار: در راستای حمایت از رونق  تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم  و افزایش تولید کنندگان صنعت قارچ نخستین جشنواره آشپزی

Print Friendly, PDF & Email

با حضور ۴۵۰ شرکت کننده؛

نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان برگزار شد

با حضور ۴۵۰ شرکت کننده نخستین جشنواره آشپزی با قارچ به میزبانی اصفهان در اصفهان برگزار شد

به گزارش دنیای اسرار: در راستای حمایت از رونق  تولیدات داخلی، ترویج غذای سالم  و افزایش تولید کنندگان صنعت قارچ نخستین جشنواره آشپزی با قارج  در محل پلازای سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

دراین جشنواره که با حضور اعضای انجمن صنفی قارچ ایران، انجمن صنفی تولید کنندگان قارچ اصفهان،فرمانداران مبارکه و شرق اصفهان و نیز اقشار مختلف مردم و نیز شهرستانهای اصفهان برگزار شد،۴۵۰  بانو و آقا هنرآشپزی خود را به نمایش گذاشتند که پس از اعلام نظرات داوران به نفرات اول تاسوم  جوایزی از قبیل سکه بهار آزادی و به ۵منتخب جایزه نقدی یک میلیون تومانی و به نفرات برگزیده  ۱۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی تقدیم شد.

علیرضا الماسی با اشاره به اینکه از برگزاری این جشنواره دو هدف عمده را دنبال می کنیم،افزود: نخستین هدف ما از برگزاری این جشنواره یکی  افزایش سرانه مصرف قارچ در راستای سلامت جامعه و دیگری پایدار نمودن واحدهای تولیدی قارچ در سطح کشور است که تا کنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

 وی افزود: مصرف قارچ مانند انداختن یک سکه درصندوق پس انداز سلامتی است و موجب  شادی ونشاط در کهنسالی می شود و در کشورهای توسعه یافته همواره محصولات کشاورزی همچون قارچ بسیار مصرف و در سبد خانوار جای دارد.

عضو انجمن صنفی قارچ ایران  تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره ها امید می رود  فرهنگ استفاده از محصول قارچ در سطح کشور نهادینه شود و به طبع آن اشتغال زایی  حاصل از افزایش واحدهای تولیدی بیشتر شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان اصفهان سالیانه   13 هزارتن تولید قارچ خوراکی داریم که توسط  25 واحد صنفی فعال در این بخش تولید می شود که به لحاظ اشتغال زایی در بزرگترین تولید کننده قارچ اصفهان فقط ۴۵۰ نفر مستقیما مشغول به کار و ۲ هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ایران نیز در این جشنواره به رتبه ششم ایران در تولید قارچ جهان اشاره کرد و گفت:سرانه مصرف قارچ خوراکی در ایران بین ۱٫۲ تا ۱٫۵ کیلو برای هر نفر  است که نسبت به سایر کشورها در رتبه پایینی قرار دارد.

ویبا اشاره به اینکه کشور ایران در تولید قارچ در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد،گفت:یکی از مشکلات ما در بخش معرفی این محصول و نوع پخت  انواع غذاها با این محصول است که  به همین منظورتصمیم به برگزاری جشنواره های سراسری در خصوص طبخ انواع غذا ها با قارچ گرفته شدتا بانوان بیشتر به ارزش غذایی و تنوع پخت غذا ب این محصول بپردازند.

گفتنی است پیش از این نخستین جشنواره آشپزی با قارچ در استان تهران و شهرستان ملارد برگزار شده بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.