تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
کد خبر : 13505

نخستین دوره فرایند تعالی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان

نخستین دوره فرایند تعالی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان

نخستین دوره فرایند تعالی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در راستای شناسایی نقاط قوت و تعیین پروژه های بهبود سازمانی نخستین دوره فرآیند تعالی سازمانی ، سازمان ساماندهی در شهرداری اصفهان و مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد. به گزارش دنیای اسرار،سازمان ساماندهی مشاغل

Print Friendly, PDF & Email

نخستین دوره فرایند تعالی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان

در راستای شناسایی نقاط قوت و تعیین پروژه های بهبود سازمانی نخستین دوره فرآیند تعالی سازمانی ، سازمان ساماندهی در شهرداری اصفهان و مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش دنیای اسرار،سازمان ساماندهی مشاغل شهری در راستای رسیدن سازمان به موفقیت پایدار، به رهبری قدرتمند و مسیری راهبردی و مشخص، همگام با شهرداری اصفهان برای نخستین بار اقدام به اجرای نخستین دوره  فرایند ارزیابی تعالی سازمانی کرده است،در این فرایند کلی  سازمان‌ها باید کارکنان، شراکت‌ها و فرایندها را توسعه و بهبود ببخشند تا محصولات و خدماتی با ارزش افزوده به مشتریان خود تحویل دهند که اگر رویکردهای صحیح به‌ شکل مؤثر اجرا شوند، سازمان به نتایج موردانتظارِ خود و ذیننفعانش می رسد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاوری در خصوص این اقدام سازمانی گفت:  تمام فرایند ارزیابی تعالی یک هدف مشخص شناسایی نقاط قوت و برجسته سازمان را مورد بررسی قرار می هد و نیز  نقاط قوت و مثبت سازمان را تقویت می کنند تا به مزیت رقابتی برای سایر سازمان ها برسند.

وی افزود:در کنار ارزیابی تعالی سازمانی قطعا  نیاز به شناسایی و رفع  نقاط ضعف و قابل بهبود هست تا  بهینه کاوی نظامند حاصل شود و بتوان آن را به عنوان الگوی کشوری به سایر سازمان ها  معرفی کرد.

محمدمجیری تصریح کرد:مدل تعالی سازمانی مدل ملی ایران است و هزار امتیاز برای آن درنظر گرفته شده است که جهت سهولت بررسی در ۴ گروه دسته بندی صورت گرفته است که پس از ارزیابی گواهی تعهد به تعالی،  تقدیرنامه تعالی، تندیس تعالی اهداء می شود.

وی  با بیان اینکه مدل تعالی سازمانی به کارکنان اجازه می‌دهد روابط علّی موجود بین عملکرد سازمان‌، توانمندسازان و نتایج به‌دست‌آمده را بفهمند،تصریح کرد: سازمان هایی که تصمیم به دریافت این جایزه ها را دارند بایستی بتوانند بر اساس معیارهای فوق و الزامات مدل تعالی سازمانی، موارد را در سازمان اجرا کرده و اظهارنامه ای بر این مبنا آماده نمایند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاوری گفت:مدل مبنای ارزیابی یکسری اصول با۱۰ مفهوم بنیادین دارد که به ترتیب اصول مفاهیم بنیادین، شفافیت زیرنظر تعالی سازمانی، اخلاق مداری، پاسخگویی و شفافیت، ارزش افزایی برای مشتریان، ،ایجادمشارکت های اثر بخش، پایبندی به مسئولیت های اجتماعی، تاب آوری و کسب نتایج پایدار،توجه به قابلیت های درون سازمانی،چابکی نظام ها و فرآیندهای سازمانی ،رهبری دوراندیش و الهام بخش، موفقیت از طریق سرمایه های انسانی و یادگیری، بهبود و نوآوری  برای تعیین تعالی سازمان را شامل می شود.

وی در پایان اضافه کرد: نتیجه این ارزیابی سازمانی جهت بهبود و رفع نواقص سازمانی اعلام می شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.