تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر : 23791

نشست مدیرکل گمرکات استان اصفهان با هیات رئیسه خانه صنعت و معدن اصفهان

نشست مدیرکل گمرکات استان اصفهان با هیات رئیسه خانه صنعت و معدن اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:سهل آبادی : راه اندازی کار گروه ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تحولی عظیم در استان اصفهان بود سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران و همچنین رئیس خانه صعت و معدن و تجارت اصفهان ضمن ابراز خرسندی از افزایش حجم فعالیت گمرکات استان اصفهان بیان داشت

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:سهل آبادی : راه اندازی کار گروه ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان تحولی عظیم در استان اصفهان بود
سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران و همچنین رئیس خانه صعت و معدن و تجارت اصفهان ضمن ابراز خرسندی از افزایش حجم فعالیت گمرکات استان اصفهان بیان داشت : یکی از اقدامات مهمی که طی یکسال اخیر اتفاق راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان می باشد که تلاش بی وقفه کارکنان خدوم گمرک ستودنی است
رئیس خانه صنعت معدن وتجارت اصفهان از بهره برداری انبارهای اختصاصی در سراسر استان اصفهان به گونه ای که گمرک دارای شعب متعددی در استان اصفهان شده از مدیرکل و کارکنان گمرکات استان اصفهان تشکر و قدردانی کرد .
وی با اشاره به اینکه صادرکننده کنندگان استان از خدمات گمرکات استان به خوبی بهره می برند اظهار داشت :خانه معادن استان اصفهان ،باداشتن ۲۴ انجمن همگن رتبه اول دارا ست و در خصوص اطلاع رسانی تسهیلات گمرک می توانیم کمک شایانی انجام دهیم .
ریاست خانه صنعت معدن ایران خواستار رفع مشکلات قانونی ترخیص ماشین آلات معدنی شد و اظهار داشت : نبود شرکت حمل و نقل بین اللملی در اصفهان یکی از معضلات تجارت خارجی اصفهان می باشد.

برکتین : رویکرد کارکنان گمرک گره کشایی مشکلات تولیدکنندگان است
برکتین عضو رئیسه خانه صنعت و معدن اصفهان بیان داشت :کارکنان ادرات دولتی با تسریع و تسهیل در کارها گره گشایی مشکلات تولید کنند گان هستند و این موضوع ما در گمرکات استان اصفهان به خوبی درک کرده ایم
وی با اشاره به شعر ” بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند ” بیان داشت : عملکرد خوب کارکنان دولت به عنوان مهمترین پشتیبان تولید می باشد
دکتر مرادی:از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی تقدیر و تشکر کرد
دکتر مرادی عضو هیات خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان از آموزش قوانین و مقررات به واحدهای تولیدی و فعالان اقصادی توسط مدرسان گمرک قدردانی و تشکر کرد و بیان داشت : با بازدید مدیران و کارشناسان از واحد های تولیدی بسیاری از مشکلات با کسب اطلاعات صحیح و کامل مرتفع شده است .
دکترمرادی تغییرات مداوم قوانین و مقررات را موجب سر درگمی همه برشمرد و اذعان داشت :افزایش اشتغال فسادها را کاهش می دهد
رویی زاده:.
رویی زاده رئیس انجمن سردخانه داران استان اصفهان اذعان داشت : در شرایط سخت تحریم و شیوع کرونا که تجارت بین المللی را مشکل مواجه ساخته است گمرک با ارائه خدمات مطلوب مانند ارزیابی در محل واحد های تولیدی و به خصوص محصولات کشاورزی و سریع الفساد در سردخانه ها کمک شایانی صادرات این محصولات داشته است
وی استان اصفهان را یکی از قطبها تولید میوه و صیف جات کشور قلمداد کرد و گفت: متاسفانه تعدادی از صادرکنندگان مبدا تولید کالا را در اظهارنامه به درستی درج نمیکنند .
رئیس انجمن سردخانه داران اصفهان اظهار داشت : با اجازه واردات ماشین آلات دست دوم سور تینگ و بسته بندی و تولید مواد غذایی می توان به صنایع بالادستی محصولات کشاورزی کمک شایانی کرد .
اقارب پرست:همکاری گمرک در زمینه تحلیل آمار تجارت خارجی ستودنی است
اقارب پرست دبیرکل خانه صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان ضمن تشکر از کارکنان گمرکات استان اصفهان بیان داشت : خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در سه بخش بررسی وضعیت فعلی ، رصد مشکلات واحدهای تولیدی و ارائه راهکار جهت بهبود فعالیت می نماید و از راه اندازی مجدد تعدادی از واحدهای تولیدی که تعطیل شده بودند به کمک خانه صنعت معدن خبر داد .
وی از همکاری گمرک در زمینه تحلیل آمار تجارت خارجی تقدیر و تشکر کرد و اذعان داشت : با توجه به اینکه جناب سهل آبادی ریاست اتاق صنعت معدن و تجارت کشور را نیز عهده دار هستند ظرفیت خوبی جهت انتقال مشکلات و پیشنهادات به وزراتخانه مربوطه داریم
دکتر رسول کوهستانی پزوه :
مردم در مرکز توجه و احیاء گمرک قرار دارند
دکتر رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان با بیان شعار سازمان جهانی گمرک برای سال ۲۰۲۱ مبنی بر ” گمرک حامی احیاء، نوسازی و تاب آوری زنجیره تامین پایدار” گفت: از نگاه گمرک مردم در مرکز توجه و احیا قرار دارند و باید از تولید و تجارت در راستای نوسازی حمایت کنیم .
وی به بسته های حمایتی رونق و جهش تولید گمرک اشاره کرد و بیان داشت : تمام تلاش خود کرده ایم که آنچه قانون گذار تحت عنوان ” گمرک می تواند” بیان داشته به طور کامل برای مردم و فعالان اقتصادی در حداکثر حالت ممکن انجام دهیم .
رسول کوهستانی پزوه تسهیلات استرداد حقوق ورودی ، اخذ ضمانت نامه ، ارزیابی در محل و.. برشمرد و. بیان داشت :در سال ۹۸ مبلغ ۳۷ میلیارد و ۵۰۰ میلبون تومان استرداد حقوق ورودی از طریق گمرک اصفهان داشته ایم که ۵۵ درصد از استرداد حقوق ورودی کل کشور را به خود اختصاص داده ایم .
وی افزایش فعالان مجاز اقتصادی از ۴ شرکت به ۲۱ شرکت را در سال جاری خبر داد و گفت: یکی از تسهیلات ۱۷ گانه فعالان مجاز اقتصادی اخذ ضمانت نامه بانکی یکساله از زمان درخواست می باشد.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان تصویب راه اندازی پایانه گل و گیاه در استان اصفهان نوید بخش رونق صادرات این محصولات دانست و تصریح کرد : رشد ۱۷ برابری صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی قابل تقدیر است اما بازهم از کل ظرفیت آن هنوز بهره کامل نبرده ایم .
وی مزایای انبار اختصاصی در خصوص کاهش هزینه های تخلیه ، بارگیری و انبارداری برشمرد و خبرداد: در حال حاضر ۳۴ انباراختصاصی در استان اصفهان داریم که در کشور رتبه اول را دارا هستیم.
دکتر رسول کوهستانی پزوه نبود یک بارانداز کانتینری در اصفهان را یک نقطه ضعف دانست و تاکید کرد: گمرک اصفهان با توجه به دارا بودن ریل آهن باز اختصاصی و مجاورت جاده ترانزیتی کشور ظرفیت خوبی جهت با رانداز کانتینر مرکز کشور داراست .
وی درادامه به پاسخ سوالات مطروحه پرداخت و راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه نمود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.