تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر : 10531

نشست پژوهشی مدیریت کربن در شرکت گاز استان اصفهان

نشست پژوهشی مدیریت کربن در شرکت گاز استان اصفهان

نشست  پژوهشی مدیریت کربن در شرکت گاز استان اصفهان نشست شورای پژوهش شرکت گاز استان اصفهان، با حضور دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ، مدیرعامل شرکت گاز استان و اعضای شورای پژوهش برگزار شد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که 

Print Friendly, PDF & Email

نشست  پژوهشی مدیریت کربن در شرکت گاز استان اصفهان

نشست شورای پژوهش شرکت گاز استان اصفهان، با حضور دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ، مدیرعامل شرکت گاز استان و اعضای شورای پژوهش برگزار شد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در نشستی که  اعضای شورای پژوهش این شرکت در حوزه  مدیریت کربن برگزار کردند،سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت گاز استان اصفهان، به نقش گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک در کاهش انتشار کربن و همچنین کاهش مصرف سایر سوخت های فسیلی که درصد تولید  آلودگی بالایی دارند اشاره کرد و گفت: هر گونه  فعالیت در این زمینه برای ایجاد و حفظ  محیط زیست سالم لازم و ضروری است .

وی، افزود: شرکت گاز استان اصفهان، با تکیه بر کارکنان متعهد و تأمین کنندگان توانمند خویش، در زمینه ارایه خدمات مستمر و ایمن توزیع گاز طبیعی از طریق برنامه ریزی، طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری شبکه ها و تأسیسات گازرسانی، جهت رفع نیاز و رفاه مشترکین خانگی، صنعتی و عمومی در سطح استان، با رعایت استانداردها و ضوابط فنی فعالیت می نماید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: این شرکت به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های توزیع کننده گاز طبیعی سالانه حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان اصفهان توزیع می نماید و

هم اکنون ۹۹٫۵ درصد جمعیت استان اصفهان معادل بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مشترک از نعمت گاز برخوردار هستند.

مهندس علوی، گفت: شرکت گاز استان اصفهان، توانسته تاکنون نسبت به طراحی و اجرای ۱۱۱۱کیلومتر خط انتقال ۲۶هزار کیلومتر شبکه گذاری، بهره مندسازی ۱۰۴ شهر از مجموع ۱۰۷ شهر استان، ۱۳۳۹ روستا از مجموع ۱۴۴۵ روستای مشمول، گازرسانی به ۵۳ شهرک صنعتی شامل ۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی، ۱۵۶ جایگاه C.N.G و راه اندازی ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ اقدام نماید.

مهندس علوی، خاطر نشان ساخت: از زمان انقلاب صنعتی وچشمگیر شدن مصرف سوخت‌های فسیلی توسط انسان تا به امروز، انسان نقشی کلیدی در روندتغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی به واسطه انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا داشته وامروزه، تقریباً هر چیزی که تولید می کنیم، مصرف می کنیم یا دور می اندازیم بهمعنای انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: این شرکت ضمن بررسی وضعیت موجود و میزان انتشار گازهای گلخانه ای نظیر متان و دی اکسید کربن از تاسیسات شرکت، توسعه مدیریت کربن را در دستور کار قرار داده و در قالب پروژه های تعریف شده  در حال اجرا می باشد.

دکترقاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، در ادامه برانجام هر گونه فعالیت در جهت کاهش انتشار کربن و نیز پروژه های منجر به جمع آوری وتبدیل  آن به محصولات مفید و ثروت ساز برایکشور تاکید کرد و گفت: استانداری اصفهان در جهت تحصیل و تسریع امور آماده هر گونه همکاری خواهد بود.

در ادامه روسای واحد پژوهش وHSE  مطالبی را در خصوص پژوهش های انجام شده در زمینه مدیریت کربن را بیان کردند و مقرر شد شرکت گاز استان اصفهان از پایانامه ها دانش جویان کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع مدیریت کربن حمایت و بهره برداری کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.