تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰:۲۵
کد خبر : 34105

نقش اساسی صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور

نقش اساسی صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه): نقش اساسی صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور محمدیاسر طیب‌نیا، نقش صنعت فولاد در توسعه اقتصادی و بازار سرمایه بسیار مهم است و هنگامی که صحبت از توسعه اقتصادی می‌کنیم، منظورمان توسعه اقتصادی توأم با تحولات بنیادین است.  

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه):

نقش اساسی صنعت فولاد به‌عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور

محمدیاسر طیب‌نیا، نقش صنعت فولاد در توسعه اقتصادی و بازار سرمایه بسیار مهم است و هنگامی که صحبت از توسعه اقتصادی می‌کنیم، منظورمان توسعه اقتصادی توأم با تحولات بنیادین است.

 

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) گفت:رشد اقتصادی در جهان دارای شاخص‌های کمی است و زمانی می‌شود این رشد را توسعه اقتصادی بنامیم که در ساختار تولید داخلی تاثیرگذار باشد،ارتباط مستقیمی میان رشد اقتصادی کشورها و توسعه صنعت فولاد آنها وجود دارد.

 

وی افزود: امروز فولاد مبارکه دارای سهم ۱.۵ درصدی در تولید ناخالص ملی(GDP) است و در عین حال شاهد سهم ۵.۵ درصدی صنعت فولاد در تولید ناخالص ملی در بخش صنعت هستیم. زنجیره فولاد کشور سهم ۱۴ درصدی در ارز آوری را داراست و در سال گذشته ۱۰.۵ میلیون تن محصولات فولادی به دیگر کشورهای جهان صادر شد.

 

صنعت فولاد کشور برنامه ریزی صادرات ۲۰ میلیون تنی فولاد را دارد که این هدف در تحقق اقتصاد غیر نفتی نقشی محوری خواهد داشت.

 

طیب نیا اظهار کرد: زنجیره فولاد اشتغال‌زایی بسیار بالایی دارد و عدد قابل توجه نزدیک به ۲ میلیون نفر در کشور، درآمدشان را از طریق این صنعت کسب می‌کنند. فولاد مبارکه در زمینه اشتغال‌زایی موفق به ایجاد ۳۸۰ هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است، توزیع عادلانه ثروت میان اقشار مختلف جامعه از دیگر مزایای صنعت فولاد در کشور است و شرکت‌های فولادی کشور از اصلی‌ترین بازیگران بازار سرمایه هستند.

 

وی بیان کرد:فولاد مبارکه در سال گذشته بالاترین سود را در بازار سرمایه داشته که توزیع سود آن در بین سهامداران پرشمار و میلیونی فولاد مبارکه از جمله سهام عدالت و صندوق تامین اجتماعی و جمعیتی بالغ بر حدود ۶۰ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) خاطر نشان کرد : شاخص دیگر رشد اقتصادی کشورها، بحث توسعه اقتصادی به واسطه توسعه زیرساخت‌هاست،امروز صنایع بزرگ پیشتاز توسعه زیرساخت‌ها ازجمله انرژی هستند و این در حالی است که فولاد مبارکه در سال گذشته اقدام به احداث نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی کرده که فاز نخست آن به میزان ۶۰۰مگاوات در سال جاری و پس از گذشت ۱۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد. وی گفت: همچنین فولاد مبارکه نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را در دست احداث دارد که به تنهایی ظرفیت تولید انرژی برق تجدیدپذیر خورشیدی کشور را به بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

 

طیب نیا افزود: صنعت فولاد به‌عنوان یک صنعت پایه در توسعه اقتصادی کشورها نقش اصلی را دارد و توسعه اقتصادی محقق نمی‌شود مگر با تحولات اساسی در ساختار تولید ناخالص ملی. تحول ساختاری در حوزه سیاست‌های اقتصادی زمانی محقق می‌شود که به سمت توسعه مشاغل نوآورانه و فناوری برویم و فولاد مبارکه در این زمینه با تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند تولید ورق فولاد زنگ‌نزن(stainless steel) و ۱۴ گرید جدیدی که فقط در سال گذشته بدون حضور کارشناسان خارجی تولید کرد پیشتاز است.

 

وی اظهارکرد: سودآوری فولاد مبارکه به هیچ عنوان به واسطه وجود رانت نیست. ما طی سه سال گذشته افزایش حدودا ۸ برابری قیمت انرژی را داشته ایم و گاز را با قیمتهای جهانی می خریم وبرق موردنیاز را ظرف یکی دو سال آتی خودمان تولید وحتی به شبکه هم خواهیم داد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.