تاریخ انتشار : شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر : 13583

نقش بارز بهره برداران در صنعت آبفا ، تولید ارزش از منابع و افزایش بهره وری در استفاده از تاسیسات است

نقش بارز بهره برداران در صنعت آبفا ، تولید ارزش از منابع  و افزایش بهره وری در استفاده از تاسیسات است

نقش بارز بهره برداران در صنعت آبفا ،تولید ارزش از منابع  و افزایش بهره وری دراستفاده از تاسیسات است به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع فعالان در واحد بهره برداری گفت: تولید ارزش از منابع و افزایش بهره وری در استفاده از تاسیسات نقش بارز بهره برداران در صنعت

Print Friendly, PDF & Email

نقش بارز بهره برداران در صنعت آبفا ،تولید ارزش از منابع  و افزایش بهره وری دراستفاده از تاسیسات است

به گزارش دنیای اسرار:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع فعالان در واحد بهره برداری گفت: تولید ارزش از منابع و افزایش بهره وری در استفاده از تاسیسات نقش بارز بهره برداران در صنعت آبفا می باشد.چرا که ضعیف ترین استراتژیک راهبردی در واحد بهره برداری نداشتن برنامه برای تامین پایدار خدمات به شیوه نوین به  مشترکین می باشد .

مهندس هاشم امینی با اشاره به اینکه تاسیسات و منابع در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا   شاهد  ارائه خدمات بهینه به مردم باشیم، خاطرنشان ساخت: در چند سال اخیرشرکت آبفا استان اصفهان به رغم چالش های مالی  اقدام به تهیه و بکارگیری تاسیسات و تجهیزات نوین در صنعت آبفا نمودبنابراین از بهره برداران انتظار می رود به بهترین شکل ممکن از این تجهیزات در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم اسفاده نمایند.

وی واحد بهره برداری آبفا را به بخش اوژانس شرکت تشبیه نمودو اعلام کرد: مردم از فعالان در صنعت آبفا توقع خدمات پایدار در هر شرایطی را  دارند، پس بهره برداران حتی هنگام وقوع حوادثغیر مترقبه باید با رفع سریع حادثه درصدد ارائه خدمات مستمر باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برخورداری بهره برداران از دانش روز را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: فعالان در واحد بهره برداری به جهت افزایش بهره وری باید از دانش روز بهره مند باشند چرا که دیگر نمی توان به روش سنتی، خدمات گسترده و مستمر در اختیار مشترکین قرار داد.

وی گفت: بهره برداران خلاق می توانند با ارائه طرح های خلاقانه و بدیع، راندمان خدمات به مردم را افزایش دهند که این امر هدف غایی صنعت به شمار می آید.براین اساس بهره بردارن نباید دچار روزمره گی شوند.   

مهندس هاشم امینی یکی دیگر از ویژگیهای بهره برداران را تلاش شبانه روزی در راستای خدمات رسانی پایدار به مردم دانست و تصریح کرد: در سالهای اخیر شرکت آبفا اصفهان به رغم کمبود منابع آبی و از سویی افزایش ۶۰۰ هزار مشترک  توانست با تلاش شبانه روزی آب شرب بیش از ۴ میلیون مشترک  در سطح استان را تامین نماید.

وی کاهش آب بدون درآمد را در تمام مناطق و شهرستانهای استان خواستار شد و بیان کرد:در حال حاضر میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان حدود ۱۶ درصد می باشد که کمترین میزان در کشور محسوب می شود اما با این وجود بعضا در برخی از شهرستانها رقم آب بدون درآمد بیش از حد متعارف است که باید این روند مهار شود.

در ادامه این نشست رئیس گروه نگهداری ،تعمیرات بخش آب،شبکه های توزیع و مخازن شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشوربا اشاره به بازدیدی که از تاسیسات صنعت آبفا در کشور  ژاپن داشتند گفت:ارائه خدمات پایدار در صنعت آبفا ژاپن بر مبنای پیاده سازی و تمرکز بر استقرار مدیریت دارایی صورت می گیرد .

 معصومه مهدی بادی افزود: مدیریت دارایی در ژاپن بر اساس برنامه ریزی ،تعیین استراتژیک ،افزایش بهره وری و تولید ارزش انجام می شود که در این میان طرح ریزی دقیق به منظور اصلاح ،بازسازی شبکه آب  برای رسیدن به میزان  هدر رفت به صفر مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش میزان هدر رفت آب در شهر هیروشیما ژاپن بیان کرد: بعد از حمله شیمیایی به شهر هیروشیما در جنگ جهانی دوم، میزان هدر رفتآب در سال ۱۹۴۹ در این شهر بیش ۷/۵۶ درصد بوده است این درحالیست که با برنامه ریزیدرزمینه اصلاح شبکه های فرسوده این رقم در سال ۲۰۱۸ به کمتر از ۶۷/۲ درصد رسیدهاست.

 رئیس گروه نگهداری،تعمیرات بخش آب،شبکه های توزیع و مخازن شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشوراعلام کرد:درحال حاضر میزان هدر رفت واقعی آب  درژاپن حدود ۹/۹ درصد می باشد.

وی به چگونگی طرح ریزی در قالب اصلاح و نگهداری از شبکه آب و تاسیسات عنوان کرد:پهنه بندی ،مدیریت فشار،نشت یابی،تحلیل هیدرولیکی منابع آب ،پایش روزانه فشار و دبی آب در هر زون مبنای برنامه ریزی جهت نگهداری  از تاسیسات می باشد این در حالیست که اولویت بازسازی شبکه آب بر اساس طول عمر شبکه،ارزیابی کارکردو میزان فرسودگی لوله ها می باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.