تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰:۲۲
کد خبر : 13800

نقش قرآن در شکل‌گیری هویت جامعه دینی

نقش قرآن در شکل‌گیری هویت جامعه دینی

نقش قرآن در شکل‌گیری هویت جامعه دینی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: در نظر گرفتن قرآن به عنوان اولویت اصلی جامعه می‌تواند کمک زیادی به حفظ و انسجام آرمان‌های دینی کند. به گزارش دنیای اسرار:حیدر علی عابدی با تاکید بر نقش قرآن به عنوان کتاب آسمانی در شکل گیری هویت جامعه دینی، اظهار

Print Friendly, PDF & Email


نقش قرآن در شکل‌گیری هویت جامعه دینی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: در نظر گرفتن قرآن به عنوان اولویت اصلی جامعه می‌تواند کمک زیادی به حفظ و انسجام آرمان‌های دینی کند.

به گزارش دنیای اسرار:حیدر علی عابدی با تاکید بر نقش قرآن به عنوان کتاب آسمانی در شکل گیری هویت جامعه دینی، اظهار کرد: تحکیم و ایجاد انسجام میان آرمان‌های جامعه با فرهنگ دینی یکی از مناسب‌ترین کارهایی است که می‌توانیم در حال حاضر به منظور حفظ هویت شیعی جامعه انجام دهیم.
وی یکی از اقدامات پسندیده در حوزه آشنا کردن مردم با فرهنگ دینی را قرآن دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی و در نظر گرفتن این کتاب آسمانی به عنوان اولویت اصلی جامعه می‌تواند کمک زیادی به حفظ و انسجام آرمان‌های دینی کند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصفهان یک پایتخت جهانی برای دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه اصفهان در فرهنگ دینی و قرآنی نقش مهمی در افزایش تاثیرگذاری این نوع مسابقات در جوانان و نوجوانان دارد و بی‌شک این موقعیت ویژه اصفهان تاثیر مهمی در روند برگزاری مسابقات قرآن خواهد گذاشت.
به گفته عابدی فراگیری فرهنگ دینی و وجود حوزه‌های علمیه قوی و قدیمی در شهر اصفهان نمونه‌هایی از ویژگی‌های فرهنگی اسلامی این شهر است که می تواند تاثیرات خوبی در روند برگزاری مسابقات ملی قرآن داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات ملی قرآن که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود از استانداردهای خوبی برخوردار است گفت: همکاری همه مسئولین و ارگان‌ها برای بهتر برگزار شدن چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم لازم است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.