تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 5580

نقش مؤثر آموزگاران در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب

نقش مؤثر آموزگاران در نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب

نقش مؤثر آموزگاران در نهادینه سازیفرهنگ مصرف بهینه آب دنیای اسرار:در مراسم کارگاه آموزشی مصرف بهینه آب  که با حضور اولیاء و مربیان دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان زرین شهر برگزار شد  مدیر آبفا لنجان گفت: ایران از لحاظ آب و هوایی  جز کشور های خشک ونیمه خشک محسوب می شود بطوریکه متوسط بارندگی در

Print Friendly, PDF & Email

نقش مؤثر آموزگاران در نهادینه سازیفرهنگ مصرف بهینه آب

دنیای اسرار:در مراسم کارگاه آموزشی مصرف بهینه آب  که با حضور اولیاء و مربیان دانش آموزان مدارس ابتدایی شهرستان زرین شهر برگزار شد  مدیر آبفا لنجان گفت: ایران از لحاظ آب و هوایی  جز کشور های خشک ونیمه خشک محسوب می شود بطوریکه متوسط بارندگی در کشور حدود ۲۵۰ و ۲۰۰ میلیمتر میباشد پس در چنین شرایطی مردم باید متناسب با منابع موجود آب را مصرف کنند

بیکیان افزود: در تابستان سال جاری به دلیل کمبود شدیدمنابع آبی ،با چالش های جدی برای تامین آب شرب مردم مواجه بودیم اما خوشبختانهتوانستیم با تلاش شبانه روزی این بحران را مهار کنیم و آب شرب با وضعیت مطلوب اعماز کمی و کیفی  در اختیار مردم قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید مصرف سرانه خود را به میانگین جهانی نزدیک کنند عنوان کرد: در حال حاضر میانگین مصرف سرانه آب در دنیا بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ لیتر در شبانه روز است این در حالیست که هم اکنون مصرف سرانه آب خانگی در استان حدود ۱۵۴ لیتر در شبانه روز می باشد پس می طلبد مردم در مصرف آب بیش از پیش دقت کنند.

مدیر آبفا لنجان گفت: خوشبختانه بارندگی ها در فصل پاییز مطلوب بوده است اما این دلیل نمی شود که تصور کنیم که دیگر مشکل کمبود آب نداریم بلکه همچنان باید آب را بهینه مصرف کرد که در این میان نقش اولیاء و مربیان بسیار حائز اهمیت است.

بیکیان به نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در جامعه پرداخت و بیان داشت  :مربیان و آموزگاران می توانند با  آموزش راههای مصرف بهینه آب به دانش آموزان زمینه فرهنگ صحیح آب را در جامعه فراهم کنند که در این میان آموزش دانش آموزان مقطع ابتدایی بسیار مهم است .

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان لنجان گفت:درچند سال اخیر با اینکه کشور و بدنبال آن استان وشهرستان بدلیل خشکسالی با کمبود آبمواجه شدند اما با این وجود مسئولان آبفا در استان و شهرستان توانستند به خوبی برمشکلات غلبه کنند و آب مرد نیاز را در اختیار مردم قرار دهند.

شاهمرادی افزود: مسئوالان امر در چند سال اخیر توانستند بهرغم مشکلات ناشی از کم آبی ،برنامه ریزی جامعی پیرامون مدیریت مصرف آب در دستورکار قرار دهند .

وی به مصرف بهینه آب اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:تا کنون هیچ مسئولی به مردم نگفته که آب مصرف نکنید بلکه از طریق رسانه ملی و مکتوب از مردم خواسته شده است که آب را بهینه مصرف کنید که این مهم امری بدیهی است.

مدیر آموزش و پرورش لنجان گفت: در سالهای اخیر آموزش و پرورش لنجان  برنامه های متنوعی پیرامون مصرف صحیح آب در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا نموده است که در این زمینه می توان به برنامه هایی که با همکاری و هماهنگی آبفا ازجمله جشنواره نخستین واژه آب ،مسابقه نقاشی آب مساوی زندگی و زنگ آب اشاره کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.