تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر : 33235

نقش معلم درهدایت انسان هاو جامعه غیرقابل انکار است

نقش معلم درهدایت انسان هاو جامعه غیرقابل انکار است

دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان   نقش معلم درهدایت انسان هاو جامعه غیرقابل انکار است   به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک روز و هفته معلم به مناسبت

Print Friendly, PDF & Email

دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان

 

نقش معلم درهدایت انسان هاو جامعه غیرقابل انکار است

 

به گزارش دنیای اسرار:آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تبریک روز و هفته معلم به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت علامه و دانشمند، استاد شهید مطهری اظهار کرد: امیدداریم با همت جهادی و تلاش شبانه روزی و البته برمدار اعتقاد و ایمان معلمین بتوانیم بخشی از کمبودها و نواقصی که در دوران کرونا بر پیکره آموزش و پرورش وارد آمد را جبران کنیم.

وی در باب عظمت معلم عنوان کرد: معلم تعلیم دهنده خوبی ها است، چرا که آموزش دهنده بدی ها را معلم نمی گویند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب رشد یک کشور بدون معلم امکان پذیر نیست.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش پررنگ معلم در هدایت انسان ها در مسیر خوبی هاو بدی ها گفت: لذا شایسته است در امر گزینش معلمین بسیار دقت شود تا جامعه به سمت خوبی ها هدایت شود.

وی با بیان اینکه در روایت از معصوم آمده است«اگر کسی برای خدا بیاموزد، برای خدا عمل کند و برای خدا یاد دهد در آسمان ها این فرد عظیم یاد می شود» خاطرنشان کرد: عمل یک معلم و استاد برای دانش آموزان و دانشجویان بزرگترین آموزش است و صرف بیان کردن و حرف زدن کار آموزش صورت نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان ابراز کرد: روایت دیگری از معصوم آمده است که می فرماید«هرکسی ولایت عده ای را برعهده بگیرد باید خود پیش از آن هدایت شده باشد و عمل کند و کسی که خود هدایت نشده باشد و بخواهد افرادی را هدایت کند چون کسی است که قصد دارد سایه چوب کجی را راست کند قبل از آنکه چوب را راست کند»

وی ادامه داد: یک حالت و حسی در وجود انسان هست به نام تشبه به برتر، بنابراین ذات دانش آموزان و دانشجویان الگوگیری از معلمین و اساتید است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: تربیت انسان مهمترین وظیفه معلم است که بالاترین وظیفه دنیایی بوده، در این دنیا سنت هایی مثل بلا، امتحان و آزمون و قرار گرفتن دوست و دشمن در پیش روی انسان ها هست تا خوبی از بدی، تربیت شده از تربیت نشده و سره از ناسره تمیز داده شود.

وی ادامه داد: در هجمه های شدید فرهنگی، آموزش و تربیت نقش بسیار مهمی داشته و دراین عرصه وجود و تربیت معلم و استاد حائز اهمیت است و این نقش درهدایت فکری جوانان ونوجوانان دوچندان میشود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.