تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۴۱
کد خبر : 5488

نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در اصفهان گشایش یافت

نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در اصفهان گشایش یافت

با حضور وزیر علوم: نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در اصفهان گشایش یافت نمایشگاه جشنواره ملی حرکت روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن حجاب دانشگاه اصفهان گشایش یافت. دنیای ا سرار:منصور غلامی روز دوشنبه در آیین آغاز به کار یازدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان افزود:استقبال چشمگیر دانشجویان، نخبگان و

Print Friendly, PDF & Email

با حضور وزیر علوم:


نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در اصفهان گشایش یافت

نمایشگاه جشنواره ملی حرکت روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن حجاب دانشگاه اصفهان گشایش یافت.

دنیای ا سرار:منصور غلامی روز دوشنبه در آیین آغاز به کار یازدهمین جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان افزود:استقبال چشمگیر دانشجویان، نخبگان و محققان خارجی از یازدهمین دوره جشنواره ملی حرکت نشان دهنده این است که ایران به عنوان کشوری فعال در حوزه علم و فناوری مورد توجه دنیا به خصوص دانشجویان خارجی است.
وی تاکید کرد : همچنین استقبال محققان خارجی از این جشنواره نشان می دهد که آن ها به این قبیل رویدادها اطمینان و اعتماد دارند و حاضرند با حضور در آن در کنار دانشجویان ایرانی دستاوردهای علمی خود را ارائه کنند و کشور ما را امن و مطمئن می دانند.
وی افزود: اقبال و حضور تعداد زیاد انجمن های علمی از کشورمان و حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویان خارجی در این دوره از جشنواره از بخش های امیدوار کننده و ویژه بوده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه جشنواره ملی حرکت از ۱۲ سال گذشته در کشور اجرا شده است، گفت: این رویداد حرکت بسیار خوبی است که روز به روز کامل تر می شود.
غلامی برگزاری جشنواره حرکت را حلقه اتصال ایده های نو، حرکت های فکری و اندیشه های پویا با بخش صنعت دانست و گفت: این جشنواره به سمت کاربرد نتایج علمی در کشور پیش می رود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شروع هر حرکت خوبی از یک جمع کوچک آغاز می شود، تصریح کرد: اگر این مسیر خوب باشد و ادامه کار به نحو مطلوب صورت گیرد اثرات موثرتری خواهد داشت.
وی تشکیل انجمن های علمی در دانشگاه های کشور را با وجود همه مسائل و مسوولیت ها از اقدام های خوب وزارت علوم دانست و اظهار داشت: در هفته پژوهش نیز صنعت و بخش خصوصی که طالب ایده های نو هستند حضور پررنگ تری خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: سال های گذشته در هفته پژوهش قراردادهای خوبی از دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان با صنعت و بخش خصوصی داشتیم.
غلامی انجمن های علمی را نمایندگان دانشجویان فعال علمی خواند و تاکید کرد: این جریان انجمن های علمی در جشنواره حرکت ختم نمی شود بلکه آغاز مهمی برای اتصال با جامعه و کاربردی کردن آموخته ها در جهت رفع نیازهای کشور است.
وی نمونه ای از این کاربردها را شکل گیری شرکت های دانش بنیان در کشور دانست و افزود : در زمان حاضر حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشوروجود دارد که حدود ۲ هزار شرکت از آن ها در حوزه وزارت علوم و در کنار دانشگاه ها و موسسه های آموزشی و پژوهشی فعال هستند.
وزیرعلوم تاکید کرد: بسیاری از این شرکت های دانش بنیان با وجود سابقه کم کارهای بسیار مهمی از لحاظ اثرگذاری، اشتغال و سرمایه گذاری انجام دادند.
وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما بسیار دیر وارد بحث کاربردی کردن نتایج فعالیت های علمی شدند گفت: دانشگاه های بزرگ دنیا از نیم قرن گذشته به این بخش وارد شدند اما دانشگاه های ما از ۲۰ سال گذشته این رویکرد را دنبال کردند که آثار و نمود آن قابل توجه است.
غلامی با تاکید بر اینکه فعالیت های پژوهشی از اواخر دهه ۷۰ به شکل انتشار مقاله، اجرای طرح های پژوهشی و ایجاد موسسه های تحقیقاتی در دانشگاه های کشورمان شکل گرفت، افزود: از اواخر دهه ۸۰ نیز به سمت کاربست دانش، تولید فناوری و تشکیل دانش های بنیان وارد شدیم.
وزیر علوم با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی در فعالیت این شرکت ها تاثیر دارد، تصریح کرد: با وجود برخی محدودیت ها و مشکلاتی که در مقابل بخش تولیدی و صنعتی وجود دارد توجه و استفاده از فناوری در بین آن ها افزایش یافته است که این فرصتی برای دانشگاه ها و جامعه علمی کشورمان برای خدمت و حل مسائل کشور است.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این آیین گفت: جشنواره ملی حرکت بزرگ ترین رویداد دانشجویی در کشور است و امسال میزبان حدود ۶۰۰ نفر در این رویداد هستیم که حدود ۴۰۰ تن از آن ها دانشجویان داخلی و خارجی هستند.
هوشنگ طالبی این جشنواره را بستری برای تمرین استفاده از فرصت های اجتماعی در فضای دانشگاه ها خواند و افزود: ۱۰۶ دانشگاه در بخش رقابتی در قالب انجمن ها و اتحادیه های دانشجویی در این جشنواره شرکت کردند و سه وزارتخانه راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ورزش و جوانان همکاری دارند.
یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پذیرش و اسکان مهمانان و مدعوین کار خود را آغاز کرد.
این جشنواره با حضور حدود ۵۴۰ تن از ایران و ۸۵ میهمان از ۳۹ کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.

دنیای اسرار:این نمایشگاه در قالب ۱۰۵ غرفه، آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های برتر سراسر کشور را در رشته های علوم پایه، مهندسی، فناوری، علوم نوین ، کشاورزی و صنعت به نمایش گذاشته است.
همچنین ۸۴ پژوهشگر و دانشجوی خارجی در یک غرفه مشترک توانمندیهایی خود را د این رویداد علمی و فرهنگی به نمایش گذاشته اند.
این نمایشگاه با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور و با همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برپا شده است.
نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در فضایی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در سالن حجاب دانشگاه اصفهان دایر شده است.
یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور با حضور حدود ۵۴۰ مهمان از کشورمان و ۸۵ مهمان از ۳۹ کشور تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.
یکهزار و ۳۵۵ اثر از ۱۰۶ دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شد که از میان آنها ۱۰۶ اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از برنامه های این جشنواره است.
حدود ۹ هزار انجمن علمی و ۴۰ اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.


Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.