تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 14575

نمایش فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

نمایش فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

نمایش فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به گزارش دنیای اسرار:فیلم “گلوله‌های تعمید” با حمایت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافته که مضمون آن مواجهه انسان با خود است. ۱۶۴۸ اثر شامل ۱۰۲۱ فیلم کوتاه داستانی، ۲۹۷ فیلم کوتاه

Print Friendly, PDF & Email

نمایش فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش دنیای اسرار:فیلم “گلوله‌های تعمید” با حمایت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه یافته که مضمون آن مواجهه انسان با خود است.

۱۶۴۸ اثر شامل ۱۰۲۱ فیلم کوتاه داستانی، ۲۹۷ فیلم کوتاه مستند، ۱۳۳ فیلم کوتاه پویانمایی و ۱۹۷ فیلم کوتاه تجربی، برای شرکت در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کردند که در نهایت ۲۷ فیلم کوتاه تجربی برای رقابت در جشنواره امسال انتخاب شدند.

یکی از این آثار، فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” به نویسندگی و کارگردانی زیور حجتی است که با حمایت دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تولید شده است.

حجتی مضمون فیلم “گلوله‌های تعمید” را مواجهه انسان با خود دانست و درباره  چگونگی ساخت آن اظهار داشت: دفتر تخصصی سینماسازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در سال ۹۶ یک کارگاه فیلم‌های تجربیبرگزار کرد که من هم در آن شرکت کردم و قرار شد فیلم‌نامه‌های خود را به این کارگاهارائه دهیم و فیلم‌نامه‌های منتخب از امتیاز حمایت این دفتر برای تولید برخوردارمی‌شد.

وی با اشاره به انتخاب فیلم‌نامه‌اش با عنوان “گلوله‌های تعمید” با بیشترین امتیاز در این کارگاه افزود: فیلم‌برداریگلوله‌های تعمید در سال ۹۷ آغاز و فیلم در زمستان همان سال آماده شد تا اینکه امسال در بخش تجربی جشنواره فیلم کوتاه تهران پذیرفته شد.

کارگردان فیلم، مواجهه یک انسان با خود را مضمون اصلی این فیلم ۱۲ دقیقه‌ای دانست که روایت تجربی از این انسان در موقعیت‌های گوناگون در فیلم به تصویر کشیده می‌شود.

حجتی ادامه داد: فیلم “گلوله‌های تعمید” دیالوگ ندارد و کاملاً متکی به تصویر است، تنها یک بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازد و فضای فیلم ذهنی و رئال است.

وی که دارای مدرک کارشناسی فلسفه غرب از دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد فلسفه دین از دانشگاه تهران است، سینما و فلسفه را به عنوان موضوع پایان‌نامه خود برگزیده است.

کارگردان فیلم “گلوله‌های تعمید” درباره تجربیات فیلم‌سازی خود گفت: در سال ۹۰ در دوره کامل فیلم‌سازی انجمن سینمای جوان اصفهان و همچنین دوره کارنامه در تهران شرکت کردم، “گلوله‌های تعمید” در واقع سومین تجربه جدی فیلم‌سازی من پس از فیلم‌های “آدمک چوبی، سایه من” و “فنگ‌شویی وارونه” است که اولی سال گذشته در بخش داستانی جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد.

حجتی در پاسخ به اینکه می‌خواهد در عرصه فیلم کوتاه فعالیت خود را ادامه دهد یا اینکه به ساخت فیلم بلند هم فکر می‌کند، بیان کرد: این عرصه بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و هیچ چیز در آن با حساب دو دو تا چهار تا پیش نمی‌رود و به نظر من عاقلانه‌تر این است که تلاش کنی و ببینی چه شرایط و موقعیتی پیش می‌آید. بسیاری از فیلم‌های کوتاهی که در حال حاضر ساخته می‌شوند کیفیت به مراتب بهتری از فیلم‌های بلند دارند و باید بر اساس شرایط و فیلم‌نامه خوب تصمیم گرفت. برای من مهم این است که روند تلاش و پیگیری خود را ادامه دهم و ببینم خدا چه می‌خواهد.

وی درباره فضای فعالیت در عرصه فیلم کوتاه در شهر اصفهان گفت: بچه‌های اصفهان پس از تهران بسیار فعال هستند و مجموعه‌ای مانند پاتوق فیلم کوتاه اصفهان حتی در تهران هم وجود ندارد. افراد با استعداد در اصفهان زیاد هستند و تنها حمایت‌ها کم است و فضا باید به شکلی باشد که این افراد علاقه‌مند انگیزه پیدا کنند.

کارگردان فیلم گلوله‌های تعمید با تشکر از دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مدیر این دفتر برای حمایت از ساخت فیلم‌اش خاطرنشان کرد: فیلم‌های تجربی نگاه خاصی دارند و حمایت این دفتر از ساخت این‌گونه فیلم‌ها اقدام ارزشمندی است که امیدوارم ادامه داشته باشد و از ایده‌های نو حمایت شود.

گفتنی است؛ سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تا ۲۴ آبان‌ ماه در پردیس سینماگالری ملت تهران برگزار می‌شود که فیلم کوتاه “گلوله‌های تعمید” در قالب این جشنواره  19 و ۲۱ آبان ماه به نمایش درمی‌آید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.