تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر : 9563

نوبرانه‌ها با قیمت نجومی به بازار اصفهان رسیدند+قیمت‌ها

نوبرانه‌ها با قیمت نجومی به بازار اصفهان رسیدند+قیمت‌ها

نوبرانه‌ها با قیمت نجومی به بازار اصفهان رسیدند+قیمت‌ها بازار میوه این روزها پذیرای نوبرانه‌های بهاری با قیمت‌های نجومی است، از آناناس ۲۰۰ هزار تومانی تا چاقاله و آلوچه ۴۰ هزار تومانی. به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازفارس، قیمت میوه در طی چند ماه اخیر و خصوصاً در روزهای پس از عید نوروز، روندی ساعتی و

Print Friendly, PDF & Email

نوبرانه‌ها با قیمت نجومی به بازار اصفهان رسیدند+قیمت‌ها

بازار میوه این روزها پذیرای نوبرانه‌های بهاری با قیمت‌های نجومی است، از آناناس ۲۰۰ هزار تومانی تا چاقاله و آلوچه ۴۰ هزار تومانی.

به گزارش  دنیای اسراربه نقل ازفارس، قیمت میوه در طی چند ماه اخیر و خصوصاً در روزهای پس از عید نوروز، روندی ساعتی و روزانه به خود گرفته و تغییرات قیمتی این محصول خوراکی به حدی زیاد شده که برخی میوه‌فروشان از زدن اتیکت قیمتی روی محصولات خود دریغ می‌کنند.

از دید فعالان بازار میوه، چند عامل در نوسانات اخیر بازار میوه دخیل بوده و مهم‌ترین آن بحث سیل جنوب و جنوب غرب کشور و مختل شدن نظام توزیع میوه از استان‌های جنوبی به مرکز کشور است. از دیگر سو، در برخی محصولات نظیر پیاز، سیب‌زمینی و هندوانه که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند، بحث صادرات یکی از عوامل رشد قیمتی در طی هفته‌های اخیر بوده و موجب رکوردشکنی قیمتی این محصولات شده است.

بازار میوه اصفهان نیز این روزها رونقی در دل خود نداشته و میزان بار عرضه شده از سوی میوه‌فروشی‌های سطح شهر به حداقل رسیده است؛ یکی از کسبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، کم شدن قدرت خرید مردم، افزایش قیمت میوه، نیاز به سرمایه در گردش بالاتر و افزایش ضایعات را به عنوان دلایل این امر دانست و گفت: بسیاری از میوه‌هایی که قبلاً سهم بالایی در سبد مصرفی خانوار داشتند از سبد آن‌ها حذف شده‌اند و میوه‌فروشان نیز با نظر به همین کاهش تقاضا، از عرضه بسیاری از محصولات صرفه نظر کرده‌اند.

در میدان میوه و تره‌بار اصفهان، قیمت میوه به شرح ذیل بود: آناناس ممتاز ۲۰۰ هزار تومان، آلوچه ممتاز ۴۰ هزار تومان، به ۱۰ هزار تومان، تامسون شمال ۷ هزار تومان، پرتقال کوهی ۳ هزار و ۵۰۰، پرتقال تو سرخ ۸ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه ۲۰ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۷ هزار تومان، رطب مضافتی ۳۰ هزار تومان، خرما خارک ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای ۴ هزار و ۵۰۰، چاقاله زردآلو ۴۰ هزار، طالبی ۶ هزار، گرمک ۵ هزار، کیوی ۸ هزار و ۵۰۰، موز خارجی ۱۱ هزار، ملون ۵ هزار و هندوانه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

قیمت سبزی نیز به این شرح اعلام شد: بادمجان دلمه ۳ هزار و ۵۰۰، بادمجان لامپی ۶ هزار و ۵۰۰، باقالا ۲ هزار، بلال مکزیکی ۷ هزار، پیاز سفید ۹ هزار، ریحان ۲ هزار و ۸۰۰، ریواس ۷ هزار، زنجبیل ۱۷ هزار، سیر تازه ۸ هزار و ۵۰۰، سیب‌زمینی نو ۴ هزار، سبزی خوردن با ریحون ۲ هزار و ۷۰۰، سبزی خورشتی ۲ هزار و ۲۰۰، فلفل دلمه گلخانه ۷ هزار، کاهو پیچ هزار و ۷۰۰، کلم قرمز ۴ هزار، کنگر ۵ هزار و گوجه چری ۱۷ هزار تومان.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.