تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 31817

هدف فولاد مبارکه تبدیل کردن اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است

هدف فولاد مبارکه تبدیل کردن اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن شرکت فولاد مبارکه: هدف فولاد مبارکه تبدیل کردن اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بر آن است تا استان اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کند و هدف‌گذاری ایجاد ۲ هزار شغل

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن شرکت فولاد مبارکه:
هدف فولاد مبارکه تبدیل کردن اصفهان به قطب نوآوری و فناوری کشور است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بر آن است تا استان اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کند و هدف‌گذاری ایجاد ۲ هزار شغل را دارد.

به گزارش دنیای اسرار، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین رونمایی از ورق فولاد زنگ‌نزن تولید شده در این مجتمع اظهار کرد: در ابتدای سال جاری با نامگذاری از سوی رهبر انقلاب با شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین؛ ما در شرکت فولاد مبارکه بسیار خرسند شدیم چون چند ماه قبل به این ضرورت رسیده بودیم و برنامه‌هایی را تحت عنوان نوآوری و فناوری در این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه به عنوان مجموعه‌ای پیشران به دنبال تشخیص نیاز کشور بوده و همواره به الزامات رشد اقتصادی تأکید دارد. بهبود محیط کسب و کار، رقابت‌پذیر کردن کالا و خدمات و بسیاری از رویکردهای دیگر که مد نظر رهبر انقلاب بوده را پیگیری کرده و به سرانجام رسانده است.

طیب نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه شبکه‌ای از ۳۵۰۰ کارگاه، تأمین‌کننده و شرکت‌های دیگر را تحت پوشش دارد و این در حالی است که با محدودیت‌های زیادی در زمینه انرژی روبرو بوده و با استفاده از ظرفیت‌های موجود رکوردهای خوبی را در تولید فولاد خام به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه تلاش کرده تا با رشد ۲۰ درصدی در زمینه تولید، نقش خود را در ارتقاء جایگاه ایران به خوبی ایفا کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: این شرکت فولادی برای کنترل بازار ۱۸ درصد افزایش عرضه داشته است و امیدواریم تا پایان سال رکوردهای قبلی را جابجا کند.

طیب نیا خاطرنشان کرد: با چشم‌اندازی که فولاد مبارکه تعریف کرده قرار است در گام دوم انقلاب، به الگوی ملی بنگاه‌داری تبدیل شود و نام این شرکت همواره در دنیا در کنار اسم ایران به عنوان شرکتی پیشتاز آورده شود.

با افزایش بهره‌وری و تملک تا افق ۱۴۱۰ به تولید بیش از ۱۸ میلیون تن فولاد در کشور می رسیم

وی بیان کرد: با افزایش بهره‌وری و تملک تا افق ۱۴۱۰ قرار است به تولید بیش از ۱۸ میلیون تن فولاد در کشور برسیم که در این زمینه پروژه‌هایی زیادی تعریف شده تا در نهایت محصولات با ارزش افزوده بالا را به بازار ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه افتخار داد که در کاهش مصارف انرژی و آب اقدامات قابل توجهی را انجام داده و در دنیا جزء کشورهای پیشتاز در این زمینه است و در همین راستا تا ۲ سال آینده برداشت آب خام از رودخانه به صفر می‌رسد.

طیب نیا افزود: برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و در حوزه محیط زیست ۲.۳ میلیارد دلار پروژه در دست اقدام است و امروز فولاد مبارکه به عنوان الگوی صنعت سبز تبدیل شده و بسیاری از مسئولین کشور نیز به آن اذعان دارند.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که کشور به آن نیاز دارد و باید در دهه جاری در این زمینه قدم برداریم، افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است. امروز حدود ۶۵ درصد کل ظرفیت‌های تولید فولاد کشور در حال استفاده است؛ در صورتی که فولاد مبارکه به این میزان بسنده نکرده و با حداکثر ظرفیت خود در حال کار است.

فولاد مبارکه امسال ۲۰ محصول جدید را روانه بازار کرد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: امسال فولاد مبارکه ۲۰ محصول جدید را روانه بازار کرد که ورق‌های زنگ‌نزن، ورق الکتریکی و… از این جمله است.

طیب نیا تصریح کرد: محصولی که تولید شده، فولاد زنگ‌نزن با عرض ۱۰۰۰ میلی متر است که این اتفاق بدون حضور کارشناسان خارجی رقم خورده و این در حالی است که کمتر از ۱۰ کشور در دنیا این ورق را تولید می‌کند و این کار با ابداعاتی که همکاران ما در فولاد مبارکه انجام داده‌اند محقق شده و توانسته‌ایم این کار بزرگ را انجام دهیم و امیدواریم در آینده با تولید گریدهای دیگر نیاز کشور را در این زمینه کامل کنیم.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته به ازای هر نفر حدود ۱۵ کیلوگرم ورق زنگ نزن استفاده می‌کنند و امیدواریم با تولید انبوه این محصول بتوانیم در سال‌های آینده ۲۰۰هزار تن از این محصول را تولید کنیم تا نیاز کشور در این زمینه تأمین شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰هزار قطعه، تجهیز و ماده را بومی‌سازی کرده که با تولید این میزان، فولاد مبارکه بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده است. هم در حوزه محصولات، هم درحوزه‌های دیگر با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بر روی دانش‌بنیان‌ها، به دنبال این هستیم تا اصفهان را به قطب زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور تبدیل کنیم.

طیب نیا گفت: فولاد مبارکه بیش از ۱۰۰۰ نفر را تا پایان سال به استخدام خود در آورده و در زمینه دانش‌بنیان ۲۰۰۰ نفر و در زمینه مشاغل دیگر ۷۰۰۰ نفر به کارگیری می‌کند تا در این زمینه نیز مسئولیت‌های اجتماعی خود را انجام دهد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.