تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر : 13368

هدف مسابقات قرآن، ایجاد فضای قرآنی است

هدف مسابقات قرآن، ایجاد فضای قرآنی است

هدف مسابقات قرآن، ایجاد فضای قرآنی است رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اکنون ده‌ها نفر از حافظان ما در فضای بین‌المللی قرآن حضور چشمگیر دارند؛ البته باید توجه داشته باشیم حضور در مسابقات تنها بخشی از هدف ما بوده که این هدف همان ایجاد فضای قرآنی است.به گزارش دنیای اسرار،

Print Friendly, PDF & Email

هدف مسابقات قرآن، ایجاد فضای قرآنی است


رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اکنون ده‌ها نفر از حافظان ما در فضای بین‌المللی قرآن حضور چشمگیر دارند؛ البته باید توجه داشته باشیم حضور در مسابقات تنها بخشی از هدف ما بوده که این هدف همان ایجاد فضای قرآنی است.
به گزارش دنیای اسرار، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی در دیدار مسئولان برگزاری چهل‌ودومین مسابقات قرآن کریم استان اصفهان با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار کرد: مقدمات برگزاری چهل‌ودومین مسابقات قرآن کریم در ۴۲۰ شهرستان و در ۱۵ رشته برای برادران و خواهران انجام شد تا برگزیدگان استان‌ها به مسابقات کشوری راه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه هرساله دیدار شرکت کنندگان با مقام معظم رهبری حسن ختام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است، افزود: یکی از رهنمودهای ایشان افزودن بخش‌های هنری به حاشیه مسابقات بود که انسال برای نخستین بار بخش کتابت قرآن کریم به مسابقات کشوری اضافه شده است
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در بخش‌های مختلف چنان توسعه‌ای یافته که مقام معظم رهبری از آن با نام المپیاد قرآنی یاد کردند.
وی ادامه داد: درحالی که در سال‌های دهه ۶۰ حافظان ما در مسابقات بین‌المللی حضور نداشتند، اکنون ده‌ها نفر در فضای بین‌اللمی قرآن حضور چشمگیر دارند؛ البته باید توجه داشته باشیم حضور در مسابقات تنها بخشی از هدف ما بوده که این هدف همان ایجاد فضای قرآنی است.
حسینی اضافه کرد: برگزاری مسابقات با آغاز سال تحصیلی همزمان شده است و نیاز است داوران و شرکت کنندگان باحضور در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، فضای قرآنی را به آنجا نیز منتقل کنند.
وی با اشاره به اینکه تعداد بالای داوران و شرکت کنندگان مسابقات قرآنی از طلاب هستند، خاطرنشان کرد: گاهی حضور یک طلبه قرآنی در میان حوزویان باعث به ذوق آمدن دیگران برای حفظ و قرائت قرآن می‌شود و امیدوارم چنین برنامه‌هایی باعث حضور گسترده مردم در مسابقات شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: رسانه‌ها، فضای مجازی و رادیو قرآن در پوشش مسابقات قرآن حداکثر تلاش خود را به کار خواهند گرفت و همه دستگاه‌ها نیز باید خود را در برگزاری مسابقات قرآن سهیم بدانند
گفتنی است چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهر ماه در بخش خواهران به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.