تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر : 17607

هسته اولیه تشکیل جبهه مردمی سلامت استان در نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شد.

هسته اولیه تشکیل جبهه مردمی سلامت استان  در نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شد.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اکثر مردم در قالب نهادها و گروه ها تلاش خود را می کنند تا در حد توان خودشان در از بین بردن این ویروس منحوس نقش داشته باشند.نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از نهادهایی است که از همان ابتدا کمک رسانی خود را آغازنمود. به همین

Print Friendly, PDF & Email

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اکثر مردم در قالب نهادها و گروه ها تلاش خود را می کنند تا در حد توان خودشان در از بین بردن این ویروس منحوس نقش داشته باشند.نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از نهادهایی است که از همان ابتدا کمک رسانی خود را آغازنمود.

به همین جهت خبرنگار دنیای اسرار گفتگویی راجع به فعالیتهای این نهاداز آغاز شیوع ویروس کرونا با معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشته و حجت الاسلام قیصریان در این مورد توضیح می دهد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مصاحبه با خبرنگار دنیای اسرار بیان کرد:
هسته اولیه تشکیل جبهه مردمی سلامت استان در نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل شد.

حجت الاسلام قیصریان با بیان اینکه در آغاز ورود ویروس کرونا در کشور پویش یاری ایجاد و به فراخوان جذب داوطلب و جذب کمکهای مردمی و آماده سازی توصیه های پزشکی و توصیه های مراجع تقلید ومقام معظم رهبری پرداخت گفت: پس از آن که جذب انجام شد ،در دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جبهه مردمی سلامت توسط جوانان فعال فرهنگی شهر تشکیل شد.
وی در ادامه گام دوم پس از تشکیل جبهه مردمی سلامت را گند زدایی از سطح شهر و بیمارستانها وخانه سالمندان عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد ایستگاه مشاوره،تهیه بسته های سلامت مانند ماسک ودستکش ،گان و مواد شوینده از دیگر فعالیتهای این جبهه است.
حجت الاسلام قیصریان از سازماندهی خیرین در این زمینه خبر داد و گفت:با سازماندهی خیرینی که میخواستند در این زمینه کمکهایی را ارائه دهند تقریبا روزانه میوه،آب میوه و بستنی در بین پرسنل و بیماران بیمارستان های تحت پوشش کرونا توزیع می شود.

وی ادامه داد:در تمام طول سال نیروهایی از سوی نهاد رهبری در بیمارستانها حضور دارند ولی در این ایام باشیوع ویروس کرونا نیروهای داوطلب طلبه در ۳ شیفت به ارتقاء کادر سلامت درمانی و وسلامت افراد کمک می کنند.
وی افزود:ایجاد ایستگاه مشاوره،تهیه بسته های سلامت مانند ماسک ودستکش ،گان و مواد شوینده از دیگر فعالیتهای این جبهه است.
وی در ادامه از انجام فعالیتهای فرهنگی و معنوی برای خانواده ها در این مدت یاد کرد و اظهار داشت:توسل وجشن خانگی در این ایام واعیاد برگزار شد،به این شکل که با تبلیغات و اطلاع رسانی که از صدا و سیما انجام شده بود در ساعت مشخصی این برنامه ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد تابه مردم برای مبارزه با این ویروس آرامش معنوی و روحیه بدهند.
معاون نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت عمده این طلاب داوطلب جهادی را دلداری دادن و تفقد از حال بیماران دانست وافزود این طلاب داوطلب با پوشش کامل وارد بیمارستانها شده وعلاوه بر تفقد و دلداری دادن به بیماران حتی کارهای خدماتی نیز انجام می دهند.
وی تصریح کرد: از دیگر کارهایی که در این زمینه انجام شده است خریداری میزان زیادی از مهر های نماز بوده که به کادر درمانی و بیماران هدیه کردیم.
وی ادامه داد :برای اینکه به لحاظ مالی فشار کمتری بربیمارستان ها وارد شود لباس و اقلام بهداشتی مورد نیاز طلاب از سوی نهاد رهبری تهیه گردید.
وی در پایان از حضور این طلاب داوطلب جهادی در نقاهتگاه باغ ابریشم خبرداد و گفت:تمامی این خدمات توسط طلاب داوطلب در نقاهتگاه باغ ابریشم نیز انجام میگردد و آنها با حضور در این نقاهتگاه حتی کارهای خدماتی نیز انجام میدهند.

خبرنگار :الهام خانی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.