تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۹
کد خبر : 24822

هشت دقیقه با نوجوانان در سیاره مریخ

هشت دقیقه با نوجوانان در سیاره مریخ

مسابقه داستان کوتاه با عنوان “هشت دقیقه در سیاره مریخ” ویژه نوجوانان تا ۳۰ فروردین ماه از سوی مرکز نجوم ادیب برگزار می شود. به گزارش دنیای اسرار:مدیر مرکز نجوم ادیب گفت: بسیاری از رویدادهای علمی، پیش از آنکه در جامعه علمی پذیرفته و درک شوند، در داستان علمی تخیلی پدیدار شده اند. مهری نقوی

Print Friendly, PDF & Email


مسابقه داستان کوتاه با عنوان “هشت دقیقه در سیاره مریخ” ویژه نوجوانان تا ۳۰ فروردین ماه از سوی مرکز نجوم ادیب برگزار می شود.

به گزارش دنیای اسرار:مدیر مرکز نجوم ادیب گفت: بسیاری از رویدادهای علمی، پیش از آنکه در جامعه علمی پذیرفته و درک شوند، در داستان علمی تخیلی پدیدار شده اند.

مهری نقوی با اشاره به مسابقه “هشت دقیقه در سیاره مریخ” اظهار کرد: این مسابقه داستان نویسی ویژه نوجوانان در دو بخش آزاد و ویژه برنامه ریزی شده است که در بخش آزاد نوجوانان علاقه مند به علم نجوم در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، می توانند داستان های خود را با موضوعات مرتبط با علم نجوم و هوافضا بر مبنای قوه تخیل نوشته و ارسال کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه در بخش ویژه اظهار داشت: در این بخش نیز شرکت کنندگان باید داستانی با عنوان “هشت دقیقه در سیاره مریخ” که مربوط به فرود مریخ نورد استقامت است را به رشته تحریر در آورند.

نقوی با اشاره به تمدید زمان برگزاری مسابقه تا پایان فروردین ادامه داد: در بخش آزاد یک برنده و در بخش ویژه سه برنده در دو گروه سنی معرفی می شوند که نتایج مسابقه پس از انجام داوری توسط کارشناسان در فضای مجازی معرفی می شوند.

وی تصریح کرد: مرکز نجوم ادیب مخاطبان خاص خود را دارد و در این راستا توسعه علم نجوم برای علاقه مندان به عنوان یک هدف دنبال می شود که در این زمینه داستان های علمی و تخیلی، به خاطر رسالت الهام بخشی علمی و ترغیب مردم به این شاخه ها، دارای اهمیت است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.