تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
کد خبر : 17351

هشدار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره موج جدید کرونا

هشدار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره موج جدید کرونا

به گزارش دنیای اسرار:سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نگران اوج گرفتن دوباره ابتلا به بیماری کروناویروس هستیم، در صورت بی توجهی شهروندان به رعایت فاصله فیزیکی و مراقبت های بهداشتی، هفته های آینده با افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه خواهیم بود. آرش نجیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ نفر در

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نگران اوج گرفتن دوباره ابتلا به بیماری کروناویروس هستیم، در صورت بی توجهی شهروندان به رعایت فاصله فیزیکی و مراقبت های بهداشتی، هفته های آینده با افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه خواهیم بود.

آرش نجیمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ نفر در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند، افزود: نزدیک به ۲۰۰ نفر نیز از این آمار بدحال و در بخش ICU بستری هستند و امیدوار هستیم بهبود پیدا کنند.

وی با اشاره به روند مبتلایان ویروس کرونا در اصفهان گفت: آمارها نشان می دهد که تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است و نمی توانیم، بگوییم به روند نزولی رسیده ایم، البته شیب افزایش ابتلا کاهش پیدا کرده ولی این که بگوییم به روند نزولی رسیده ایم، هنوز زود است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر این که باید چرخه انتقال را کاملاً حذف کنیم تا از این بیماری رهایی پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: این بیماری بسیار مسری است، اگر بیمار و افراد ناقل در جامعه باشند، هر لحظه امکان دارد با موج دوم بیماری کرونا مواجه شویم.

 نجیمی تاکید کرد: اگر موج دوم بیاید، می تواند عوارض بسیار بدی داشته باشد، به دلیل این که بیمارستان ها نزدیک دو ماه است که با بیماری کرونا درگیر هستند و فرسودگی در پرسنل اتفاق افتاده، همه این موارد این هشدار را به ما می دهد که اگر از الان فاصله اجتماعی را رعایت نکنیم، هر لحظه امکان دارد با یک موج سهمگین موارد ابتلا به کرونا مواجه شویم.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی و شستن دست ها، افزود: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir وضعیت خود را اعلام کنند تا همکاران حوزه بهداشت و دانشگاه در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی کنند یا با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس گیرند و مشاوره لازم را دریافت کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.