تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر : 14371

همایش یاوران وقف در استان اصفهان برگزار می‌شود

همایش یاوران وقف در استان اصفهان برگزار می‌شود

همایش یاوران وقف در استان اصفهان برگزار می‌شود به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری همایش یاوران وقف در استان به مناسبت دهه وقف خبر داد و گفت: به منظور گرامیداشت دهه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه همایش تخصصی یاوران وقف ۱۲آبان ماه همزمان با آخرین روز دهه وقف

Print Friendly, PDF & Email

همایش یاوران وقف در استان اصفهان برگزار می‌شود


به گزارش دنیای اسرار:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری همایش یاوران وقف در استان به مناسبت دهه وقف خبر داد و گفت: به منظور گرامیداشت دهه وقف و ترویج این فرهنگ حسنه همایش تخصصی یاوران وقف ۱۲آبان ماه همزمان با آخرین روز دهه وقف در اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک اظهار داشت: وقف یک نهاد مردمی بوده که پایه‌گذار آنها مردم هستند و یکی از بهترین راه‌ها برای ارائه خدمات ارزشمند به هم‌نوعان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: بر این اساس سازمان اوقاف و امور خیریه زمینه‌های وقفی را که وجود دارد در راستای گام دوم انقلاب به چرخه تولید آورده است.
بلک عنوان کرد: بزرگ‌ترین، ارزشمندترین و بی‌توقع‌ترین خدمات را سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌دهد اما متاسفانه مردم در خیلی جاها آگاهی لازم را نسبت به خدمات وقف ندارند و دستگاه ما هم نتوانسته آنطور که باید، مردم را نسبت به این ظرفیت آگاه کند.
وی اشتغال و بحث علم و فناوری را از دیگر حوزه های مورد تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ادامه داد: گستره فعالیت ما در بقاع متبرکه است که اکثرا در مناطق صعب‌العبور قرار داشته و جمعیت کمی را در اطراف خود دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان طرح‌ آرامش بهاری، طرح نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی و طرح بصیرت عاشورایی را از مهم‌ترین برنامه‌های مناسبتی عنوان کرد که اداره‌کل اوقاف در ایام مختلف سال در بقاع متبرکه استان اجرا می‌کند.
بلک ابراز کرد: مدعوین همایش یاوران وقف در اصفهان اصحاب وقف ،بقاع متبرکه و ارباب جرائد هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه وقف انجام یافته طبق نیت واقفان بوده و این موضوع به اولویت اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل شده است.
حجت الاسلام بلک با بیان اینکه عده‌ای اعتماد مردم را نسبت به اوقاف تخریب می‌کنند، گفت: ما تلاش می‌کنیم که به مردم بگوییم پول آنها چگونه هزینه می‌شود و در هر بقعه‌ای ساخت و ساز را آغاز کردیم رغبت مردم به کمک بیشتر شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به برنامه‌های درنظر گرفته شده همزمان با دهه وقف اشاره کرد و یادآور شد: از جمله برنامه‌های شاخصی که در این ایام پیش بینی شده می‌توان به برپایی نمایشگاه دستاوردهای یکساله اوقاف اشاره کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان به نقش محوری عالمان دینی در توسعه سنت حسنه وقف اشاره کرد و یادآور شد: با همگانی سازی وقف که به عنوان صدقه جاری محسوب می‌شود، می‌توان بسیاری از مشکلات و کمبودهای جامعه را رفع کرد و در این راستا ضروری است تا وقف‌های انجام یافته به سمت نیازهای به روز جامعه سوق داده شوند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.