تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 33410

همسران چهره‌های شاخص، در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده می‌شوند

همسران چهره‌های شاخص، در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده می‌شوند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان : همسران چهره‌های شاخص، در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده می‌شوند مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری، قبور قطعه نام آوران به صورت دوطبقه طراحی شده و بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان آرامستان‌ها، اجازه دفن همسران افراد نام آور نیز در این

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان :
همسران چهره‌های شاخص، در قطعه نام‌آوران باغ رضوان به خاک سپرده می‌شوند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری، قبور قطعه نام آوران به صورت دوطبقه طراحی شده و بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان آرامستان‌ها، اجازه دفن همسران افراد نام آور نیز در این قطعه به آنها داده می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار، علی حاجیان با بیان اینکه شهرداری اصفهان، تمهیدات جدیدی را برای دفن در قطعه «نام آوران» باغ رضوان در نظر گرفته است، بیان داشت:قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان در بلوار قطعات زوج، ابتدای خیابان ایثار قرار دارد و مختص دفن بنیانگذاران، پیشکسوتان و مشاهیر رتبه‌دار شهر اصفهان در رشته‌های مختلف است که در طول حیات خود افتخاراتی را کسب کرده و مجموع این فعالیت‌ها منتج به دریافت رتبه یا درجه‌ای از سوی ادارات و سازمان‌های مرتبط شده است.

وی افزود: قطعه نام آوران شامل بوستان‌های هنرمندان، قهرمانان و ورزشکاران، مفاخر و صدیقین و روضه الحسین است که در قطعه هنرمندان، هنرمندان صاحب اثر و شناخته شده‌ای که مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای دفن به همراه داشته باشند، دفن می‌شوند.

این مقام مسئول گفت:دفن ورزشکاران در قطعه نام آوران مشروط به دریافت مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان است و قهرمانان یا ورزشکاران مقام‌های اول تا سوم مسابقات المپیک، پاراالمپیک، جهانی و آسیایی، داوران و مربیان با درجه «A» بین المللی و پیشکسوتان ورزشی در بوستان ورزشکاران این قطعه، خاکسپاری می‌شوند.

حاجیان ادامه داد: در بوستان مفاخر نیز اساتید دانشگاه، علما، دانشمندان، نخبگان، مخترعان، برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر بین المللی و برترین‌های مسابقات قرآنی خاک سپاری می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین بوستان صدیقین به چهره های ماندگار و پیشگامان انقلاب اسلامی ایران اختصاص دارد و در بوستان روضه الحسین نیز پیرغلامان و پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در قطعه نام‌آوران، نحوه طراحی و نصب کتیبه‌ها و سنگ‌های قبور با سایر قطعات قدری متفاوت است و خانواده متوفی پس از هماهنگی با سازمان آرامستان‌ها می‌توانند از نمادهایی که مرتبط با آثار هنری، ورزشی یا علمی آن شخص باشد، در طراحی سنگ استفاده کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.