تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر : 7236

همه روستاهای خور و بیابانک به برکت انقلاب برق دارند

همه روستاهای خور و بیابانک به برکت انقلاب برق دارند

همه روستاهای خور و بیابانک به برکت انقلاب برق دارند   مدیر امور برق خور و بیابانک گفت : به برکت انقلاب اسلامی و خدمات ویژه دولت در این شهرستان ۲۰ هزار نفری روستایی بدون برق نداریم. دنیای اسرار:اسماعیل محمدنصیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : قبل از انقلاب اسلامی فقط

Print Friendly, PDF & Email

همه روستاهای خور و بیابانک به برکت انقلاب برق دارند


  مدیر امور برق خور و بیابانک گفت : به برکت انقلاب اسلامی و خدمات ویژه دولت در این شهرستان ۲۰ هزار نفری روستایی بدون برق نداریم.

دنیای اسرار:اسماعیل محمدنصیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : قبل از انقلاب اسلامی فقط یک روستا و حدود پنج ساعت اولیه شب برق داشت اما چهلمین سالگی انقلاب را به گونه ای جشن می گیریم که روستاهای این شهرستان از نعمت برق شبانه روزی برخوردار هستند.
وی اظهارداشت : از تعداد ۳۱ روستا، ۲۹ روستا به برق سراسری متصل هستند و ۲ روستای عروسان کوره گز و محمدآباد کوره گز در فاصله ۵۰ و ۷۰ کیلومتری شمال شهرستان از طریق پنل خورشیدی در مدت ۲۴ ساعت از برق پایدار استفاده می کنند.
مدیر امور برق خور و بیابانک با اشاره به وضعیت شبکه های برق در شهرستان در مقایسه با قبل و بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد : اولین دیزل ژنراتور در شهرستان در سال ۱۳۴۹ راه اندازی شد و از ساعت ۱۷ الی ۲۴ قسمتی از شهر برقدار بود و روند اضافه شدن دیزل ها تا سال ۱۳۸۰ ادامه داشت تا اینکه به برکت انقلاب اسلامی این منطقه به برق سراسری متصل شد.
نصیری ادامه داد : قبل از انقلاب این شهرستان فقط چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف داشت اما اکنون این رقم به ۳۲۴ کیلومتر افزایش یافته است.
به گفته وی قبل از انقلاب تعداد پایه چراغ های روشنایی این شهرستان ۱۴۲ عدد بود و در زمان حاضر بیش از ۱۲ هزار پایه چراغ روشنایی در خوروبیابانک احداث شده است.
مدیر امور برق خور و بیابانک خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی ۹۶ واحد صنعتی، ۲۱۸ واحد کشاورزی و بیش از ۱۱ هزار مشترک در بخش خانگی و سایر از نعمت برق شبانه روزی برخوردار هستند.
وی با اشاره به آغاز برق رسانی به دامداری های خور و جندق گفت: این طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال، با احداث بیش از یک کیلومتر شبکه فشار متوسط و احداث ۲ دستگاه پست هوایی، در مجموع به ظرفیت ۲۶۰ کیلو وات و احداث بیش از ۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف ۳۳ واحد دامداری برق دار می شوند.
نصیری افزود: همچنین امور برق شهرستان توانست در مدت ۱۰ ماهه امسال افزون بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برق پایدار و مطمئن را برای مشترکین خود تامین کند.
وی هفت کیلومتر شبکه فشار متوسط، شش کیلومتر شبکه فشار ضعیف و احداث ۱۳ دستگاه پست هوایی، برق رسانی به چاههای آب فرخی و بهنامیه، نصب ۲۴۱ دستگاه کنتور برق، بهسازی بیش از ۷۵ کیلومتر شبکه توزیع با تعویض پایه های فرسوده را از دیگر خدمات دولت برشمرد.
مدیر امور برق خور و بیابانک به تولید انرژی پاک در کویر خور و بیابانک اشاره و اضافه کرد : در این شهرستان با داشتن ۳۰۰ روز آفتابی ، ۴۳ نیروگاه خورشیدی کوچک و بزرگ خانگی و کارگاهی فعالیت دارد.
محمد نصیری بیان کرد : کویری بودن شهرستان باعث شد تا ۴۳ نیروگاه کوچک و بزرگ خانگی و کارگاهی با ظرفیت ۴۶۵ کیلو وات به منظور تولید برق از انرژی خورشید در این شهرستان راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در شهر جندق و مزرعه زیتون روستای چاهملک ۲ نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی با کمک بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است که برق تولید شده به شبکه توزیع فروخته می شود.
وی گفت : وزارت نیرو با عقد قراردادی ۲۰ ساله برق تولید شده خورشیدی را به صورت تضمینی به قیمت هر کیلو وات ۸۰۰ تومان خریداری می کند که این رقم هر سال افزایش می یابد.
نصیری با بیان اینکه افزایش نرخ دلار موجب کاهش سرمایه گذاری در این بخش شده است افزود: بازگشت سرمایه در بهترین شرایط چهار تا پنج سال زمان نیاز دارد که این رقم در خور و بیابانک به علت روزهای زیاد آفتابی کمتر از سایر مناطق است.
مدیر امور برق خور و بیابانک ترویج و فرهنگ مدیریت مصرف در سطح مدارس و دانشگاه و ادارات را مورد تاکید قرار دادو گفت: خوشبختانه در سال های گذشته با صرفه جویی در بخش خانگی، اداری، صنایع و کشاورزی قطعی برق نداشته ایم.
شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

منبع:ایرنا

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.