تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر : 31725

واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است

واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است

استاندار اصفهان: واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است به گزارش دنیای اسرار:دکتر مرتضوی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان شد و گفت: این موضوع در شورای گفتگوی ملی نیز دنبال شود تا بتوانیم به درستی مصرف انرژی را مدیریت

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان:
واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان، مطالبه استان اصفهان در سطح ملی است

به گزارش دنیای اسرار:دکتر مرتضوی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان شد و گفت: این موضوع در شورای گفتگوی ملی نیز دنبال شود تا بتوانیم به درستی مصرف انرژی را مدیریت کنیم.

یکصدوبیست وسومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص محدودیت های جریان گاز صنایع در اصفهان و تدابیر صورت گرفته در این زمینه و بررسی مشکلات جایگاه داران سوخت برگزار شد.
در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با استناد به ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بیان کرد: ضروری است حداقل ۲۴ ساعت قبل از قطع گاز، برق و آب واحد‌های تولیدی و صنعتی به مدیران این واحدها اطلاع رسانی گسترده و صحیح شود؛ اینگونه از ایجاد خسارات تحمیلی جلوگیری کرده و خسارت‌ها به حداقل خواهند رسید.
دکتر مرتضوی با اشاره به این که بسیاری از کمبودهای کنونی کشور ناشی از عدم سرمایه‌گذاری سال‌ های گذشته در حوزه‌های زیرساختی است، عنوان کرد: بایستی اقداماتی برای رساندن تراز انرژی کشور به نقطه‌ای قابل اتکا انجام شود که خوشبختانه این امر در حال پیگیری است.
وی کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت و بهره برداری از یکهزار مگاوات انرژی پاک در استان را که طی روزهای گذشته انجام شد یکی از اقدامات توسعه زیرساخت در کشور دانست و اظهار کرد: علاوه بر اقدامات و انجام عملیات های تولید و تأمین انرژی که درکشور دنبال می شود مدیریت مصرف نیز موضوع مهمی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار اصفهان ادامه داد: تا پیش از اصلاح قوانین و مقررات مربوطه، لازم است شوراهای مختلف استانی در حوزه‌های ساخت و ساز مسکن، با مقررات محلی، مسائل را مدیریت کرده تا بتوان از انرژی، بیشتر در بخش تولید و صنعت استفاده کرد.
دکتر مرتضوی تصریح کرد: علیرغم اینکه هیچ صنعتگری خواستار متوقف شدن چرخه تولید خود نیست، قطع انرژی به صورت آگاهانه از بروز خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهد کرد و باید الزام برنامه ریزی در این زمینه به تمامی دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت سبد انرژی به استان ها واگذار شود مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم مبتلا نمی شدیم. این موضوع را با سطح ملی مکاتبه کردیم لذا در این نشست نیز مصوب شود تا در شورای گفتگوی ملی مطرح و مورد مطالبه قرار بگیرد.
استاندار اصفهان افزود: مدیریت سبد انرژی به استان ها انگیزه ایجاد می کند که در مدیریت مصرف نیز نوآوری و حساسیت های ویژه انجام شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.