تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۰۸
کد خبر : 30246

وجود ۸۰۰ ملک مسکونی باقدمت ۵۰ ساله در ناژوان

وجود ۸۰۰ ملک مسکونی باقدمت ۵۰ ساله در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خبر داد؛ وجود ۸۰۰ ملک مسکونی باقدمت ۵۰ ساله در ناژوان مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت:  پارک جنگلی ناژوان ۱۲۰۰ هکتار وسعت داردکه ۳۰۰ هکتار این عرصه در اختیار و تحت تملک شهرداری اصفهان و ۹۰۰ هکتار تحت تملک مالکین  است. به گزارش خبرنگار دنیای اسرار، مهدی قائلی در نشست

Print Friendly, PDF & Email

مدیر طرح ساماندهی ناژوان خبر داد؛

وجود ۸۰۰ ملک مسکونی باقدمت ۵۰ ساله در ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت:  پارک جنگلی ناژوان ۱۲۰۰ هکتار وسعت داردکه ۳۰۰ هکتار این عرصه در اختیار و تحت تملک شهرداری اصفهان و ۹۰۰ هکتار تحت تملک مالکین  است.

به گزارش خبرنگار دنیای اسرار، مهدی قائلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مدیریت طرح ساماندهی ناژوان از مدت‌ها پیش شکل گرفته، طبق اسناد طرح جامع اراضی کشاورزی ناژوان مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی است که زیر نظر مدیریت شهری و استانی است و باید براساس آن عمل کنیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان بیان داشت: یک چهارم عرصه ناژوان در تملک شهرداری  و سه چهارم در تملک شهروندان و ساکنان این عرصه است و در حال حاضر رویکردی در ارتباط با تملک جدید در ناژوان نداریم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده ناژوان که از پیش احصاء شده بود تعیین تکلیف ساکنان عرصه ناژوان است، گفت: حدود ۸۰۰ ملک مسکونی با قدمت ۴۰-۵۰ساله در عرصه ناژوان وجود دارد که شهروندان در آن سکونت دارند ولی متاسفانه ملک آنها در اراضی کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان توضیح داد: یکی از دغدغه‌های ما رفع مشکل ساکنان این املاک است ،برای رفع این  مشکل کارگروه سه جانبه در اداره راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری تشکیل شود وطرح جامعی ارائه دهند تاروزنه امیدی باشد.زیرا آنها در حال حاضر امکان بازسازی و نوسازی ملک خود را ندارند و تحت فشار هستند

قائلی  اضافه کرد: گزینه‌هایی در این زمینه نیز مطرح است که برخی از سازه‌ها از طرح خارج شود یا به ازای آنها زمین در اختیار مالکان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای به عنوان راهبری تحقق‌پذیری ناژوان تعریف شده و ارکانی برای آن مشخص شده، بیان کرد: ۴ زیرشاخه ذیل آن از جمله کارگروه حفظ باغات، کارگروه مشارکت مردمی، کارگروه تأمین منابع و کارگروه املاک و حقوق وجود دارد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان با بیان اینکه رویکرد جدید مدیریت ناژوان گردشگری کشاورزی است، گفت: باید در ناژوان در حوزه گردشگری، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برنامه‌ریزی شود.، رویکرد گردشگری کشاورزی، می‌تواند رویکرد جدید برای مدیریت شهری در عرصه ناژوان باشد که در این بخش در حال هم‌اندیشی به منظور برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی هستیم.

قائلی با اشاره به اینکه در عرصه ناژوان ۱۹۳ هزار اصله درخت وجود دارد و تأمین آب درختان برای پهنه وسیع فضای سبز ضروری است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه آبیاری درختان ناژوان با پساب انجام نشده است و حفظ و نگهداری و بروز رسانی وضعیت موجود در دستور کار است.

وی با بیان اینکه زیرساخت خدمات الکترونیک در ناژوان پیاده سازی می‌شود، ادامه داد: خدمات فروش بلیط فرآیند الکترونیکی است و تأمین خدمات الکترونیک پارکینگ‌ها در دستور کار است.

قائلی عنوان کرد  لازم بود بروز رسانی‌هایی اتفاق افتد که در این راستا یکصد تابلو اطلاع رسانی چوبی به سه زبان زنده طراحی و اجرا شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان ادامه داد: بعد از مدت ها ظرف ۳۳ روز به همت اهالی ، کشاورزان و گروه های جهادی و مردمی مادی بزرگ ناژوان از دیواره نیروگاه تا چنار مرتضی‌علی که قدمت چند صد ساله دارد ،به طول ۸ کیلومتر  لایروبی و احیا شد.

وی درخصوص بودجه مجموعه ناژوان گفت: امسال بودجه مدیریت ناژوان ۱۳۱ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

قائلی با اشاره به اینکه اصلاح سازه گیاهان گرمسیری (استوایی) تا پایان سال جاری انجام خواهد شد، از طرح تحولی باغ پرندگان خبرداد و افزود: از وضعیت موجود باغ پرندگان رضایت نداریم زیرا این مجموعه سال‌هاست که احداث شده اما بروز رسانی انجام نشده است و امسال برای سازه، مقاوم سازی و توسعه آن بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان بیان کرد: در باغ پرندگان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پرنده در قالب ۱۲۰ گونه وجود دارد که طی شش ماه گذشته ۱۴ گونه در ۲۰ قطعه پرنده به آن اضافه شده است.

وی افزود:در سه ماهه نخست امسال ۳۵۰ هزار نفر از باغ پرندگان ، ۱۱۵ هزار نفر از مجموعه خزندگان ، از باغ گیاهان گرمسیری ۲۶ هزار نفر و از باغ موزه صدف‌ها ۸هزار نفر بازدید کرده اند.

قائلی بیان کرد: همچنین از ابتدای تابستان امسال میزبان ۷۸هزار نفر در باغ پرندگان، ۴۰ هزار نفر در مجموعه خزندگان، ۷هزار نفر در باغ گیاهان گرمسیری و ۲هزار و ۵۰۰ نفر در باغ‌موزه صدف‌ها بوده ایم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال ۹۸، دو برابر شده است که البته اثر آن باید به صورت دوره‌ای بررسی و ارزیابی شود، بیان کرد: آمادگی مجموعه مدیریت ناژوان برای جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی را برای برخی پروژه‌ها داریم.

وی همچنین به راه اندازی بخش تاکسیدرمی پرندگان در کنار این مجموعه اشاره کرد و گفت: این بخش با هدف تاکسیدرمی پرندگان نادر و ارزشمند باغ که می‌میرند، انجام می‌شود.

خبرنگار:محبوبه عزیز

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.